FIA limiteaza folosirea tunelului de vant

Publicat vineri, 07.12.2007 17:31 de Daniel Popescu

FIA a introdus o serie de masuri radicale pentru reducerea costurilor in Formula 1 anul viitor, care includ folosirea limitata a tunelului de vant.

Astfel, echipele nu vor putea utiliza mai mult de un tunel de vant, acesta putand fi rulat de 15 ori intr-un interval zilnic de 8 ore. In plus, tunelul de vant va putea fi folosit doar 5 zile pe saptamana. Testele din tunelul de vant pot fi efectuate numai cu aer la presiunea atmosferica, viteza maxima a vantului este limitata la 50 de metri pe secunda, iar modelul testat trebuie sa fie doar la scara de 60% din monopostul real.

De asemenea, echipele nu vor avea dreptul sa efectueze teste aerodinamice in linie dreapta, iar testarea monoposturilor la scara reala se va face doar cu acordul expres al FIA. In plus, tot pentru reducerea costurilor, FIA a precizat ca numarul oamenilor care vor lucra in acest sector va fi limitat la o valoare care nu a fost inca stabilita.

Mai mult, FIA a impus restrictii si in ceea ce priveste echipamentele pentru sesiunile de teste, designul, suspensiile si franele, sistemele hidraulice, distributia maselor, testele pe circuite si numarul de oameni care vor fi prezenti la curse.

Detaliile acestor restrictii vor fi anuntate la o intalnire a sefilor de echipe programata pentru ziua de 11 ianuarie 2008, urmand ca regulamentul complet sa fie pus la dispozitia Consiliului Mondial la primavara.

FIA a mai anuntat ca numai motoarele care vor fi omologate de FIA pana la 31 martie 2008 vor fi eligibile sa fie folosite in Formula 1 din 2008 pana in 2017.

  • claudiu, duminică, 09.12.2007 00:33
    aiurea

    aiurea reducem costurile da, si atunci o sa fie in top si echipele care is codase atunci nu se vede mai nimiv fia ar trebui pe constructori de motoare din f1 sa-i oblige sa faca masini pe hidrogen si sa le dezvolte pe alea

  • claudiu, duminică, 09.12.2007 00:35
    aiurea

    si cu stopare de dezvolare de motare e airea, ar trbui sa le reduca motarele sa tot faca teste sa dezvolte tot mai bune motaore ca sa evolueze treba

  • florin, luni, 10.12.2007 10:42
    costuri reduse

    Ca sa reduca costurile trebuie sa o faca mai spectaculoasa. Ca ce a ajuns acum e ca o alergare de unul singur. Cine este primul daca nu face o porcarie castiga. Trebuie sa se gandeasca la ceva care va creste spectacolul si astfel vor avea spectatori mai multi iar sponsaorii vor pune la bataie mai multi bani, deci echipele in sine nu vor avea nevoie de bani multi. Nu trebuie sa opreasca cercetarile si testele...sa aduca atunci masini din anii 70'.

  • querty, luni, 10.12.2007 11:14
    ...

    pana la urma de ce nu o transforma in concurs de atletism a.i. cheltuielile de cercetare sa fie minime si sa limiteze incaltamintile concurentilor la niste perechi de tenisi chinezesti si sa se mute definitiv in asia