FIA dezvăluie noi modificări de regulament pentru 2011
Piloţii care nu vor utiliza ambele tipuri de pneuri slick în cursă vor fi descalificaţi, iar mecanicii nu vor mai avea dreptul să lucreze la monoposturi pe parcursul nopţii.
Federaţia Internaţională de Automobilism a publicat luni seară regulamentul complet al Formulei 1 pentru sezonul 2011, care include câteva noutăţi importante comparativ cu informaţiile apărute vineri după Consiliul Mondial al FIA.
Printre acestea se numără penalizarea piloţilor care nu utilizează ambele tipuri de pneuri slick pe parcursul unei curse, implementarea regulii de 107% în calificări, posibilitatea ca o echipă să scape fără penalizare în cazul înlocuirii unei cutii de viteze, dar şi interzicerea lucrului la monoposturi pe parcursul nopţii.
PENALIZĂRI PENTRU NEUTILIZAREA AMBELOR TIPURI DE PNEURI SLICK
Conform noului regulament, un pilot va fi descalificat dacă nu utilizează ambele tipuri de pneuri slick pe parcursul unei curse sau va primi o penalizare de 30 de secunde dacă evenimentul este anulat.
"Dacă o cursă este suspendată şi nu poate fi reluată, vor fi adăugate 30 de secunde oricărui pilot care nu a fost capabil să utilizeze ambele tipuri de pneuri de uscat pe parcursul cursei. Totuşi, orice pilot care va finaliza cursa fără utilizarea ambelor specificaţii ale pneurilor de uscat va fi exclus din clasament", arată regulamentul oficial al Formulei 1.
Fiecare pilot va avea la dispoziţie câte 3 seturi de pneuri slick în fiecare dintre primele două sesiuni de antrenamente, iar unul dintre seturi va trebui înapoiat după încheierea sesiunilor. Alte 8 seturi de pneuri vor fi disponibile pentru zilele de sâmbătă şi duminică, unul dintre acestea trebuind înapoiat după calificări.
MUNCA LA MONOPOSTURI PE TIMPUL NOPŢII VA FI INTERZISĂ
În mod obişnuit, mecanicii echipelor petreceau o bună parte din nopţile de weekend lucrând la monoposturi, acest lucru generând oboseală pentru membri team-urilor. Această practică va fi eliminată începând de anul viitor, întrucât munca la monoposturi va fi interzisă în intervalul orar 00:00 - 06:00, dacă antrenamentele încep la ora locală 10:00, respectiv 01:00 - 07:00, dacă antrenamentele încep la ora locală 11:00.
"Niciun membru al echipei asociat în orice fel cu operarea monoposturilor nu are permisiunea de a fi prezent în interiorul circuitului pe parcursul a două perioade de 6 ore care încep cu 10 ore înainte de startul FP1 şi, respectiv, FP3. Totuşi, fiecare echipă are permisiunea de a nominaliza 4 excepţii individuale pe parcursul unui sezon", specifică regulamentul.
ECHIPELE VOR SCĂPA DE PENALIZARE PENTRU PRIMA SCHIMBARE A UNEI CUTII DE VITEZE
Noul regulament prevede ca un pilot trebuie să utilizeze o cutie de viteze la 5 Mari Premii consecutive, limita crescând cu o etapă faţă de 2010. Totuşi, prima înlocuire prematură a cutiei de viteze nu va fi penalizată, lucru valabil însă doar la nivelul echipelor.
"Numai pentru 2011, cu excepţia ultimului eveniment al sezonului, fiecare pilot va avea permisiunea să utilizeze o cutie de viteze de rezervă fără să fie penalizat pentru prima oară când acest lucru devine necesar pe parcursul sezonului. În aceste circumstanţe, cutia de viteze de rezervă va trebui folosită numai în restul Marelui Premiu în discuţie", arata regulamentul.
Nu în ultimul rând, FIA a confirmat reimplementarea regulii 107% în calificări, prin care piloţii care nu sunt suficient de rapizi în Q1 nu vor avea dreptul de a lua startul în cursa de duminică.
Via | FIA
cu asta spera ei sa sporeasca spectacolul? Nu contest, sunt niste imbunatatiri, insa mediocre, iar faptul ca pun accentul pe penalizarea utilizarii pneurilor in detrimentul cutiei mi se pare fara nici o logica. Singura de bun simt este legata de pilotii prea lenti, care nu au ce cauta in F1 cu monoposturi cu performante de GP2