Ferrari atacă Red Bull: "Au uitat când au câştigat la Barcelona tot cu patru opriri la boxe"

Publicat vineri, 17.05.2013 12:28 de Daniel Popescu

Ferrari critică decizia Pirelli de a schimba structura pneurilor şi atacă subtil Red Bull Racing, amintind că Sebastian Vettel a câştigat la Barcelona în 2011 cu patru opriri la boxe.

Ferrari se alătură celor de la Lotus în criticarea deciziei Pirelli de a modifica structura pneurilor începând cu Marele Premiu al Canadei.

Dacă britanicii au preferat să se concentreze pe faptul că regulamentul este schimbat în plin sezon competiţional, Ferrari nu a ezitat să atace subtil Red Bull Racing.

Actuala campioana mondială este nemulţumită că în cursa de la Barcelona au avut loc câte patru opriri la boxe, însă Scuderia aminteşte de faptul că Sebastian Vettel a câştigat în urmă cu doi ani pe acelaşi circuit cu acelaşi număr de pitstopuri.

"Sunt vremuri dificile pentru oamenii cu memoria scurtă. Un exemplu clasic este actuala controversă despre numărul de opriri la boxe. Unele voci au subliniat că mai multe echipe, unele care au urcat pe podium şi altele care au fost departe, au făcut câte patru opriri la boxe în Marele Premiu al Spaniei, motiv pentru care cursa a fost dificil de urmărit. Este regretabil că aceste suflete au tăcut în urmă cu doi ani când, pe acelaşi circuit şi pe cel de la Instanbul, cinci dintre cei şase piloţi care au obţinut cele două podiumuri au făcut exact acelaşi număr de pitstopuri ca cele realizate de Fernando Alonso şi Felipe Massa în Spania", este mesajul transmis de Ferrari pe site-ul său oficial într-un articol semnat enigmatic de Horse Whisperer.

În plus, Ferrari consideră că strategiile cu patru opriri la boxe, criticate în prezent inclusiv de fani, au produs spectacol în trecutul recent al Formulei 1.

"Să ne amintim de 2004, când Michael Schumacher a câştigat Marele Premiu al Franţei datorită unei strategii cu trei opriri la boxe care a fost schimbată ulterior într-o strategie cu patru opriri. Aceasta a fost cheia care i-a permis să iasă în faţa lui Alonso, pe atunci pilot Renault, care a efectuat trei opriri. Iar în acea zi strategia noastră şi furnizorul de pneuri au fost lăudaţi pentru că ne-a permis să scoatem ce este mai bun de la monopost", mai precizează oficialii Ferrari.

Via ESPNF1

  • ion, vineri, 17.05.2013 12:43

    bravo Ferrari, nimic discriminatoriu ci scurt si la obiect. e inadmisibil ce face redbull si merc. sa si modifice ei monoposturile, nu sa si bata joc de munca altor echipe.

  • Gruia, vineri, 17.05.2013 12:43

    Da, Ferrari ar trebui sa faca ceva mai mult decat critica la adresa Red Bull, ar trebui sa se foloseasca de dreptul de veto si impreuna cu Lotus sa impiedice modificarea actualelor pneuri, asta daca isi cunosc interesul si nu doresc ca munca lor sa fi fost facuta degeaba.

  • jumbo1974ro, vineri, 17.05.2013 12:47

    Da, dar atunci monoposturile puteau rula la capacitatea lor, nu trebuiau sa mearga ca pe oua. 2 din 10 echipe au gasit ceva care sa le permita ceva mai mult, restul sufera si merg la plimbare sa nu uzeze cauciucurile. Nu mi se pare normal. Este o cursa auto unde caucucurile ar trebui sa fie o componenta a spectacolului, nu factorul principal.

  • ion, vineri, 17.05.2013 12:47

    aici se vede doar mana lui newey, care nu poate scoate tot din monopostul setat doar aerodinamic , de aceea trebuie modificate gumele.. nu inteleg cum cei de la Pirelli nu gandesc un metru mai in fata si se lasa asa usor manipulate.. in fine...

  • Mono, vineri, 17.05.2013 13:05

    Nu mai debitati prostii! Un monopost merge la capacitatea maxima atunci cand TOATE componentele lui functioneaza la capacitate maxima intr-o relatie perfecta! Daca masina uzeaza prea tare un pneu inseamna ca nu ca nu poate furniza performanta! Vedeti analizele specialistilor, ce inseamna "pneu" pentru aerodinamica unui monopost de F1! De multa vreme incoace un monopost este construit in jurul pneului! Asta pana cand o sa apara cursele pe perne de aer! O sa rad grozav de bine daca si dupa modificarea pneurilor echipa energizantelor nu va performa, sunt foarte curios cu ce se vor mai putea lamenta!

  • bbrunes, vineri, 17.05.2013 13:14

    Atacul la adresa RBR mi se pare binevenit, din moment ce pneurile sunt schimbate tocmai pentru ei..realitatea. Sunt sigur ca Mercedes nu va face nimic nici dupa aceasta schimbare, astfel ca singurii avantajati si cu probleme in prezent vor fi tot RBR.. Cauta o scuza, in loc sa recunoasca...ca inceputul de an pur si simplu nu a fost pentru ei.. Sunt curios..in cazul in care noile pneuri nu ii vor mai avantaja pe Lotus si Ferrari, vor mai schimba cei de la Pirelli ceva? Nu cred..

  • JugaruGabi, vineri, 17.05.2013 13:50

    Nu tin nici cu Ferrari, nici cu RBR, pentru inceput... ca sa nu sara diversi comentatori de aici pe capul meu pentru parerea urmatoare: Mie unul mi se pare o idiotenie sa schimbi un regulament in plin sezon. Astea-s pneurile specificatie 2013, astea raman... ce dracului le invartim atata? Doar ca avem o gramada de plangaciosi ca nu stiu sa isi dezvolte monoposturile pe actualele configuratii de pneuri? Asta e, sa ajunga la coada regulamentului si sa invete din greseli pentru sezonul 2014 sau sa faca modificari drastice acum la monoposturi pentru a nu mai uza pneurile si sa aibe si randamentul de 100%. Pentru Marussia si Caterham de ce nu se schimba regulamentul, astfel incat sa se impuna si ei pe trasee? Hai sa fim seriosi!

  • Alex, vineri, 17.05.2013 14:21

    Jumbo, cauciucurile nu au fost facute asa pentru Ferrari si Lotus, au fost produse astfel conform solicitarilor. Faptul ca ei au deopus munca suplimentara pentru a nu mai ataca atat de mult pneurile, este meritul lor. Doar pentru ca ceilalti nu au chef sa puna osul la treaba, este demn de dispret. Cine zice ca Ferrari nu "mananca" anvelopele, ar trebui sa se uite din nou la cadrul din finalul cursei, sa vada cat de zdrentuite era cauciucurile lui Alonso spre deosebire de cele ale celorlalti competitori. intelegem ca esti fan rbr dar asta nu inseamna ca ei trebuie sa isi bata joc de restul oamenilor din f1.

  • ion, vineri, 17.05.2013 14:40

    De ce McLaren care sunt vai mama lor acuma, cred ca nu a existat o clasare mai slaba in isorie, nu solicita schimbarea pneurilor? Numa aia carora nu stiu sa piarda..

  • Gigi, vineri, 17.05.2013 15:01

    Stati linistiti oameni buni! Cu noile gume Ferrari si Lotus vor merge si mai bine. Da, va fi o schimbare...RBR va fi depasita si de Mercedes!

  • iceman, vineri, 17.05.2013 15:24

    jumbo are dreptate, pe atunci forțau, nu ca acum

  • Alex, vineri, 17.05.2013 15:32

    are dreptate in ce, "Ma numesc Rbr si eu fac legea."?

  • ferrari, vineri, 17.05.2013 16:17

    niste miorlaiti

  • BlueEnergy, vineri, 17.05.2013 17:09

    Pe mine ma bucura chestia asta. Pentru unii, Red Bull era definitia fair-playului. Insa au inceput de vreun an incoace sa isi dea serios lovituri de imagine. Vettel fara genul Newey era la mijlocul plutonului...s-a vazut asta la Barcelona cand se "intrecea" cu Marussia aia.

  • Flav, vineri, 17.05.2013 17:34

    Pai cum mai putea si Ferrari sa castige un titlu doar printr-o conjunctura de genul asta.

  • mirel_f1, vineri, 17.05.2013 20:11

    Cred ca ar trebui schimbat furnizorul de pneuri,sunt praf dupa doar 7 ture trbuie sa intre la boxe e jalnic publicul vrea lupta pe circuit nu la boxe

  • Milogggiiii !, vineri, 17.05.2013 21:07

    Daca nu fenteaza regulamentul,se duc cu miloaga ?! Adevarati "campioni"...! :))

  • @flav, sâmbătă, 18.05.2013 09:29

    Redfools au castigat titluri tot prin "conjuncturi" de genul asta. Asa se castiga trofee. Prin "conjuncturi".

  • ferros, sâmbătă, 18.05.2013 23:29

    La omul sarac nici boii nu trag......................

  • totolino, luni, 20.05.2013 03:16

    Flav muta pe Kricket ca nu ai treaba cu F1!