Ferrari a testat la Vairano configuraţia aerodinamică pentru Canada
Ferrari a dezvăluit ca Giancarlo Fisichella a efectuat un test în linie dreaptă pe circuitul de la Vairano pentru a evalua configuraţia aerodinamică a monopostului pentru Canada.
Marele Premiu al Canadei reprezintă prima ocazie a echipelor în acest sezon de a concura cu monoposturile pe setări medii spre mici ale forţei de apăsare aerodinamică.
Pentru a evalua impactul acestor setări asupra performanţelor, Ferrari a efectuat joi un test aerodinamic în linie dreaptă pe circuitul de la Vairano cu ajutorul pilotului de rezervă Giancarlo Fisichella.
"Monopostul F10 va avea în principiu aceleaşi specificaţii pe care le-a avut şi în Turcia, cu excepţia faptului că cele două maşini vor avea o configuraţie aerodinamică adecvată caracteristicilor medii spre minim a forţei de apare aerodinamice pe circuitul de la Montreal. Este pentru prima oară în acest an când monoposturile vor concura astfel. Pentru a evalua aceste setări, Giancarlo Fisichella a fost joi la volan pentru un test aerodinamic la Vairano", se arată într-un comunicat de presă al Scuderiei Ferrari.
Pe de altă parte, Ferrari a confirmat că va utiliza la Montreal noul sistem de ventilaţie F-duct pionierat de McLaren. Deşi până în prezent nu a obţinut rezultate spectaculoase cu acest sistem, Ferrari considera că această componentă are o importanţă majoră în Canada graţie liniei drepte foarte lungi.
"Noul concept al aripii spate pe care Ferrari l-a utilizat în ultimele două curse ar putea fi de asemenea un factor important, având în vedere că vom concura cu viteza maximă pe linia dreaptă de pe circuit", se mai precizează în comunicatul Ferrari.
Via | Ferrari
pot ei tot testa cat vor au pierdut mult prea mult teren. ii imposibil sa recupereze, dar nu datorita imposibilitatii timpului fizic, ci pentru ca efectiv echipa tehnica a celor de la Ferrari nu este suficient de valoroasa cat sa fie in stare de asa ceva. Au lucrat exclusiv din iulie la masina asta, iar de la inceputul lunii mai 2010 sunt clar pe locul 3, dupa doua echipe (Red Bull si Mclaren) care au continuat sa isi imbunatateasca monoposturile de anul trecut pana spre finalul sezonului, eforturile lor fiind practic disparate in doua directii pe cand Ferrari lucra doar la F10. Eram un pachet de nervi prin august-septembrie deoarece nu suportam ideea ca Mclaren risipeste eforturile pe o masina cu care nu mai avea nici o sansa la campionat si se pierdeau saptamani si luni in tunelul aerodinamic pentru Mp4-25 pe cand Ferrari cica munceau de zor cu toata puterea EXCLUSIV la F10. Aveam cosmaruri cu faptu ca Mclaren va fi in spatele Ferrari cu cateva luni bune in privinta dezvoltarii aerodinamice si eram pornit rau pe Whitmarsh si Paddy Lowe, mi se parea o idiotenie sa risipesti atata timp pentru o masina ce nu mai avea nici un sens, dar acuma vad ca strategia lui Mclaren a fost mai buna, pentru ca au putut testa directii de dezvoltare a monopostului avand in vedere ca mare parte din regulamentul aerodinamci ramane la fel. Au putut invata si trage invataminte din munca pusa la mp4-24, si sa isi contureze prin asta ce anume nu au voie sa greseasca la mp4-25. Alfel nu-mi pot explica cum Ferrari care au lucrat dupa Nurburgring doar F10 sa scoata o masina atata de slabuta (raportat la faptul ca au avut cel mai mult timp la dispozitie).