FIA a aprobat interzicerea sistemelor de evacuare inovatoare

Publicat vineri, 17.06.2011 10:56 de Daniel Popescu

FIA a aprobat interizcerea sistemelor de evacuare care permit eliminarea gazelor de eşapament prin eleronul spate atunci când pilotul nu accelerează. Măsura va intra în vigoare la Silverstone.

Inginerii de top din Formula 1 s-au întâlnit joi seară cu Charlie Whiting, directorul de curse al FIA, pentru o discuţie decisivă privind utilizarea sistemelor de evacuare care permit eliminarea gazelor de eşapament prin eleronul spate.

Chiar dacă forul mondial nu a emis niciun comunicat de presă pe marginea acestui subiect, publicaţia britanică Autosport a dezvăluit că FIA a aprobat interzicerea acestei tehnologii începând cu Marele Premiu al Marii Britanii din 10 iulie.

Astfel, over-run-ul motorului va fi limitat la numai 10% în momentul în care pilotul nu apasă pedala de acceleraţie, motiv pentru care se anticipează că această schimbare de regulament va afecta aproape toate echipele de pe grila de start. Singurul lucru incert este impactul exact pe care îl va avea regulamentul, nu puţini fiind cei care anticipează că Red Bull Racing va fi cea mai afectată din echipele de top.

În plus, astfel de sisteme de evacuare vor fi interzise complet începând în sezonul 2012 prin obligarea echipelor ca sistemele de evacuare să fie vizibile pe partea superioară a monoposturilor, aşa cum s-a întâmplat până în urmă cu câţiva ani.

Iniţial, FIA a intenţionat să interzică sistemele de evacuare inovatoare începând cu Marele Premiu al Spaniei, însă a amânat decizia pentru a permite echipelor să facă modificările necesare.

Via | Autosport

  • dmd, vineri, 17.06.2011 11:41

    Nu este corect ce face FIA acum dar este singura sansa de a relansa un campionat aproape ucis de RBR.

  • Andrei Alexandru, vineri, 17.06.2011 12:17
    @FIA

    Pacat, FIA face iarasi o greseala care nu va duce la nimic bun. Campionatul nu a fost ucis de baietii de la RBR ci de impotenta intelectuala a fanilor dar mai ales a echipelor adversare. A fii bun inseamna a privi inainte, nu a te uita inapoi, iar baietii de la Ferrari, Mercedes si McLaren sunt buni la acest capitol. Dar pentru fanii care isi doresc un spectacol ieftin marca Hamilton, nu le ramane decat acel scectacol ieftin si nimic mai mult.

  • maryo37, vineri, 17.06.2011 12:45
    @Andrei Alexandru

    Bati campii! Eu nu vad ce legatura are ceea ce face Hamilton cu regulamentul FIA si mai ales, partea de inovatii??? Daca ne-ai lamuri, probabil ti-ar da cineva dreptate.

  • maryo37, vineri, 17.06.2011 12:46

    Eu nu cred ca Red Bull vor avea de suferit :)) Vor ramane in continuare lideri incontestabili. Parerea mea, dar ramane de vazut ce vor face dupa aceasta decizie... in conditii perfecte de cursa(fara ploaie, SC sau comisari de cursa), Red Bull va domina in continuare.

  • marian0904, vineri, 17.06.2011 12:56
    o tampenie

    Singura ratiune pe care o vad a acestei masuri e ca va egaliza echipele. De ce trebuie ca evacuarea sa fie vizibila de sus? Au cei de la FIA oase-n burta? Dupa mine numai o chestiune legata de securitatea pilotilor ar putea sa explice aceasta masura, ori nimeni nu a zis ceva despre asta.

  • noname00, vineri, 17.06.2011 14:22

    Formula 1 nu este competitie mono-marca, asa ca montarea evacuarii in acelas loc pentru toate echipele mi se pare o idee tampita. Cum zicea si Martin Whitmarsh, evacuarea si motorul nu pot fi considerate elemente aerodinamice, deoarece oriunde ar fi plasata evacuarea va avea un efect asupra aerodinamicii. Cat despre alimentarea motorului cu benzina atunci cand acceleratia nu este apasata ... este destul de greu de calculat avantajul in timpul cursei, tinand cont ca masinile care fac asta trebuie sa care mai mult combustibil. Nu tin cu Red Bull, cred ca ei au cel mai mare avantaj (cel putin in calificari) datorita acestui sistem, dar nu mi se pare corecta interzicerea lui.

  • Schubler, vineri, 17.06.2011 14:36
    @Marian si criticilor masurii FIA

    Cum sa nu spuna nimeni nimic despre securitatea pilotilor. Tocmai asta este ideea: monoposturile sunt mult prea rapide cu toate masurile FIA luate pana acum. Problema asta pare ca e cea mai greu de rezolvat... Interzicerea dublui difuzor nu a rezolvat nimic, anul acesta blown diffusor-ul a dovedit ca este mai eficient decat inovatia care si-a facut debutul la inceputul sezonului 2009. De ce crezi ca masinile pleaca cu plinul de carburant in cursa ori interzicerea blown diffusor-ului sau double diffusor-ului? Iti raspund eu ... e o masura care are in centru prevenirea supra-dezvoltarii monoposturilor in directia in care ar putea deveni periculoase. Cat despre distrugerea campionatului sau ce se mai critica pe aici... trebuie sa va ganditi ca in acel cockpit sunt niste oameni, nu robotei, si masuri pentru siguranta lor trebuie luate. Nu realizeaza nimeni ca pana la finalul campionatului, in contextul in care noua tehnologie de difuzor a depasit-o pe cea a dublui difuzor, ca si performante, in numai 7 etape, unde se ajungea pana la finalul campionatului, acum cand toate echipele erau intr-un program de dezvoltare continua si accelerata cu scop declarat de a prinde si depasi RedBull??? Monaco a fost un semnal de alarma... FIA nu-l va astepta pe cel de-al doilea... Sa privim totusi partea plina a paharului: va fii din nou spectacol, cu o doza de element surpriza si un mare semn de intrebare legat de RedBull&Newey contra Mercedes (McLaren & MGP), Ferrari cu tehnologii KERS net superioare! Marele Premiu al Marii Britanii va raspunde la multe intrebari si nu cred ca e cineva care sa nu fie cat de cat provocat si entuziasmat de intrebarea: Oare cum va arata ordinea in cursa si calificari!

  • McLarenF1, vineri, 17.06.2011 15:08
    FIA

    bine au facut k au interzis,prea bine mergea RBR ala.mai lase si pe altu.

  • JOKER, sâmbătă, 18.06.2011 11:30
    MARE PACAT

    IN LOCA SA INCURAJEZE INOVATIA SI SA DEA SANSA ECHIPELOR SA DEZVOLTE LUCRURI NOI EI IS BAT JOC, MARE PACAT CA SA AJUNS AICI INTR-O COMPETITIE UNDE AR TREBUI SA FIE PERMIR ORICE RESPECATAND UN BUGET, DE AICEA II SPUNE F1, RUSINE