Echipele ar putea renunţa la noua aripă spate ajustabilă
O sursă din cadrul FOTA a confirmat că echipele sunt pregătite să renunţe la posibilitatea de a ajusta aripa spate dacă sistemul nu va contribui la îmbunătăţirea spectacolului.
Posibilitatea de a ajusta aripa spate în scop ofensiv în timpul curselor reprezintă una dintre noutile regulamentului tehnic pentru sezonul 2011, însă a condus la apariţia a numeroase controverse.
Chiar dacă fanii îşi doresc mai multe depăşiri, noua tehnologie este considerată artificială şi nu puţini sunt cei care consideră că nu va avea efectul scontat. Potrivit unei surse din cadrul Formula One Teams' Association (FOTA), echipele sprijină această tehnologie, însă sunt dispuse să renunţe la ea pe parcursul sezonului în cazul în care nu va fi eficientă sau nu va atrage aprecierile fanilor.
"Ar trebui cel puţin să acordăm o şansă aripilor spate ajustabile Dacă folosim o logică extremă, orice componentă a monopostului poate fi considerată artificială. Efortul care a rezultat în introducerea aripilor spate ajustabile a venit ca urmare a solicitărilor audientei de a creşte oportunităţile de depăşire, dar nu este menită să facă depăşirile prea uşoare din moment ce necesită abilitaţi din partea piloţilor pentru a se apropia de monopostul din faţă la momentul şi locul potrivit. Împreună cu FIA, echipele au o abordare experimentală pentru această tehnologie. Dacă funcţionează bine, în regulă. Dacă nu, va fi uşor să o ajustăm sau să îi reconsiderăm utilizarea", a precizat sursă din cadrul FOTA pentru jurnalistul britanic James Allen.
Aripa spate ajustabila, care va putea fi utilizată în paralel cu sistemul KERS, nu face încă parte din regulamentul tehnic pentru 2013, sezon în care se vor introduce motoare turbo în patru cilindri de 1.6 litri.
Via | James Allen