Cum a fost construit monopostul MP4-23

Publicat luni, 07.01.2008 17:21 de Daniel Popescu

Automarket va prezinta o descriere succinta a monopostului MP4-23, cu care McLaren Mercedes va ataca sezonul 2008 al Formulei 1.

Primul proiect al monopostului a fost avansat in noiembrie 2006, iar munca la noul layout a inceput in martie 2007. Munca in tunelul de vant a inceputul la sfarsitul lunii mai 2007. De atunci, MP4-23 a petrecut peste 3000 de ore de dezvoltare in tunelul de vant. Primul sasiu pentru MP4-23 a fost gata in noiembrie 2007.

Lewis Hamilton, Pedro de la Rosa si Gary Paffett au facut primele teste pentru asezarea in monopost in septembrie 2007. Heikki Kovalainen s-a urcat la bordul monopostului la scurt timp dupa ce a fost anuntat ca pilot al echipei McLaren Mercedes.

Procesul de construire a primului sasiu a inceput in decembrie 2007 si a fost terminat la inceputul lunii ianuarie 2008. Pe parcursul procesului de dezvoltare 150 de ingineri au fost implicati in intregul proces. Dezvoltarea proiectului a necesitat 14.000 de ore de munca, un timp similar aplicandu-se si pentru producerea monopostului MP4-23 pentru testul de debut de pe 9 ianuarie.

MP4-23 reprezinta o evolutie a monopostului MP4-22 si chiar daca in prezent nu exista nicio diferenta vizuala semnificativa, totusi pana la prima cursa din Australia sunt programate mai multe upgrade-uri, cu precadere in privinta aerodinamicii si a aripilor.

In paralel cu dezvoltarea monopostului pentru 2008, s-a inceput munca la conceptul pentru masina din 2009 bazata pe proiectul KERS.

Motorul MP4-23:

Tip: Mercedes-Benz FO 108V

Capacitate 2.4 litri

Cilindri: 8

Numarul maxim de rotii pe minut: 19.000 (conform regulamentului FIA din 2007).

Greutate: 95 kg (greutatea minima acceptata de FIA).

  • minime, luni, 07.01.2008 19:19
    @fanii alonso

    fanii alonso care se bateau cu pumnu` in piept ca "ia uite ce`a facut alonso din jafu de masina de anu trecut" sa citeasca bine articolu' si il aplice masinii din 2007

  • okkk, luni, 07.01.2008 20:38
    ...

    deci cand a venit alonso masina era terminata si informatiile spion despre masinele de la ferrari au fost primite in cursul sezonului trecut deci masina nu era identica cu cea de la ferrari cum se vehicula

  • minime, luni, 07.01.2008 22:28
    @okkk

    cine a zis ca erau identice ? ti se parea tie ca erau/sunt identice ? cei de la mclaren au vazut ce are concurenta, au copiat ce trebuia (compozitie aer pneuri, sisteme de franare, etc) si au avut cu ce sa`si compare rezultatele inafara pistei, lucru pe care o echipa de F1 nu are cum sa`l faca in mod obisnuit.