FIA dezvăluie noi modificări de regulament pentru 2011

Publicat marţi, 14.12.2010 10:07 de Daniel Popescu

Piloţii care nu vor utiliza ambele tipuri de pneuri slick în cursă vor fi descalificaţi, iar mecanicii nu vor mai avea dreptul să lucreze la monoposturi pe parcursul nopţii.

Federaţia Internaţională de Automobilism a publicat luni seară regulamentul complet al Formulei 1 pentru sezonul 2011, care include câteva noutăţi importante comparativ cu informaţiile apărute vineri după Consiliul Mondial al FIA.

Printre acestea se numără penalizarea piloţilor care nu utilizează ambele tipuri de pneuri slick pe parcursul unei curse, implementarea regulii de 107% în calificări, posibilitatea ca o echipă să scape fără penalizare în cazul înlocuirii unei cutii de viteze, dar şi interzicerea lucrului la monoposturi pe parcursul nopţii.

PENALIZĂRI PENTRU NEUTILIZAREA AMBELOR TIPURI DE PNEURI SLICK

Conform noului regulament, un pilot va fi descalificat dacă nu utilizează ambele tipuri de pneuri slick pe parcursul unei curse sau va primi o penalizare de 30 de secunde dacă evenimentul este anulat.

"Dacă o cursă este suspendată şi nu poate fi reluată, vor fi adăugate 30 de secunde oricărui pilot care nu a fost capabil să utilizeze ambele tipuri de pneuri de uscat pe parcursul cursei. Totuşi, orice pilot care va finaliza cursa fără utilizarea ambelor specificaţii ale pneurilor de uscat va fi exclus din clasament", arată regulamentul oficial al Formulei 1.

Fiecare pilot va avea la dispoziţie câte 3 seturi de pneuri slick în fiecare dintre primele două sesiuni de antrenamente, iar unul dintre seturi va trebui înapoiat după încheierea sesiunilor. Alte 8 seturi de pneuri vor fi disponibile pentru zilele de sâmbătă şi duminică, unul dintre acestea trebuind înapoiat după calificări.

MUNCA LA MONOPOSTURI PE TIMPUL NOPŢII VA FI INTERZISĂ

În mod obişnuit, mecanicii echipelor petreceau o bună parte din nopţile de weekend lucrând la monoposturi, acest lucru generând oboseală pentru membri team-urilor. Această practică va fi eliminată începând de anul viitor, întrucât munca la monoposturi va fi interzisă în intervalul orar 00:00 - 06:00, dacă antrenamentele încep la ora locală 10:00, respectiv 01:00 - 07:00, dacă antrenamentele încep la ora locală 11:00.

"Niciun membru al echipei asociat în orice fel cu operarea monoposturilor nu are permisiunea de a fi prezent în interiorul circuitului pe parcursul a două perioade de 6 ore care încep cu 10 ore înainte de startul FP1 şi, respectiv, FP3. Totuşi, fiecare echipă are permisiunea de a nominaliza 4 excepţii individuale pe parcursul unui sezon", specifică regulamentul.

ECHIPELE VOR SCĂPA DE PENALIZARE PENTRU PRIMA SCHIMBARE A UNEI CUTII DE VITEZE

Noul regulament prevede ca un pilot trebuie să utilizeze o cutie de viteze la 5 Mari Premii consecutive, limita crescând cu o etapă faţă de 2010. Totuşi, prima înlocuire prematură a cutiei de viteze nu va fi penalizată, lucru valabil însă doar la nivelul echipelor.

"Numai pentru 2011, cu excepţia ultimului eveniment al sezonului, fiecare pilot va avea permisiunea să utilizeze o cutie de viteze de rezervă fără să fie penalizat pentru prima oară când acest lucru devine necesar pe parcursul sezonului. În aceste circumstanţe, cutia de viteze de rezervă va trebui folosită numai în restul Marelui Premiu în discuţie", arata regulamentul.

Nu în ultimul rând, FIA a confirmat reimplementarea regulii 107% în calificări, prin care piloţii care nu sunt suficient de rapizi în Q1 nu vor avea dreptul de a lua startul în cursa de duminică.

Via | FIA

  • michael_schumacher, marţi, 14.12.2010 11:05
    Schumy fan 4 ever

    cu asta spera ei sa sporeasca spectacolul? Nu contest, sunt niste imbunatatiri, insa mediocre, iar faptul ca pun accentul pe penalizarea utilizarii pneurilor in detrimentul cutiei mi se pare fara nici o logica. Singura de bun simt este legata de pilotii prea lenti, care nu au ce cauta in F1 cu monoposturi cu performante de GP2

  • diesel08, marţi, 14.12.2010 11:10
    doua opriri la boxe

    Faptul ca pilotii vor fi obligati sa foloseasca doua specificatii de pneuri soft este un lucru bun, practic apare ca obligatorie a doua oprire la boxe, cu variatii importante ale strategiilor.La inceputul sezonului erau voci care sustineau introducerea unei opriri suplimentare la boxe tocmai pentru resuscitarea spectacolului.

  • michael_schumacher, marţi, 14.12.2010 11:19
    Schumy fan 4 ever

    si cu ce ajuta asta? spectacol = depasiri = pilotat roata la roata trebuie egalizate performantele monopostuile si puse in evidenta calitatile pilotului. la ce ajuta daca o echipa (orice echipa) aduce la start o supermasina cu care se distanteaza indiferent de cate opriri la standuri se vor pune?

  • daniel.popescu, marţi, 14.12.2010 11:20
    @diesel08

    Regula pentru pneuri e aceeasi ca si in 2010, diferenta fiind ca acum regulamentul stipuleaza o pedeapsa clara pentru nerespectarea acesteia. Cu alte cuvinte, va fi o singura oprire la boxe obligatorie. Mingea e in terenul celor de la Pirelli. Daca vor face pneuri slick care se degradeaza repede, atunci da, vom asista preponderent la doua opriri.

  • vxf, marţi, 14.12.2010 12:34
    10%

    Regula cu 107% mi se pare de departe cea mai inteligenta . Asa poate nu vom mai avea 6 jaloane in fiecare cursa pe pista .

  • daniel.popescu, marţi, 14.12.2010 12:36
    vxf

    Vei fi surprins, dar statisticile demonstreaza ca toate cele 6 monoposturi noi ar fi concurat in aproape toate cursele din 2010. Plus ca exista o portita de scapare, in functie de bunavointa comisarilor.

  • diesel08, marţi, 14.12.2010 15:46
    @Daniel

    Da, e vb de slick, eu ma gandeam la compozitia soft. Ramane tot o oprire, doar daca, asa cum spui, pneurile soft nu vor avea o rata a uzurii mai mare.

  • mad79, marţi, 14.12.2010 18:31
    salutare

    mai bine se renunta la obligativitatea de a porni in cursa cu aceleasi pneuri ca in Q3,cu care ai realizat cel mai bun timp!!!!

  • octav71, miercuri, 15.12.2010 00:35

    Ce se vede din fotoliu? O mare (dar mare de tot) lipsa de idei si poate de specialisti care sa analizeze fenomenul cum trebuie. Lipseste spectacolul, dueluri de genul Mansell-Senna, Hakinen- Schumacher, sare si piper. Exista insa piloti talentati si in aceiasi masura si piloti experimentati. Ce ar fi iesit daca Vettel, Schumi, Alonso, Hamilton, japonezul de la Williams, ar fi avut o masina identica tehnologic (ipotetic vorbind)? Astia seamana cu guvernul nostru actual, care nu mai stiu ce sa faca si baga tot felul de prostii. Pentru noi (atat in F1 cat si real life) e pacat ca pierdem, dar ei fac bani, multi bani. Ca pana la urma la asta se reduce F1, bani, foarte multi bani