Episodul 4: Programul zilei in care voi pilota monopostul F1

Publicat joi, 15.05.2008 21:10 de Mircea Meșter

Am primit programul complet al zilei de luni. Am vazut ca unii se indoiau de faptul ca Renault imi va da pe mana un monopost real fara sa astepte fotografiile, astfel ca ma simt dator sa va impartasesc si voua programul exact al evenimentelor.

Totul pare ciudat. Acum e joi seara, tocmai am terminat o filmare pentru emisiunea Roata de Rezerva si stau in fata calculatorului imaginandu-mi ce inseamna sa intri efectiv intr-un monopost.

Intotdeauna m-am gandit ca oamenii aia se chinuie de-a dreptul sa ia pozitia aia, m-am gandit cat de ciudat e sa stai cu genunchii apropiati in cockpit si intr-o pozitie perfecta de condus, practic cu fundul la nivelul pistei.

Cand urmaream Formula 1 pe vremea in care Senna avea intaietate si Schumacher incepea sa straluceasca vedeam pilotii de Formula 1 ca pe niste eroi care isi permit sa mearga cu 300 km/h fara ca vreun radar sa ii opreasca, fara ca cineva sa aiba ceva de comentat. Erau oamenii care, dupa ce intr-un weekend isi potolesc setea de viteza, conduc in viata de zi cu zi masini absolut normale. Chiar acum cateva zile urmaream vizita lui Jarno Trulli in Romania. Pilotul italian de la Toyota spunea ca in afara circuitului conduce o masina Toyota simpla, fara vreun artificiu tehnic remarcabil, si ca se simte foarte bine facand asta. Mai mult, nu a facut niciun accident pana in acel moment. Banuiesc ca a merge cu 80 km/h dupa ce reusesti viteze incredibile pe pista e o nimica toata.

Asadar, programul de luni: 

Luni, 19 mai

Dimineata

- Impartirea pe grupe si echiparea in tinuta de pilotaj.
- Descoperirea circuitului si recunoastere cu instructori pentru invatarea traiectoriilor si a zonelor de franare si accelerare.
- Multiple sesiuni de familiarizare cu functionarea monopostului si cu regulile indispensabile de siguranta.
- Instructorii imi vor dezvalui secretele telemetriei, pentru a imi imbunatati performantele.
- Doua sesiuni de Formula Renault 2.0
- Sesiune de fizioterapie pentru a intelege incercarile la care este supus corpul uman intr-un monopost. - Fizioterapeutul ma va insoti pe tot parcursul zilei pentru a se asigura de bunastarea mea fizica.
- "Botezul" in Megane Renault F1 Team condus de piloti profesionisti.

Dupa-amiaza

- Pranzul
- Dezvoltarea reflexelor cu ajutorul unei masini speciale.
- "Botezul" F1 - in bipost condus de pilot profesionist.
- Pilotarea monopostului Renault F1
- Cocktail si furnizarea datelor mele de telemetrie
- Cina

Cum poti sa nu astepti cu sufletul la gura o astfel de zi? A, in plus, vor fi acolo oameni care ne vor face fotografii si ne vor filma in timp ce noua ne va muri motorul. Nu de alta, dar sa treci de la 150 de cai la peste 500 e un pas destul de mare. Am citit mai demult, in revista Autocar, un test cu un monopost de Formula 1 in care "subiectul", unul dintre editorii britanicilor, facea eforturi mari sa struneasca monopostul. Pana s-a obisnuit. Si atunci... Vis. 

  • SpeedGeorge, vineri, 16.05.2008 10:12
    Mircea :)

    salutare...sper sa citesti acest mesaj: ai zis ca ai filmat pentru emisiunea roata de rezerva.cand putem sa te vedem la TV ?sa urmarim emisunea ? si 2: ai mai spus in articol...ca te vor filma si vor face poze :D ...putem sa le vedem si noi...Dupa... :D ??

  • petros, vineri, 16.05.2008 10:37
    Comentariu de la mine

    Am auzit de emisiunea asta dar pe ce post tv este?

  • mircea, vineri, 16.05.2008 11:31
    Mircea Mester

    Roata de Rezerva: Antena 1, in fiecare sambata la ora 13:30.

  • KalEl, vineri, 16.05.2008 12:56
    @mircea

    cate tururi vei avea la dispozitie cu monopostul de F1 ?