Ferrari va introduce sistemul KERS pe maşinile de serie
Luca di Montezemolo a dezvăluit că Ferrari va implementa sistemul KERS utilizat în Formula 1 şi pe maşinile de serie, însă critică schimbarea regulamentului pentru motoare planificată în 2014.
Ferrari se pregăteşte să transfere sistemul Kinetic Energy Recorvery System (KERS) pe care îl utilizează în Formula 1 şi pe maşinile de stradă, la doi ani de la introducerea tehnologiei în Marele Circ.
Informaţia a fost dezvăluită de preşedintele Luca di Montezemolo, care nu a ezitat însă să critice faptul că actualul regulament tehnic împiedică producătorii auto să transfere şi alte tehnologii spre industria auto.
"În prezent, aerodinamica contează în proporţie de 90% la rezultatul final, iar noi nu suntem o companie aeronautică. În trecut, am luat prima noastă transmisie manuală automatizată din Formula 1 în maşinile de serie, la fel ca şi diferenţialul electronic, iar în curând vom lua sistemul KERS", a declarat italianul pentru publicaţia Automotive News Europe.
Montezemolo a adăugat că soluţiile aerodinamice din Formula 1 nu pot fi importate în industria auto, întrucât aceasta din urmă trebuie să respecte anumite norme de siguranţă care nu se aplică în lumea curselor.
Nu în ultimul rând, el a criticat încă o dată trecerea de la motoare V8 de 2.4 litri la unităţi V6 de 1.6 litri începând de anul viitor, care vor produce costuri suplimentare de peste 50 de milioane de euro. "Sunt convins că actualele motoare V8 pot fi încă utilizate, pentru că există loc pentru îmbunătăţirea performanţei. Să producem motoare complet noi nu pare să fie o măsură eficientă pentru scăderea costurilor", a concluzionat el.
Echipele din Formula 1 negociază în prezent stabilirea unui set concret de reguli care să guverneze acordul pentru reducerea costurilor, un eşec al discuţiilor putând duce inclusiv la destrămarea Formula One Teams' Association (FOTA).
Via | Automotive News