Controversa Audi R10
Victoria diesel-ului Audi R10 la Le Mans va schimba regulamentul, pentru ca anul viitor toate masinile sa dispuna de conditii egale de concurs.
Dupa succesul repurtat de Audi R10 in cursa de 24 de ore de la Le Mans – prima victorie a unui diesel in cursa franceza de anduranta – organizatorii vor sa schimbe regulile cursei.
Automobile Club de l’Ouest analizeaza in aceasta perioada datele tuturor masinilor prezente in competitia din acest an pentru a vedea daca modelul Audi a dispus de un avantaj oarecum ilegal in fata concurentilor.
“Este foarte posibil sa se decida masuri pentru egalizarea performantelor in fiecare categorie si pentru fiecare tip de tehnologie”, afirma un comunicat publicat de ACO astazi, care concluzioneaza: “Primele rezultate indica un avantaj pentru modelele diesel”. Astfel, modelele Audi R10 au fost cu circa 3.2 secunde pe tur mai rapide decat restul cea mai rapida masina pe benzina prezenta pe pista, chiar daca in aceasta diferenta sunt incluse si avantajele oferite de noul sasiu, de criteriul aerodinamic si de suspensii.Cea mai relevanta masura luata de ACO va fi legata, se pare de economia de combustibil. Asta pentru ca o mare parte din avantajul lui R10 a fost dat de faptul ca modelul german nu a fost nevoita intre atat de des la realimentare. Comunicatul organizatorilor arata ca “rezervoarele vor trebui ajustate in asa fel incat masinile sa primeasca exact aceeasi cantitate de combustibil la alimentare. Aceasta va insemna ca masinile echipate cu motoare diesel vor trebui sa aiba rezervoare mai mici”.
Masurile vor fi luate pentru ca la urmatoarea editie a cursei de la Le Mans toate modelele sa inceapa, pe cat posibil, pe picior de egalitate. “Toate celelalte elemente constitutive ale masinilor vot trebui construite dupa aceleasi specificatii tehnice”, afirma ACO.