Efectul mass damper
Renault F1 va pleca in Grand Prix-ul de la Istanbul cu un dezavantaj clar. Interzicerea sistemului mass damper va cauza un deficit de doua zecimi de secunda pe un tur de circuit.
Curtea de apel FIA a respins contestatia echipei Renault, privind interzicerea sistemului “mass damper”.Septuplul campion mondial de Formula 1 Michael Schumacher a refuzat sa comenteze aceasta decizie. Pilotul Ferrari a declarat ca si scuderia italiana a trecut printr-un asemenea moment, folosirea aripioarelor flexibile, inventate de Ferrari, fiind interzise de catre FIA . Germanul a declarat: ”Ar fi mult mai usor daca regulile ar fi clare si concise, dar din pacate ele sunt foarte complicate”.
Actualul campion mondial Fernando Alonso, a declarat ca echipei sale ii este foarte greu pentru ca pana la cursa de la Istanbul sa remedieze efectele adverse ale nefolosirii sistemului “mass damper”.
Estimarile lui Pat Symonds, seful departamentului tehnic Renault F1, arata ca se vor pierde in jur de doua zecimi pe un tur de circuit in aceste conditii.
Este bine stiut ca in Formula 1 si o zecime conteaza, iar cei de la Renault vor pleca cu un dezavantaj clar pentru cursa de duminica de la Istanbul.