Echipele propun schimbarea regulamentului pneurilor pentru calificări

Publicat marţi, 01.11.2011 16:18 de Daniel Popescu

Echipele ar putea avea la dispoziţie mai multe seturi de pneuri pentru ultima parte a calificărilor, cu scopul de a evita ca anumiţi piloţi să nu iasă pe circuit.

Actualul regulament al pneurilor pentru calificări determină echipele de la mijlocul plutonului care obţin accesul în Q3 să nu mai iasă pe circuit în ultima parte, cu scopul de a păstra pneurile proaspete pentru curse.

Situaţia s-a generalizat în ultimele Mari Premii, când doar Red Bull, McLaren şi Ferrari au ieşit pe circuit cu ambii piloţi, element care prejudiciază spectacolul.

Totuşi, echipele vor analiza joi la Geneva în cadrul Comisiei F1 posibilitatea de remedia această deficienţă prin mărirea numărului de seturi de cauciucuri alocate pentru ultima parte a calificărilor.

Potrivit unor surse citate de publicaţia Autosport, propunerea nu a venit din partea celor de la Pirelli, care au făcut anterior presiuni în această direcţie, ci din partea unei echipe care nu a fost nominalizată. De altfel, acest subiect de discuţie reprezintă o surpriză, în contextul în care, la capătul unei întâlniri care a avut loc cu ocazia Marelui Premiu al Indiei, echipele au decis că actualul regulament este suficient de bun pentru a fi păstrat şi anul viitor.

Alte subiecte de discutie în cadrul întâlnirii Comisiei F1 vor fi posibila renunţare la cursele din Bahrain şi Coreea de Sud pentru 2012 şi schimbarea numelor echipelor Lotus, Renault şi Virgin.

Via | Autosport

  • noname00, miercuri, 02.11.2011 01:04
    Ross Brawn

    Din cate stiam Ross Brawn a propus asta.

  • marian0904, miercuri, 02.11.2011 15:57
    avantaj

    Nu vad de ce s-ar aproba un set suplimentar, deci un avantaj pt cei care intra in Q3. Numarul max de pneuri trebuie respectat de toti. FIA trebuie sa aplice mai strict regulamentul, inclusiv regula de 7%, si sa-i sanctioneze pe cei care nu obtin un timp competitiv in Q3. Desi afirma ca spectatorii nu au parte de intregul spectacol al calificarilor, prin abandonul unor piloti, Ross Brawn si Mercedes GP au promovat un astfel de comportament. Oricum, cu astfel de tertipuri Mercedes nu a castigat nimic.