Constructorii se opun introducerii motoarelor turbo în 2013
Ferrari, Mercedes, Renault şi Cosworth vor menţinerea motoarelor aspirate în F1 până în 2015, întrucât costurile de dezvoltare pentru unităţile turbo ajung la 100 de milioane de euro.
Federaţia Internaţională de Automobilism pregăteşte un nou regulament tehnic pentru Formula 1 începând din sezonul 2013, al cărei punct esenţial este reintroducerea motoarelor turbo de 1.6 litri.
Iniţial, constructorii prezenţi în Formula 1 şi-au dat acordul pentru acest regulament, întrucât un motor mai ecologic decât cel aspirat poate atrage mai mulţi sponsori în competiţie.
Cu toate acestea, publicaţia germană Auto Motor und Sport a dezvăluit că, cu numai două luni înainte de ratificarea regulamentului, cei patru constructori au revenit asupra deciziei şi propun amânarea introducerii motoarelor turbo până în 2015 din raţiuni financiare. Ferrari, Mercedes şi Renault susţin că dezvoltarea unor motoare turbo de la zero implică bugete de 100 de milioane de euro pe care aceştia nu şi le permit, în special din cauza climatului economic nefavorabil.
De cealaltă parte, Cosworth susţine că poate dezvolta motoare turbo pentru 20 de milioane de euro, însă aceste costuri ar trebui suportate de Williams, Virgin Racing şi Hispania, ultimele două având bugete anuale de numai 40-45 de milioane de euro.
În schimb, constructorii consideră că Formula 1 poate deveni mai prietenoasă cu mediul prin dezvoltarea suplimentară a tehnologiei KERS şi prin limitarea cantităţii de combustibil utilizată în timpul curselor, ultimul element urmând să conducă la îmbunătăţirea actualelor motoare. Propunerea a fost înaintată deja forului mondial, însă preşedintele Jean Todt susţine adoptarea motoarelor turbo în 2013.
Potrivit statutului FIA, regulamentul tehnic al Formulei 1 poate fi modificat fără acordul echipelor participante numai dacă schimbările sunt adoptate cu cel puţin un an înainte de a intra în vigoare. Conform calendarului actual, noul regulament tehnic pentru 2013 urmează să fie adoptat de FIA în luna decembrie a acestui an.
Via | Auto Motor und Sport
Va cumpara Porsche ( a se citi VW Group ) echipa Williams F1 ? Si odata cu ea si motoristul Cosworth ( dupa modelul Mercedes ce a cumparat Illmor, redenumindu-l ulterior Mercedes-Benz High Performance Engines ) ? Presa germana a anuntat ca Porsche va face anuntul oficial privind revenirea in F1 in luna noiembrie 2010 . Wolfgang Durheimer, seful dezvoltarii in cadrul Porsche AG a declarat ca Porsche isi permite sa aibe propria sa echipa in F1 ( http://www.worldcarfans.com/110100828909/official-says-porsche-can-afford-own-f1-team ) . Desi si echipa Torro Rosso este de vanzare, personal nu cred ca aceasta este echipa vizata de Porsche din simplul motiv ca are sediul in Italia si nu in Anglia ( în aceeaşi situaţie fiind si echipa elvetiana Sauber ) . Ori ca sa faci performanta in F1, trebuie neaparat sa ai sediul in Marea Britanie ( Ferrari este singura exceptie ) . Programul Toyota F1 ce a avut sediul in Koln, Germania este cel mai elocvent caz privind esecul in F1 in ciuda unor investitii de miliarde de $ . Revenind la Williams F1, al treilea actionar al echipei este austriacul Christian 'Toto' Wolff, despre care s-a speculat de mai multe ori in presa germana ca ar fi "omul" lui Ferdinand Piech, presedintele VW Group .