Ferrari ar putea utiliza un sistem F-duct frontal în 2012
Ferrari lucrează la un sistem F-duct pentru aripa faţă asemănător cu cel evaluat anul trecut de Mercedes, potrivit publicaţiei Autosport.
Ferrari ar putea introduce cel puţin trei inovaţii pe monopostul cu care va concura în sezonul 2012, în cazul în care procesul de dezvoltare al acestora va da rezultate.
Publicaţia britanică Autosport a intrat în posesia unor informaţii potrivit cărora Scuderia este determinată să-şi respecte promisiunea de a dezvolta un monopost complet diferit pentru sezonul care va începe în luna martie.
Cea mai importantă noutate este un sistem de tip F-duct pasiv aplicat pentru aripa faţă, care permite trecerea aerului printr-o zonă deschisă în partea de mijloc a componenţei. Aerul care trece prin aripa faţă ajunge printr-o conductă în părţile laterale ale podelei, ceea ce are ca efect o circulaţie mai bună a aerului şi o viteză de top mai mare fără niciun fel de intervenţie din partea piloţilor.
Acest sistem a fost deja evaluat de rivalii de la Mercedes AMG la finalul anului trecut şi reprezintă o modificare a conceputului introdus iniţial de McLaren în sezonul 2010.
De asemenea, Ferrari a dezvoltat un mecanism care să permită menţinerea gărzii la sol inclusiv în momentul frânarii şi aşteaptă un răspuns final din partea forului mondial cu privire la legalitatea acestuia. Nici aceasta inovaţie nu a fost însă introdusă de Ferrari, fiind realizată în premieră de Lotus, fosta echipă Renault, încă de anul trecut.
Nu în ultimul rând, Ferrari încearcă să îmbunătăţească flexibilitatea aripii faţă a monopostului după modelul inovat anul trecut de Red Bull Racing, în condiţiile în care a avut mai multe probleme din acest punct de vedere, componenta lui Felipe Massa scoţând scântei în Singapore la atingerea solului.
În acest moment nu este clar dacă Ferrari va introduce una sau mai multe dintre aceste inovaţii pe monopostul cu care va concura anul viitor.
Via | Autosport
Aeru se duce si pentru ca trecand n-are piedici fuge mai repede pe niste cai pregatite de ingineri. Nu puneti intrebari! Inginerii sunt in Piata Universitatii.