Delecour a câştigat Raliul Brasovului după o luptă dramatică cu Porcişteanu
Francois Delecour a câştigat prima etapă a sezonului din Campionatului Naţional de Raliuri după ce Vali Porcişteanu a suferit un accident chiar în ultima probă specială.
Sezonul 2013 al Campionatului Naţional de Raliuri a început la sfârşitul săptămânii trecute cu etapa desfăşurată în mod tradiţional la Braşov, care a fost afectată semnificativ de condiţiile meteo în urma ninsorilor din ultimele zile.
Lupta pentru victorie a fost una dramatică între campionul national Francois Delecour şi principalul său rival din sezonul precedent, Vali Porcisteanu.
Înaintea ultimei probe speciale, Porcişteanu era liderul clasamentului cu un avans de numai patru secunde în faţa francezului, însă pilotul echipei BCR Leasing Rally Team s-a răsturnat cu Mitsubishi EVO X R4 în al doilea viraj. Chiar dacă a putut reveni pe traseu, românul a pierdut timp preţios şi a terminat raliul doar pe locul şase.
Delecour a fost încântat să înceapă sezonul cu o victorie, mai ales că anul trecut abandonase prematur, însă a evidenţiat una dintre marile probleme ale weekendului: imposibilitatea de a utiliza pneuri cu cuie în a doua zi a raliului.
"După ce pneurile s-au încălzit, am forţat în fiecare viraj. Totul a funcţionat excelent şi mă bucur că am reuşit să câştigăm. Cred însă că lipsa anvelopelor cu cuie a fost o mare problemă de securitate în acest raliu, iar aceste carenţe înseamnă bani cheltuiţi pentru cei care au ieşit în decor", a declarat francezul citat de publicaţia MotorsportNews.
De altfel, interzicerea pneurilor cu cuie a fost aspru criticată şi de italianul Marco Tempestini, care a fost nevoit să abandoneze.
"Fără 'papuci' potriviţi, maşina a fost învinsă de zăpadă. Iar noi am fost norocoşi, întrucât pentru piloţi precum Dan Girtofan, Adrian Drăgan şi Rareş Tomita a fost mult mai rău. Felicitări conducerii raliului!", a scris Tempestini pe un ton ironic pe contul său de pe reţeaua de socializare Facebook.
Tempestini se referă şi la cei trei piloţi care au abandonat în acelaşi viraj, incidente care au declanşat a doua controversă majoră a raliului. Drăgan l-a acuzat pe Gartofan că, după ce a ieşit în decor, nu a semnalizat celorlalţi piloţi că în acel loc este pericol de accident.
"Cei doi eroi locali nu au catadicsit să semnalizeze incidentul şi faptul că maşina avariată se afla în apropierea drumului, aşa cum este cerut de regulament. Din punctul meu de vedere este absolut inexplicabil cum sportivi de o asemenea valoare pot avea un comportament atât de lipsit de fair play. Simpla lor prezentă 100 de metri mai jos şi/sau un triughi reflectorizant putea duce la evitarea accidentului nostru şi al echipajului Rareş Tomita / Levente Ceczy pornit în urma noastră", a precizat el pe contul său de Facebook.
Podiumul în Raliul Brasovului a fost completat de David Botka, un maghiar care a concurat la volanul unui Mitsubishi Lancer Evo 9 R, şi de conaţionalul său Gergo Szabo care s-a aflat la volanul unui Mitsubishi Lăncer Evo 10. Edwin Keleti a terminat pe locul patru şi a obţinut astfel victoria la Clasa 3 în faţa lui Simone Tempestini. Clasamentul a fost completat de Filip Alexandru, care şi-a adjudecat victoria la Clasa 5, George Grigorescu şi Ivan Soos Hortea, în timp ce ultimul punct pus în joc i-a revenit lui Adrian Răspopa.
Următoarea etapă din Campionatul Naţional de Raliuri va avea loc la Timişoara în perioada 12-14 aprilie.
Via FRAS, MotorsportNews, Adrian Dragan, Marco Tempestini, Foto: Alex Florea
Sper sa recupereze Porcişteanu la Timisoara.