Ferrari admite că are probleme în viraje cu noul monopost F2012

Publicat vineri, 10.02.2012 11:32 de Daniel Popescu

Ferrari a recunoscut că întâmpină dificultăţi în abordarea virajelor cu noul monopost F2012 şi caută soluţii pentru îmbunătăţirea performanţelor.

Directorul tehnic Pat Fry a devenit a treia persoană care admite că Ferrari are problemele serioase cu noul monopost F2012 pentru sezonul care va începe în luna martie, după declaraţiile prudente ofeirte anterior de Felipe Massa şi şeful departamentului de design, Nikolas Tombazis.

Britanicul a identificat numeroase probleme la abordarea virajelor, dar şi la nivelul performanţei în general.

"Nu sunt mulţumit cu situaţia în care ne aflam în acest moment. Cred că există mult loc pentru îmbunătăţiri. Cred că fiabilitatea şi performanţa sunt bune, dar ne putem juca un pic cu performanţele şi putem îmbunătăţi monopostul în unele viraje şi anumite părţi ale unui viraj, aşa că putem face diverse lucruri la intrarea în viraj şi în mijlocul virajului spre ieşire. Încercăm să găsim echilibrul potrivit pentru aceste lucruri. Platforma de bază este în regulă şi facem multe analize aici şi la fabrică. Folosim simulatorul pentru a pune toate lucrurile împreună", a precizat el.

Ferrari a renunţat la designul tradiţional al monopostului şi a optat pentru numeroase elemente noi în încercarea de a pune capăt perioadei modeste din ultimii ani. Una dintre noutăţi este renunţarea la suspensia de tip push-rod în favoarea uneia de tip pull-rod atât pentru suspensia spate, cât şi pentru suspensia faţă, tehnică care nu a mai fost utilizată în Formula 1 din anii '90. Totuşi, Fry insistă că această alegere nu are legătură cu rezultatele modeste obţinute în teste.

"Suspensia faţă nu este atât de importantă. Are un mic avantaj aerodinamic, un mic beneficiu pentru centrul de greutate şi ştiu că este diferit de ce au făcut băieţii în trecut, dar nu este un risc atât de mare. Am căutat şi cel mai mic potenţial pentru performanţa. Asta ne-a adus un mic beneficiu şi ne costă puţin în privinţa greutăţii, dar greutatea este mică şi până la urmă a fost alegerea corectă", a mai precizat el.

Via | BBC Sport

  • Senilu, vineri, 10.02.2012 11:37

    NU Ferrari. Alonso si cu Massa

  • Boshorogu, vineri, 10.02.2012 11:45
    Experiment

    Indrazneal este un fel de experiment

  • ovidiu150882, vineri, 10.02.2012 12:21
    F2012

    Asa cum banuiam cei de la ferrari au din nou probleme cu masina la inceput de an, cu alte cuvinte masina e si urata si proasta. Parca vad ca red bull o sa defileze la inceput de an iar ceilalti o sa se chinuie pana la jumatatea sezonului deci campionul 2012 - Sebastian Vettel !!!!

  • diesel08, vineri, 10.02.2012 12:46
    amuzante comentarii..:)

    BBC Sport's chief F1 writer Andrew Benson "Well, well. Early the morning after Ferrari said they were 'not happy' with their new car, guess what? Fernando Alonso only goes and bangs in a one minute 19.289 seconds lap - miles quicker than anyone else so far today and a sniff faster than Sebastian Vettel managed in the Red Bull on Thursday. OK, it was on a three-lap run but so was Vettel's, although whle Alonso was on soft tyres I don't know what Vettel was using. None of it is directly comparable, of course, and Ferrari are still insisting they are not chasing performance. Was it aimed at boosting morale? Or is the car genuinely quite good after all? Certainly Lewis Hamilton believes it will be. 'Look at Ferrari,' he said on Thursday, 'I'm sure they have a fast car but they aren't showing any cards.' It's all a big game of poker at the moment. To emphasise that, Hamilton gets into the 19s, and Alonso promptly does a 18.877."

  • Firestarter, vineri, 10.02.2012 13:00
    ?

    Realitatea este ca aceste teste au foarte evident si rolul de arma psihologica. Nu cred ca este relevant in nici un fel ce timpi scoate fiecare pilor sau masina pe tur din moment ce nu stim ce anume testeaza. Unii poate scot timpi buni cu gume soft si carburant la limita in timp ce altii pot avea timpi apropiati pe gume medii. Din moment ce nu exista aceste informatii ramane 80% spatiu pentru interpretari. In plus, fiecare circuit in parte cere setari specifice. Pe parcursul anului vom vedea cine este mai bun pe circuitele care cer mai multa aerodinamica si cine se descurca mai bine pe cele de viteza. Spre exemplu, desi Ferrari declara prin reprezentantii sai ca mai au de rezolvat probleme, oarecum sustinute de timpii din primele trei zile la Jerez, astazi il vad pe Alonso pe primul loc cu 1:18.877. Cei care afirma in aceasta perioada, strict pe marginea acestor informatii, ca o echipa este mai buna ca alta, se hazardeaza. Nu vom avea nimic concret pana cand vom vedea timpii din Q3 in calificarile de pe Albert Park.

  • andreiF1, vineri, 10.02.2012 16:02
    @Teste

    Cei de la Lotus vor sa para mai rapizi decat vor fi in prima cursa pentru ca deh, au nevoie de rezultate si publicitate. Dar asa cum anul trecut si cei de la Williams au fost foarte rapizi in teste si in curse parca nici nu au existat, la fel se va intampla si cu cei de la Lotus. In schimb echipele serioase ca Ferrari, McLaren si Red Bull nu s-au stresat prea mult cu "cine sa fie primul in teste" ci s-au ocupat de problemele si testele lor.

  • Nutritionistu', vineri, 10.02.2012 19:16
    Ardei

    Ferrari e cea mai iute leguma; are si vitamina C