FIA confirmă cele două zone pentru DRS de la Montreal

Publicat vineri, 10.06.2011 14:48 de Daniel Popescu

FIA a anunţat oficial cele două zone în care piloţii vor putea activa sistemul DRS în timpul cursei de la Montreal, însă acesta va fi interzis dacă ploile anunţate se vor confirma.

Marele Premiu al Canadei reprezintă prima etapă din acest sezon în care piloţii vor putea activa sistemul Drag Reduction System (DRS) în două zone distincte ale circuitului, însă va exista o singură zonă de detecţie.

Astfel, zona în care va fi detectată diferenţa de timp dintre doi piloţi este poziţionată la 15 metri după ieşirea din virajul 10. Prima zonă de activare începe cu 168 de metri înainte de virajul 12 şi se întinde pe tot parcursul liniei drepte ce precede intrarea la boxe, în timp ce a doua zonă de activare începe la 69 de metri după ieşirea din virajul 14 şi este aferentă liniei de start-sosire.

Existenţa a două zone de activare pentru DRS şi a unei singure zone de detecţie ar putea influenţa decisiv modul în care se efectuează depăşirile în cursa de duminică. Astfel, un pilot care va efectua o depăşire în prima zonă de activare va putea utiliza din nou DRS şi în a doua zonă de activare chiar dacă este deja în faţa rivalului, ceea ce va conduce la mărirea diferenţei dintre cei doi.


 

Conform regulamentului, sistemul DRS poate fi utilizat numai pe circuit uscat din motive de siguranţă, iar noile predicţii ale meteorologilor indica faptul că există 50% şanse de ploaie în timpul cursei de duminică.

Via | FIA | F1Fanatic

  • schumy1969, vineri, 10.06.2011 15:26
    drs canada

    o întrebare: sa spunem ca pe prima parte de activare a drs pilotul 1 îl depășește pe pilotul 2 atunci după șicana pilotul 2 poate folosi drs pentru a trece de pilotul 1?

  • cobra, vineri, 10.06.2011 15:32
    drs

    fiind o singura zona de detectie, nu poate...cea ce mi se pare o idiotenie din partea FIA

  • daniel.popescu, vineri, 10.06.2011 15:37
    @schumy1969

    Nu, nu poate, pentru ca la ultima zona de detectie luata in calcul ordinea era inversa. Trebuie sa astepte un tur. Regula asta cu doua zone de depasiri a fost implementata prost. Ar fi fost utila daca existau doua zone de activare in locuri diametral opuse ale circuitului, fiecare zona de activare cu zona ei de detectie. Cred ca in formatul actual mai mult incurca...

  • schumy1969, vineri, 10.06.2011 15:52
    @daniel.popescu @cobra

    multumesc. am crezut ca sunt eu dobitoc, dar se pare ca cei de la FIA sunt...