Foto: Ferrari au prezentat noul nas radical
Ferrari au utilizat in prima zi de teste de la Barcelona un nou varf de nas radical prevazut cu o gaura pe mijloc.
Felipe Massa s-a aflat luni la volanul monopostului F2008 echipa cu pneuri slick si, cel mai important, cu un nou varf de nas. Acesta este prevazut cu o gaura in mijloc care are drept scop utlizarea aerului cu o presiune ridicata care apare intre aripa fata si partea de jos a nasului.
In urma acestui proces forta de apasare aerodinamica a masinii este imbunatatita printr-o circulatie mai adecvata a aerului spre aripa spate.
Practic, Ferrari au creat un canal in interiorul nasului care preia aerul cu presiune ridicata si il ventileaza pe deasupra sasiului. Asa-numita gaura din varful nasului este impartita de fapt in doua, probabil cu scopul de a uni curentii de aer de la iesire cu cei care trec deja peste masina.
De asemenea, Ferrari au testat un tub in fata admisiei motorului. Cu ajutorul acestor senzori s-ar putea masura viteza aerului, iar cei de la Ferrari ar putea afla astfel mai concret efectele noului nas revolutionar.
Daca testele decurg conform planurilor, Ferrari ar putea debuta cu noul nas in Marele Premiu al Spaniei de la sfarsitul acestei luni. Noua componenta a monopostului Ferrari pare sa functioneze la parametrii foarte buni, Massa reusind sa fie cu aproximativ 2.5 secunde mai rapid decat urmatorul clasat, Alexander Wurz.
De asemenea, timpul pilotului brazilian a fost mult mai bun decat cel realizat in testele din luna din februarie pe acelasi circuit. Astfel, cel mai bun timp in testele de pe tot parcursul lunii februarie 2008 a fost realizat de pilotul de teste al Scuderiei Ferrari, Luca Badoer, acesta fiind cronometrat cu 1:20.508. In acelasi timp, Lewis Hamilton reusea doar un 1:21.234 intr-un monopost McLaren.
In plus, acelasi Felipe Massa a realizat pole positionul la Barcelona in 2007, fiind cronometrat atunci cu 1:21.421, iar cel mai rapid tur in cursa respectiva a fost de 1:21.044.
Bineinteles, trebuie avut in vedere ca Massa a utilizat in testele de luni pneuri slick, care asigura monopostului o viteza sensibil mai mare.
Mda... sper sa nu va suparati pe mine... dar din poze se vede ca si McLaren, Honda, Toro Rosso, Renault, Super Auguri s-ar parea ca au aceasta gaura... Daca este design sau un abtibild... eh nu stiu. La Ferrari arata cel mai bine si probabil ca la ei face si ceea ce trebuie sa faca. Daca la restul nu face nimic sau nu exista... sper sa ma scuzati dar asta se vede din poze :P