FIA a respins protestul Lotus împotriva Mercedes

Publicat joi, 12.04.2012 16:59 de Daniel Popescu

Comisarii de cursă din China au respins cu unanimitate de voturi protestul echipei Lotus împotriva rivalilor de la Mercedes. Echipa germană are dreptul de a utiliza în continuare sistemul F-duct.

Lotus a depus joi un protest oficial împotriva noului sistem F-duct utilizat de Mercedes pentru aripa spate, în ciuda faptului că FIA confirmase în Australia şi Malaysia că tehnologia este perfect regulamentară.

Comisarii de cursă de la Shanghai s-au reunit joi după-amiază şi, la capătul unei sesiuni de discuţii, au decis în unanimitate să respingă protestul iniţiat de Lotus.

Prin această decizie, FIA a confirmat practic pentru a treia oară că sistemul F-duct utilizat de Mercedes este regulamentar. Prin urmare, echipa germană poate concura cu această tehnologie şi pe parcursul Marelui Premiu al Chinei.

Totuşi, Lotus are posibilitatea de a face apel la decizia de joi a comisarilor de cursă. Într-o astfel de situaţie, apelul va fi judecat de Curtea Internaţională de Apel a FIA la o dată care va fi stabilită ulterior, astfel încât rezultatele obţinute de Mercedes în China vor fi considerate provizorii până la un verdict final.

Până în prezent, Lotus nu a anunţat dacă intenţionează sau nu să facă apel la decizia comisarilor de cursă.

UPDATE: Lotus a anunţat că nu va face apel la decizia comisarilor de cursă.

Via | FIA

  • rastafan2, joi, 12.04.2012 20:54

    Era si normal...

  • noname00, joi, 12.04.2012 21:59

    Nu inteleg cum se pot aplica regulile retroactiv, si rezultatele Mercedes AMG sa fie considerate provizorii in cazul in care se considera ulterior acest sistem ca fiind neregulamentar. Daca li s-ar zice inainte de cursa ca acest sistem este neregulamentar, ar astupa acele gauri si gata, nu l-ar folosi, dar atata timp cat sunt lasati sa concureze cu el si in repetate randuri li s-a zis ca este regulamentar, punctele sunt ale lor, nu are nici o logica sa le fie luate ulterior. Singurul motiv pentru care unele echipe protesteaza impotriva acestui sistem este dificultatea in implementarea lui daca masina nu a fost proiectata de la inceput impreuna cu acest sistem, exact cum a zis Ross Brawn.

  • kingslayer, joi, 12.04.2012 21:59
    inovatie

    daca era REDBULL sau MClaren nu mai faceau contestatii, dar asa inca odat carcotasii vor sa ii scoata din F1, mai ales ca au o disputa cu Bernie pt acordul concorde ,,,,,,,,,