Ferrari: "Strategiile la boxe, cruciale în sezonul 2012"

Publicat vineri, 27.04.2012 17:41 de Daniel Popescu

Ferrari, Williams şi Lotus consideră că strategiile opririlor la boxe sunt cruciale în sezonul 2012 pentru obţinerea victoriilor.

Echilibrul de forţe din debutul sezonului 2012 a determinat creşterea importanţei opririlor la boxe pentru schimbul de cauciucuri, mai ales că noile pneuri furnizate de Pirelli au un interval optim de  temperatură de funcţionare mult mai îngust decât anul trecut.

Pentru cei de la Ferrari, prima oprire la boxe a devenit şi mai importantă în cadrul strategiei, întrucât este aproape imposibil ca pilotul să nu revină de la boxe în spatele unui pluton compact.

"Cea mai mare diferenţă în acest an este că plutonul a devenit mult mai compact şi a devenit dificil să defineşti momentul oportun pentru prima oprire la boxe. Este aproape imposibil să nu cazi în spatele traficului. Anul trecut, monoposturile de top se distanţau şi erau capabile să oprească şi să revină în 'aer curat', dar acum este mult mai dificil. Pentru noi este chiar şi mai greu pentru că nu suntem atât de rapizi pe cât am vrea", a declarat Diego Ioverno, şeful operaţiunilor de cursă din cadrul Scuderiei.

La rândul său, Mark Gillan, îngerul şef al celor de la Williams, consideră că aportul piloţilor în stabilirea strategiei a devenit mult mai important în contextul schimbărilor din sezonul curent.

"Strategia a devenit mult mai importantă şi este esenţial să reacţionezi la schimbările strategiei. Echipele trebuie să înţeleagă degradarea, este doar din cauza uzurii sau se bazează pe căldură? Totul depinde de reacţie. Piloţii sunt fundamentali, pentru că ei sunt senzorii maşinii şi trebuie să-şi dea seama când pneurile se uzează. Ideea este să îţi dai seama când se întâmplă, iar cheia este să-ţi dai seama cu un tur înainte", a precizat el.

Pe de altă parte, Alan Permane, directorul operaţiunilor de la Lotus, afirmă că pneurile nu sunt singurul factor care contribuie la obţinerea unor performanţe majore în acest an.

"În Bahrain, pneurile au funcţionat pentru noi şi pentru Red Bull, dar este dificil de crezut că diferenţa era de o secundă, deoarece cu atât eram mai rapizi decât alţii. Nu poate fi vorba numai despre pneuri, dar cred că nimeni nu ştie cu adevărat cum ar trebui să fie pneurile", a declarat el.

Via | Autosport

  • Dpp, vineri, 27.04.2012 20:16
    @Admin

    "Mark Gillan, îngerul şef al celor de la Williams" =)) PS: dupa ce corectezi , te rog sa-mi stergi comment-ul.

  • laurentiu0250, sâmbătă, 28.04.2012 06:51
    Nu doar....

    E clar ca au observat cam toti lucrurile astea,tot pentru toti sunt si conditiile si problemele de trafic sau de uzura,insa...cu parere de rau pentru Ferrari in cazul asta...degeaba castiga la o oprire aprox. 1 sec fata de restul daca in cursa,de obicei,pierd 0,5-1 sec pe tur fata de lider(i).Piulita aia pe care o desfac si o strang cu atata rapiditate la oprire,ar trebui sa se invarta constant mai rapid si in cursa,pe circuit :) ! Despre uzura...nici eu nu cred ca au idee cand si in ce conditii pot continua sau schimba cat mai optim,e problema tuturor,loterie...deocamdata ?!

  • laurentiu0250, sâmbătă, 28.04.2012 07:30
    O poveste,parere.... ;-) ?!!

    Putin pe langa subiect poate...pentru mine e "incitant" clasamentul in ceea ce priveste "motoristul" primilor 3-4 in ultimile doua curse,fara "micile" incidente ar fi fost si mai bine aliniati,sa fie doar diferenta de temperatura,sau au inceput "joaca" cu regulamentul?Nu vreau sa par lovit de teoria conspiratiei,insa,probabil ca e greu sa lasi la voia intamplarii atatia bani potentiali si si mai multi investiti,posibil sa reuseasca unii "setarile" motor-caroserie,(ma refer in special la nenorocirea aia de evacuare care a ajuns sa domine performanta in detrimentul motorului,de parca e mai important ce elimini,nu ce mananci :))) !!!),si poate ca se pot ocolii partial termenii regulamentului in cursa,sau sunt la limita,oricum,sunt multe "butoane"sau "planuri B" transmise de la boxe,poate la deruta ?! Ca in viata,unii pot fi mai egali decat altii,dar parca unii "zboara" la sfarsitul cursei fara a mai avea probleme cu uzura pneurilor,lasand deoparte combustibilul putin sau "conservarea" cauciucurilor...ati vazut ca ajung la sfarsit cu ele ferfelita,toti ;-) ! E doar o parere,poate nefondata,asa mi a atras mie atentia clasamentul privit strict la motorizari......