Ferrari, împotriva introducerii motoarelor turbo în Formula 1

Publicat miercuri, 08.09.2010 11:51 de Daniel Popescu

Ferrari nu este de acord cu reintroducerea motoarelor turbo de 1.6 litri în Formula 1 şi propune menţinerea unităţilor aspirate prin eliminarea a doi cilindri.

Cele mai multe echipe din Formula 1 şi-au dat acordul verbal pentru reintroducerea motoarelor turbo în Formula 1 începând din sezonul 2013. Potrivit unor documente oficiale, motoarele turbo ar urma să aibă patru cilindri şi o capacitate de 1.6 litri, oferind aproximativ 650 de cai putere.

Cu toate acestea, Ferrari se opune vehement acestor modificări radicale, sub pretextul că echipele au prea puţin timp la dispoziţie pentru a dezvolta noile motoare.

Luca Marmorini, şeful departamentului de motoare al constructorului italian, afirmă că fiabilitatea motoarelor ar fi precară în sezonul 2013, mai ales că fiecare pilot ar urma să utilizeze maxim cinci unităţi pe sezon fără să fie penalizat. "Este greu de crezut că putem construi pentru 2013 un motor care să garanteze fiabilitatea necesară pentru a acoperi un întreg sezon cu numai patru unităţi, aşa cum vor unii", a declarat Marmorini pentru publicaţia italiană Autosprint.

În schimb, Ferrari propune ca Formula 1 să utilizeze şi în 2013 motoare aspirate, cu o retrogradare de la unităţi V8 de 2.4 litri la unităţi V6 de 1.8 litri. În acest sens, Scuderia afirmă că adaptarea motoarelor V8 la V6 prin eliminarea a doi cilindri ar fi mult mai facilă decât schimbarea completă a regulamentului, care ar genera inclusiv modificări substanţiale ale monopostului. Pe lângă reintroducerea motoarelor turbo,

FIA este decisă să mărească substanţial forţa de apăsare aerodinamică, ceea ce ar conduce la un regulament tehnic similar cu cel din prima parte a anilor '80. Se anticipează ca FIA va anunţa primele detalii oficiale despre noul regulament tehnic pentru 2013 la finalul întrunirii Consiliului Mondial programată miercuri în Italia.

Via | Autosprint

  • F1_Zone, miercuri, 08.09.2010 12:37
    V6

    de ce nu 4 in linie, 1300 cmc ? Va suna cunoscut ? Lasand gluma, sunt de acord cu pastrarea motoarelor aspirate, chiar daca F1 a avut o frumoasa perioada in era turbo.

  • falnessus, miercuri, 08.09.2010 14:11
    V6

    Doamne ce a ajuns Formula 1.......nu imi vne a crede...de la motoarele turbo din anii '80 de peste 1000 cp,la 12 in V aspirati..la 10 apoi la 8 si acum la 6? Pai aici ce este?Formula 1 sau formula BMW sau RENAULT? E BATAIE DE JOC FATA DE TOTI PASIONATII ACESTUI SPORT!

  • razvanis, miercuri, 08.09.2010 16:14
    Trendul

    Cam asta e trendul impus pentru evolutia motoarelor "murdare" cu ardere interna . Mic , economic , supraalimentat = ascutitoare . Mai in gluma sau in serios , cred ca erau si alte moduri sa limiteze poluarea sau ce or mai avea in cap in afara de "castrarea" formulei1 . Sunt alte competitii inferioarecare vor bate la fund F1 si vor polua mai mult . Indiferent ce se schimba tre sa se schimbe si in jos , ca regina sporturilor cu motor sa ramana asa .