Ecclestone vrea să blocheze introducerea motoarelor turbo în 2013

Publicat luni, 20.06.2011 12:21 de Daniel Popescu

Bernie Ecclestone organizează miercuri o întâlnire cu principalii acţionari ai Formulei 1 pentru a bloca trecerea la motoare turbo din sezonul 2013.

Bernie Ecclestone, deţinătorul drepturilor comerciale ale Formulei 1, este decis să facă tot posibilul pentru a bloca schimbarea regulamentului tehnic pentru sezonul 2013, care prevede trecerea de la motoarele aspirate în opt cilindri de 2.4 litri la motoare turbo în patru cilindri de 1.6 litri.

Potrivit unor informaţii dezvăluite de publicaţia germană Auto Motor und Sport, Ecclestone a programat pentru miercuri, 22 iunie, o întâlnire a Comisiei Formulei 1 în cadrul căreia vă susţine că decizia Consiliului Mondial al FIA de a schimba regulamentul tehnic este ilegală.

Britanicul îşi bazează afirmaţia pe faptul că, potrivit Acordului Concorde, orice decizie legată de regulament trebuie aprobată de Consiliul Mondial al FIA numai după ce este discutată în cadrul Technical Working Group şi al Comisiei Formulei 1, lucru care nu s-a întâmplat. În replică, reprezentaţii FIA îşi vor susţine punctul de vedere prin faptul că noul regulament va intra în vigoare în 2013, în timp ce actualul Acord Concorde urmează să expire anul viitor.

Comisia Formulei 1 a fost înfiinţată la sfârşitul anului 2009 după semnarea Acordului Concorde, iar preşedintele acesteia este chiar Ecclestone. Printre membri Comisiei Formulei 1 se numără acţionarii competiţiei şi reprezentaţii echipelor, furnizorilor şi sponsorilor.

Renault este singurul constructor din Formula 1 care este de acord cu introducerea motoarelor turbo, în timp ce Mercedes şi Cosworth au solicitat amânarea noului regulament pentru 2014 sau 2015. Între timp, Ferrari este impotiriva oricărei modificări de acest gen în regulament, întrucât nu produce motoare în patru cilindri pentru maşinile sale de stradă.

Via | Auto Motor und Sport

  • marian0904, luni, 20.06.2011 14:26
    Timpul trece . . .

    Ferrari cu 4 cilindrii ?!!! Asa e cand te agati de prostii. Imi aduc aminte de inceputul anilor '90 cand se chinuiau dar nu renuntau la motorul cu 12 cil. Numai cand a venit Schumi si tehnicienii care l-au insotit au trecut la V10. De fapt le e frica de faptul ca ii va intrece o masina cu un motor "banal" cu 4 cil.

  • mad79, luni, 20.06.2011 14:44
    salutare

    Motoarele turbo sunt cele mai bune pentru Formula1!!!Incet,incet,ar reveni la radacini aceasta competitie!

  • octav71, luni, 20.06.2011 16:58
    Astia sunt haotici

    Cum naiba, decizia de schimbare a regulamentului este ilegala, dar schimbarea regulamentului actual in privinta evacuarii este legala? Si daca tot vine vorba de motoare eu zic sa modifice TwinAir-ul de la Fiat si sa ii puna turbo. Consuma mai putin, are ceva putere si probabil merge si pe GPL. Daca imi amintesc bine, intr-o vreme nimeni nu limita motoarele si se scoteau cam 1300-1400Cp in calificari (ironie, tot cu motor turbo!).

  • Drog47, luni, 20.06.2011 17:42
    ....

    astia chiar sunt dusi. acum cu DRS cu KERS cu fel si fel de aripi dabea mai ajung la 310-315 km/h chiar nu le e rusine e F1 nu campionatu mondial de trabanturi. si ei vor sa mai bage si motoare ECO. poate gresesc dar pe langa toate celelalte lucruri mie F1 imi insipira viteza pura. aduceti-va aminte de cei 350-360 km.h de la monza. acum cu 20 de mii de sisteme o sa mai prinda 310 ca asa vrea FIA :-@

  • janick, luni, 20.06.2011 21:19
    De multa vreme...

    ...n-au fost vehiculate atatea ineptii in F1! A prostit lumea...

  • Schubler, luni, 20.06.2011 23:18
    @Drog47

    Daca nu taiau blown diffuserul de la Silverstone, la Monza zburau din nou monoposturile la viteze record... insa, FIA e hotarata sa mizeze pe siguranta din ce in ce mai puternic si ce se vede e rezultatul

  • bernd, marţi, 21.06.2011 08:05
    @mad79

    La ce origini s-ar reveni? In F1 au fost motoare turbo numai intre 1977 si 1988, si acelea erau V6 de 1500cmc.. La inceputul anilor 50 Alfa 158 si 159 aveau motoare supraalimentate dar prin compresor mecanic(ajungeau pana la 425cai).Oricum motoare cu 4 cilindrii mi se pare prea mult pentru o competitie ce se vrea "regina sporturuilor cu motor". In plus, pentru o marca precum Ferrari, ce transplanteaza multa tehnologie din F1 pe masinile de strada, motoarele cu 4 cilindrii nu ar avea niciun folos comercial, italienii fabricand motoare V8 si V12, exclusiv aspirate.

  • @ bernd, marţi, 21.06.2011 10:39
    Cel mai puternic motor din istoria F1 a fost un motor turbo BMW in 4 cilindri de 1.5 L

    http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M12

  • Voluntar, marţi, 21.06.2011 11:10

    Sa dispare sunetul motoarelor V8, eu NU vreu !!

  • iolandabalaci, miercuri, 22.06.2011 08:05
    @bernd

    mai mult ma intereseaza ca ar putea transplanta Renault tehnologie din F1 pe masinile de strada decat ca nu va putea Ferrari