Ferrari intenţionează să concureze cu sistemul F-duct la Monza
Ferrari a dezvăluit că ar putea lua o decizie surprinzătoare prin utilizarea sistemului F-duct pe circuitul de la Monza, în timp ce McLaren şi Renault nu au dat un răspuns concret.
Configuraţia circuitului de la Monza anulează, cel puţin la nivel teoretic, avantajele utilizării unui sistem de ventilaţie de tip F-duct, care are rolul de a îmbunătăţi viteza pe liniile drepte cu până la 10 km/h.
Din acest moment, echipele de top au dificila misiune de a decide dacă vor utiliza această componentă în Marele premiu al Italiei, iar Ferrari este singura echipă care susţine că este pregătită să concureze cu F-duct în Italia.
"Trebuie să spun că în acest moment sistemul F-duct va rămâne pe monopost la Monza", a declarat Stefano Domenicali, şeful Scuderiei Ferrari, pentru publicaţia Autosport.
Iniţial, McLaren Mercedes stabilise că va renunţa la sistem pentru cursa de peste două săptămâni, însă a revenit ulterior asupra deciziei, afirmând că va anunţa noua hotărâre în cursul acestei săptămâni. Acum, britanicii susţin că au luat deja o decizie, pe care o vor face publică cel mai devreme joi, pentru ca rivalii să nu afle planurile exacte. "Am luat o decizie. Avem un plan şi ştim ce vom face; veţi vedea asta când ajungem acolo", a declarat Martin Whitmarsh, şeful echipei McLaren.
Ultima echipa care a introdus această tehnologie este Renault, componenta oferind un spor semnificativ de performanţă, acest lucru fiind evidetiat şi de locul trei obţinut de Robert Kubica. Chiar dacă în principiu nu vor implementa sistemul pe monopost la Monza, o decizie finală nu a fost încă luată.
"Nu cunosc ultimele detalii din partea lui James Allison (n.r - directorul tehnic al echipei), dar nu sunt sigur că vom avea sistemul la Monza. Cauza este faptul că trebuie să dezvoltăm un pachet aerodinamic special pentru Monza şi este o mare provocare să potriveşti F-duct pentru el. Nu sunt sigur, dar dacă te uiţi la raportul forţa de rezistenţă a aerului / forţa de apare aerodinamică, exista un avantaj mare", a precizat Eric Boullier, şeful Renault.
Via | Autosport