FIA pregăteşte o nouă modificare a regulamentului pentru DRS
Pilotul care depăşeşte un rival în prima zonă de activare a sistemului DRS nu va putea activa tehnologia şi în a doua zonă, potrivit unui proiect FIA ce ar putea fi aplicat de la Silverstone.
Regulamentul sistemului Drag Reduction System (DRS) a fost modificat pentru prima oară începând cu Marele Premiu al Canadei, când FIA a implementat două zone distincte de activare pentru aripa spate ajustabilă în locul uneia singure.
Totuşi, întrucât a stabilit în continuare o singură zonă de detecţie, un pilot care a depăşit prin activarea sistemului DRS în prima zonă de activare şi-a putut mări avansul în a doua zonă de activare, fără că rivalul său să poată reacţiona.
Acest regulament a trezit nemulţumirea piloţilor, iar FIA este dispusă să modifice regulamentul pentru ca un pilot să nu poată utiliza sistemul DRS şi în a doua zonă de activare dacă reuşeşte să depăşească un rival în prima zonă.
"Unul dintre lucrurile pe care le-am constatat (n.r - în Cabada) a fost că dacă un pilot depăşeşte în primul sector, el poate utiliza aripa şi în al doilea sector. Suntem conştienţi de asta, dar am avut o discuţie cu piloţii şi sentimentul general a fost că nu ar trebui să-i permitem pilotului să folosească DRS pentru a doua oară dacă a depăşit în primul sector. Nu este un lucru banal pentru a face asta automat, aşa că încă discutăm. Vom păstra în continuare cele două zone de activare, dar trebuie să rezolvăm această problemă", a declarat Charlie Whiting, directorul de curse al FIA.
Schimbarea regulamentului implică modificări la aplicaţia software care reglementează sistemul DRS în timpul curselor.
Via | ManipeF1