Cinci lucruri de urmărit în calificările din Australia
Automarket îţi prezintă cinci elemente cheie care vor decide soarta calificărilor din Marele Premiu al Australiei.
Cele două sesiuni de antrenamente libere de vineri au desluşit o mică parte dintre misterele care planează asupra performanţelor reale ale monoposturilor, însă chiar şi în aceste condiţii există câteva indicii privind potenţialele rezultate ale calificărilor de sâmbătă.
Totuşi, trebuie luat în calcul faptul că există câteva necunoscute, cea mai importantă fiind cantitatea de combustibil utilizată. În plus, cei mai mulţi piloţi au efectuat o varietate de schimbări ale setărilor pentru a afla cum să gestioneze în mod optim noile pneuri Pirelli, în timp ce numărul celor care au efectuat şi simulări de cursă a fost de asemenea destul de ridicat.
Iată principalele puncte de reper ale calificărilor din Marele Premiu al Australiei:
- confruntarea directă dintre Red Bull şi Ferrari: Red Bull Racing şi Ferrari continuă să fie principalele favorite la obţinerea pole position-ului. Chiar dacă nu au terminat pe primele locuri a doua sesiune de antrenamente, piloţii Red Bull au primit instrucţiuni să nu utilizeze aripa spate ajustabilă, situaţie în care s-a aflat şi Fernando Alonso;
- revenirea în forţă a celor de la McLaren: Noul sistem de evacuare şi noua podea introdusă pe monopostul MP4-26 indică progrese reale pentru McLaren. În acest moment este incert dacă Lewis Hamilton sau Jenson Button vor fi capabili să aspire la un pole position, însă britanicii au lăsat senzaţia că pot ocupa cu uşurinţă un loc pe a doua linie a grilei de start;
- premisa unui rezultat bun din partea lui Michael Schumacher: O altă echipă care a arătat progrese comparativ cu testele de iarnă este Mercedes GP. Michael Schumacher a terminat antrenamentele pe locurile opt şi, respectiv, şase, iar germanul are capacitatea de a obţine o clasare bună pe grila de start dacă monopostul W02 se dovedeşte atât de competitiv pe cât pare la prima vedere;
- cel mai bun din "restul lumii": Oarecum surprinzător, Rubens Barrichello a arătat o formă bună în antrenamente şi s-a evidenţiat ca cel mai bun pilot dintre cei care nu concurează pentru echipele de top. Rămâne însă de văzut dacă Williams se va menţine pe această traiectorie şi atunci când timpii vor conta cu adevărat;
- posibilitatea ca Virgin şi Hispania să nu se califice în cursă: Sesiunile de antrenamente au evidenţiat că piloţii de la Virgin Racing se află la limită în privinţa respectării regulei de 107% în calificări. Cu alte cuvinte, ei riscă să nu participe în cursă dacă nu-şi îmbunătăţesc performanţele, însă pot spera că piloţii de top vor utiliza pneurile hard mai lente în prima parte. De asemenea, potenţialul celor de la Hispania este incert, întrucât echipa nu a parcurs niciun tur cronometrat în antrenamente, şi este foarte posibil că spaniolii să fie mai lenti decât Virgin Racing.
monopolul pe care DIGI TV il are in transmisiunile televizate F1 si MOTO GP este rusinos si dubios. ROMANIA este in continuare un eldorado al celor puternici financir si fara rusine. Ce economie de piata , ce concurenta , totul este in mina PORTOCALIILOR fara scoala si fara educatie.....RUSINE