Ferrari a modificat sistemul de prindere pentru pneuri
Ferrari a dezvoltat un nou sistem de prindere pentru pneuri pentru a micsora timpul necesar schimbarii cauciucurilor in timpul curselor.
Interzicerea realimentarilor cu combustibil incepand din sezonul 2010 va pune o presiune suplimentara pe umerii mecanicilor, care vor fi obligati sa schimbe cat mai rapid pneurile.
Cu toate acestea, pe langa indemanarea mecanicilor, tehnologia utilizata pentru schimbarea pneurilor va fi esentiala pentru imbunatatirea timpilor.
Chiar daca FIA a interzis prin regulament utilizarea unor dispozitive aditionale care sa ajute echipele in acest sens, Ferrari a adoptat o tactica legala si a modificat sistemul de prindere al piulitelor pentru pneuri, pentru a eficientiza procesul. Noua piulita are forma de con si se integreaza mai bine cu pistolul de prindere, aceasta putand fi montata automat fara sa fie actionata manual de mecanic.
Informatiile au fost dezvaluite de publicatia spaniola El Pais, oficialii Ferrari rezumandu-se sa confirme imbunatatirea sistemului, fara sa intre in amanunte specifice. "Am lucrat pe parcursul iernii pentru a imbunatati viteza de schimbare a pneurilor", a precizat Nikolas Tombazis, designerul echipei Ferrari.
Via | Motorsport
Schimbarile de pneuri la standuri precum si felul in care vor fi gestionate alegerea/degradarea acestora vor avea o importanta semnificativa, posibil in multe din situatii sa decida cine castiga cursa.