Cum a fost construit monopostul MP4-23
Automarket va prezinta o descriere succinta a monopostului MP4-23, cu care McLaren Mercedes va ataca sezonul 2008 al Formulei 1.
Primul proiect al monopostului a fost avansat in noiembrie 2006, iar munca la noul layout a inceput in martie 2007. Munca in tunelul de vant a inceputul la sfarsitul lunii mai 2007. De atunci, MP4-23 a petrecut peste 3000 de ore de dezvoltare in tunelul de vant. Primul sasiu pentru MP4-23 a fost gata in noiembrie 2007.
Lewis Hamilton, Pedro de la Rosa si Gary Paffett au facut primele teste pentru asezarea in monopost in septembrie 2007. Heikki Kovalainen s-a urcat la bordul monopostului la scurt timp dupa ce a fost anuntat ca pilot al echipei McLaren Mercedes.
Procesul de construire a primului sasiu a inceput in decembrie 2007 si a fost terminat la inceputul lunii ianuarie 2008. Pe parcursul procesului de dezvoltare 150 de ingineri au fost implicati in intregul proces. Dezvoltarea proiectului a necesitat 14.000 de ore de munca, un timp similar aplicandu-se si pentru producerea monopostului MP4-23 pentru testul de debut de pe 9 ianuarie.
MP4-23 reprezinta o evolutie a monopostului MP4-22 si chiar daca in prezent nu exista nicio diferenta vizuala semnificativa, totusi pana la prima cursa din Australia sunt programate mai multe upgrade-uri, cu precadere in privinta aerodinamicii si a aripilor.
In paralel cu dezvoltarea monopostului pentru 2008, s-a inceput munca la conceptul pentru masina din 2009 bazata pe proiectul KERS.
Motorul MP4-23:
Tip: Mercedes-Benz FO 108V
Capacitate 2.4 litri
Cilindri: 8
Numarul maxim de rotii pe minut: 19.000 (conform regulamentului FIA din 2007).
Greutate: 95 kg (greutatea minima acceptata de FIA).
fanii alonso care se bateau cu pumnu` in piept ca "ia uite ce`a facut alonso din jafu de masina de anu trecut" sa citeasca bine articolu' si il aplice masinii din 2007