Ferrari a utilizat tunelul de vânt Toyota pentru dezvoltarea lui F150

Publicat vineri, 28.01.2011 17:49 de Daniel Popescu

Ferrari a confirmat că a utilizat tunelul de vânt al celor de la Toyota pentru a dezvolta noi tehnologii pentru monopostul F150.

Ferrari a făcut vineri câteva dezvăluiri inedite referitoare la modul în care a dezvoltat noul monopost F150. Potrivit şefului Stefano Domenicali, echipa a utilizat recent tunelul de vânt deţinut de Toyota în oraşul german Koln, care a fost folosit până în 2009 în cadrul programului constructorului japonez pentru Formula 1.

De asemenea, italianul a dezvăluit ca Ferrari şi-a redus bugetul anual cu aproximativ 33% pentru a respecta acordul de restricţionare a costurilor - Resource Restriction Agreement - RRA, în condiţiile în care rivalii de la Red Bull Racing sunt acuzaţi că au cheltuit mai mulţi bani decât o permitea această înţelegere.

O clarificare a situaţiei va fi posibila doar la începutul lunii martie, întrucât până la sfârşitul lunii februarie fiecare echipă este obligată să trimită un raport de contabilitate către FOTA pentru cheltuielile făcute în cursul anului 2010.

"Limitarea bugetului a fost efectivă pentru dimensiunea noastră şi toate echipele mari trebuie să fie transparente. Mergem în direcţia potrivită şi simţim că suntem obligaţi să respectăm RRA-ul. Întotdeauna am făcut asta şi suntem pe drumul cel bun ca, la finalul sezonului, să respectăm tintele cu care am fost cu toţii de acord. În fiecare lună trebuie să oferim cifrele secretariatului FOTA, iar la finalul lui februarie se încheie anul fiscal. Pentru 2010, datele şi cifrele vor fi date la sfârşitul lui februarie", a explicat Domenicali.

Via | Autosport

  • iulianimi, vineri, 28.01.2011 23:06
    haha

    ...mai au putin si concureaza cu monopost toyota...

  • bubu, vineri, 28.01.2011 23:51
    aha

    au un manager sau ce-o fi pe masura

  • ctlnmihai, sâmbătă, 29.01.2011 10:04
    Ferrari a utilizat tunelul de vânt Toyota pentru dezvoltarea lui F150

    F150 a folosit tunelul de vânt toyota şi simulatorul Ferrari de la Maranello..în simulatorul Ferrari Alonso a simulat şi gesturile făcute la adresa rusului Petrov , precum şi noi tipuri de mesaje codate între el şi pitwall.. sunt zvonuri care spun că Alonso a îmbunătăţit cu o jumătate de secundă viteza de reactie a degetului mijlociu care în anumite ocazii va fi arătat piloţilor din faţa lui..aşa că atenţie mare..

  • ctlnmihai, sâmbătă, 29.01.2011 10:38
    stai sa vezi

    Mai este un zvon cum ca meclada au probleme cu dezvoltarea monopostului pentru ca lui Ham- ham trebuie sa-i puna niste senzori ca sa stie pe unde sa depaseasca fara sa acroseze parapeti sau alte masini pe pista..Daca ferrari testeaza la toyota meclada sunt la faza de contemplare si de pozitionare a viitoarei gauri in monopost..desi, ar fi una neagra in interiorul castii lui Ham, asa se explica "problemele" pe care le-a avut cu capul in 2010...

  • Zoia, sâmbătă, 29.01.2011 10:40

    Caii mor de drum lung si PROSTII de grija altora...

  • ctlnmihai, sâmbătă, 29.01.2011 10:50

    Cele mai multe probleme cu ,apul l-au avut unii fani ferrari după cursa de la Abu Dhabi ..3 săptămâni n-au mai postat cpe automarket..

  • ctlnmihai, sâmbătă, 29.01.2011 10:50
    erată

    * cu capul

  • Zoia, sâmbătă, 29.01.2011 10:53

    Zoia te-a satisfăcut şi pe tine degetul lui Alonso.. că altfel nu mi explic promptitudinea cu ,care ai tastat proverbul acela..Probabil de acolo ţi-a venit inspiraţia..

  • ctlnmihai, sâmbătă, 29.01.2011 10:57
    erată

    * le-au avut.. a

  • Zoia, sâmbătă, 29.01.2011 10:59

    Fanii Ferrari au avut niste dureri de cap ceea ce nu e cazul fanilor meclaren care au fost anesteziati de hamy..le doresc sa aiba un an similar si in 2011. Moldovene, esti vulgarut dar asta nu e o noutate la matale, ca altceva nu prea stii. Lasa frustrarea, stiu ca inca suferi ca Alonso a terminat in fata lui ham...dar asta e realitatea micutule. Tot cu erate dupa tine?Concentreaza-te frumuselule, nu fii emotiv..

  • ctlnmihai, sâmbătă, 29.01.2011 11:03
    Zoia

    În faţa frumuseţii tale devin emotiv.. sunt şi eu om .plus că am ieşit din schimbul 2 şi 3 din şuţ..Oricum vulgaritatea am preluat-o de la fanii Ferrari .. jumătate dintre ei sunt şi proşti şi agresivi..

  • Zoia, sâmbătă, 29.01.2011 11:07

    Jumatatea aia paleste in fata ta, frumuselul meu drag:), tu compensezi cu harnicie tot ce are bun un fan meclaren..dar asta e farmecul tau, ce ne-am face fara tine..

  • ctlnmihai, sâmbătă, 29.01.2011 11:37
    Yoia

    Zoia mulţumesc pentru complimentul tău drăguţ.. eu merg la somn acum .Tu mergi de-l ajută Alonso să se simtă relaxat înaintea testelor de la Valencia ...şi să ne mai citim pe aici

  • ivan, sâmbătă, 29.01.2011 12:50
    ctlnmihai

    sfantule tea-au dat afara de pe site asa cum am vrut eu he he dar tot nu te lasi nui asa sfantule???????

  • diesel08, sâmbătă, 29.01.2011 15:04
    Alonso in F150

    http://www.planetf1.com/photo-gallery/6707706/Alonso-Debuts-The-Ferrari-F150

  • Jolerto, sâmbătă, 29.01.2011 15:16
    ...

    Sunt multe echipe care inchiriaza tunelurile de vant, pentru a dezvolta anumite caracteristicile monoposturilor in paralel,.Multe echipe inchiriaza tunelul de vant de la Huston care este cel mai actual.

  • Jolerto, sâmbătă, 29.01.2011 15:17
    lol

    Scz nu de la Huston, ci de la Austin (USGP)

  • mad79, sâmbătă, 29.01.2011 18:16
    salutare

    Ivane inainte sa comentezi,invata sa scrii corect dpdv gramatical!!!!!! iar tu Mihai,nu te mai lega de ei,ca iti vor face"zile fripte"atunci cand vor iesi inaintea lui Button sau Hamilton!

  • ctlnmihai, sâmbătă, 29.01.2011 18:50
    mad79

    acum să fiu sincer crezi că mă las eu afectat de comentariile lor dacă s-ar întâmpla ceea ce spui tu?..Niet...

  • ctlnmihai, sâmbătă, 29.01.2011 18:53
    mad79

    Nu trebuia să-l corectezi pe Ivan nene..trebuia să facă asta celălalt fan ferrari, diesel08. Dar el corectează numai greşelile gramaticale ale celor care nu-l suportă pe Alonso..

  • ivan, sâmbătă, 29.01.2011 20:43

    sfantule nu te mai scoate atata si mad79 esti om in toata firea scriu cu greseli pentru ca is rus si am ceva probleme cu gramatica dar tu hop dai pe el asa ca fi putin coerent pentru ca tie nu tia cerut nimeni parerea asa ca cum e o vorba de a voastra ciocu mic si joc de glezne !!!!

  • mad79, duminică, 30.01.2011 14:29
    salutare

    de unde sa stiu eu Ivane ca tu esti cu vodca la buze de dimineata pana seara ca un eus adevarat ce esti:) mai bine scriai in kirilica si erai mai usor de inteles:D

  • ferrarif1.ro, duminică, 30.01.2011 19:22

    Nu mai e o noutate, intrucat si Williams au facut uz de acel tunel de vant pentru dezvoltarea monopostului din acest sezon. FIA a impus o restrictie asupra orelor de utilizare a tunelului aero si a simularilor CFD. Ferrari a optat pentru utilizarea tunelului aero mai mult si a simularilor CFD mai putin. Si cum munca s-a dus in paralel intre F10 si F150, e limpede de ce au optat pentru o astfel de solutie.

  • ivan, duminică, 30.01.2011 23:17
    mad79

    uitate atent peste textul tau si vezi greselile de vodca pe care le faci tu asa ca daca taceai filozof ramaneai !!!!!