Ferrari, împotriva introducerii motoarelor turbo în Formula 1
Ferrari nu este de acord cu reintroducerea motoarelor turbo de 1.6 litri în Formula 1 şi propune menţinerea unităţilor aspirate prin eliminarea a doi cilindri.
Cele mai multe echipe din Formula 1 şi-au dat acordul verbal pentru reintroducerea motoarelor turbo în Formula 1 începând din sezonul 2013. Potrivit unor documente oficiale, motoarele turbo ar urma să aibă patru cilindri şi o capacitate de 1.6 litri, oferind aproximativ 650 de cai putere.
Cu toate acestea, Ferrari se opune vehement acestor modificări radicale, sub pretextul că echipele au prea puţin timp la dispoziţie pentru a dezvolta noile motoare.
Luca Marmorini, şeful departamentului de motoare al constructorului italian, afirmă că fiabilitatea motoarelor ar fi precară în sezonul 2013, mai ales că fiecare pilot ar urma să utilizeze maxim cinci unităţi pe sezon fără să fie penalizat. "Este greu de crezut că putem construi pentru 2013 un motor care să garanteze fiabilitatea necesară pentru a acoperi un întreg sezon cu numai patru unităţi, aşa cum vor unii", a declarat Marmorini pentru publicaţia italiană Autosprint.
În schimb, Ferrari propune ca Formula 1 să utilizeze şi în 2013 motoare aspirate, cu o retrogradare de la unităţi V8 de 2.4 litri la unităţi V6 de 1.8 litri. În acest sens, Scuderia afirmă că adaptarea motoarelor V8 la V6 prin eliminarea a doi cilindri ar fi mult mai facilă decât schimbarea completă a regulamentului, care ar genera inclusiv modificări substanţiale ale monopostului. Pe lângă reintroducerea motoarelor turbo,
FIA este decisă să mărească substanţial forţa de apăsare aerodinamică, ceea ce ar conduce la un regulament tehnic similar cu cel din prima parte a anilor '80. Se anticipează ca FIA va anunţa primele detalii oficiale despre noul regulament tehnic pentru 2013 la finalul întrunirii Consiliului Mondial programată miercuri în Italia.
Via | Autosprint
de ce nu 4 in linie, 1300 cmc ? Va suna cunoscut ? Lasand gluma, sunt de acord cu pastrarea motoarelor aspirate, chiar daca F1 a avut o frumoasa perioada in era turbo.