Ferrari: "Noul regulament al motoarelor este patetic"
Luca di Montezemolo consideră că trecerea la motoare turbo în patru cilindri începând din 2013 este "patetică" şi irelevantă pentru industria auto.
Consiliul Mondial al FIA a decis la sfârşitul anului trecut să introducă motoare turbo de 1.6 litri în patru cilindri începând din sezonul 2013, scopul declarat fiind o apropiere semnificativă de noile cerinţe ale industriei auto.
Ferrari s-a opus însă vehement noului regulament pe care îl consideră patetic, afirmând prin vocea lui Luca di Montezemolo că nu va construi motoare în patru cilindri pentru modelele de stradă.
"Patru cilindru nu reprezintă Formula 1. Nu vom construi aşa ceva pentru maşinile noastre de stradă, iar pentru cea mai importantă competiţie de curse sună puţin patetic. De ce nu am putut avea motoare V6? Nu ar trebui să confundăm accesibil cu ieftin. Dacă există cea mai mică posibilitate să amânăm introducerea celor patru cilindri, vom lucra la asta. Există o şansă şi avem nevoie de unitate", a declarat preşedintele Scuderiei Ferrari în cadrul unui interviu acordat publicaţiei germane Auto Motor und Sport.
Ferrari nu este singura echipă nemulţumită de schimbarea regulamentului, având deja un potenţial aliat în Mercedes, care consideră că motoarele V8 sunt cele mai accesibile în acest moment. "Ar fi fost mai bine să extindem era motoarelor V8. Acesta este un motor low-cost", a declarat Norbert Haug, directorul departamentului de motorsport al constructorului german.
Opinia celor de la Mercedes se bazează însă şi pe faptul că aceştia deţin în prezent cel mai performant motor de pe grila de start, acest avantaj tactic riscând să dispară odată cu introducerea noilor unităţi.
Via | ESPNF1
Indicat ar fi ca din 2013 sa utilizeze tot motoarele 2.4 V8 insa inainte de startul sezonului sa li se permita optimizarea lor in ceea ce priveste consumul (de ex sa-l scada cu 5-10%) eventual o marire a fiabilitatii si puterii etc. Introducerea motorului de 1.6 s-a lasa cu costuri mult mai mari decat cele asteptate (practic designul monopostului trebuie regandit + costurile de cercetare si productie avand in vedere ca este un produs nou). Si pana la urma este F1 nu Dacia Logan Cup...asa ca vem nevoie de V8!