FIA: "Noul Acord Concorde va fi semnat în câteva săptămâni"
FIA susţine că negocierile cu Bernie Ecclestone şi cele 12 echipe pentru semnarea noului Acord Concorde vor fi finalizate peste câteva săptămâni.
Reprezentaţii echipelor din Formula 1 s-au întâlnit luni la Paris cu preşedintele FIA Jean Todt şi Bernie Ecclestone, deţinătorul drepturilor comerciale ale competiţiei, pentru o nouă rundă de negocieri cu privire la noul Acord Concorde.
Întâlnirea, despre care presa internaţională afirmase anterior că urma să aibă loc abia marţi, s-a încheiat cu noi progrese privind reducerea costurilor şi structura de conducere a Formulei 1, potrivit unui anunţ oficial făcut de FIA.
"Pe parcursul unei întâlniri constructive, în cooperare cu Ecclestone, Todt a prezentat echipelor noua structură de conducere, inclusiv noile condiţii de intrare în Acordul Concorde, începând din 2013. Toţi participanţii la întâlnire au fost încurajaţi să solicite clarificări, ceea ce a rezultat într-o dezbatere fructuoasă despre structură care va deveni operaţională în 2013. Astăzi a fost făcut un nou pas important pentru a asigura viitorul Formulei 1, pas care ar trebui să conducă la o înţelegere finală în următoarele săptămâni între FIA, deţinătorul drepturilor comerciale şi echipe", a precizat forul mondial într-un comunicat de presă.
FIA nu a oferit niciun fel de informaţii cu privire la natura discuţiilor, iar reprezentaţii echipelor nu au făcut încă declaraţii pe marginea acestui subiect.
Via FIA
De cand se tot reduc costurile in F1 spectacolul si esenta competitiei au scazut mult. E anormal ca pilotii sa trebuiasca sa aiba grija de pneuri ca sa ajunga la final. Era mult mai spectaculos pe vremea cand erau permise alimentarile cu combustibil, cand puteai sa mergi cu ce pneuri vrei si nu era obligatoriu sa folosesti ambele compozitii, cand puteai in timpul anului sa aduci imbunatatiri atat masinii cat si motorului sau cutiei de viteze. Asa au progresat masinile de formula 1 si pe cale de consecinta au beneficiat ulterior si masinile de serie de diverse "gadgeturi" de siguranta (de exemplu ESP si ASR pe masinile de serie provin din dezvoltarile din F1).