FIA impune noi standarde de pilotaj în Formula 1
FIA a anunţat noi măsuri prin care cursele de Formula 1 vor deveni mai "curate" prin eliminarea unor manevre considerate nesportive şi neregulamentare.
Federaţia Internaţională de Automobilism a implementat o nouă serie de reguli care vizează îmbunătăţirea comportamentului piloţilor pe circuit, pentru a evita producerea unor incidente care nu pot fi penalizate de comisarii de cursă.
Una dintre cele mai importante noutăţi stipulează că un pilot are dreptul să efectueze o singură schimbare de direcţie în momentul în care îşi apără poziţia, orice alt comportament fiind interzis.
De asemenea, piloţii nu au voie să părăsească circuitul, în condiţiile în care pista include acum şi liniile albe de demarcaţie de pe margine. Se consideră că un pilot este în afara pistei în cazul în care nicio parte a monopostului nu rămâne pe traseu. În cazul în care un pilot iese de pe circuit, el poate reveni pe traseu numai dacă se întrunesc condiţiile de siguranţă şi fără să obţină un avantaj.
În plus, piloţii întârziaţi au obligaţia să le permită celor din frunte să-i depăşească la prima oportunitate, în caz contrar urmând să vadă steagurile albastre. Ignorarea steagurilor albastre va conduce la o investigaţie din partea comisarilor de cursă.
În cazul în care un pilot încalca regulamentul în timpul unei curse, comisarii de cursă vor avea la dispoziţie o listă de 7 posibile sancţiuni.
Acestea sunt:
- penalizare de tip drive-through
- Penalizare de 10 secunde
- Penalizare de timp, alta decât 10 secunde
- Retrogradarea pilotului pe grila de start pentru următoarea cursă
- O mustrare scrisă
- Excluderea din clasamentul cursei
- Suspendarea de la următorul Mare Premiu.
De asemenea, FIA va menţine şi anul viitor programul prin care un fost pilot se va alătura comisarilor de cursă pentru a-i ajuta pe aceştia să ia cele mai bune decizii.
Via | FIA
... mai urmeaza sa reglementeze si de cate ori trebuie virat in timpul unui tur de circuit... Urmeaza regula cu privire la numarul de franari minime dupa care se va pune regula cu privire la timpul de accelerare. Daca asta va face sportul mai "curat" atunci eu voi deveni prea "necurat" pentru un asa circ. Sincer nu imi imaginez cum un pilot bataios va renunta sa se mai apere pentru ca si-a consumat "schimbarea" de directie. Mai bine sa puna sine ca de tren si niste macazuri. Atunci acest sport va deveni cel mai "curat"...