Bugetul cheltuielilor operaţionale în F1, redus la 20 de milioane de euro

Publicat joi, 30.09.2010 13:36 de Daniel Popescu

Echipele din Formula 1 au stabilit limitarea bugetului pentru cheltuieli operaţionale la 20 de milioane de euro. Măsura va intra în vigoare începând din 2011.

Echipele au semnat recent un nou acord pentru reducerea costurilor în Formula 1, botezat Resource Restriction Agreement.

Chiar dacă acestea au refuzat să ofere detalii despre natura reducerilor, publicaţia italiană Autosprint susţine că acordul vizează, printre altele, şi restricţionarea cheltuielilor operaţionale la 20 de milioane de euro pe sezon. În plus, numărul de angajaţi al echipelor a fost limitat la 415, în condiţiile în care echipe precum Ferrari şi McLaren utilizau frecvent câte 1000 de angajaţi.

În ciuda noilor măsuri, se speculează că echipele de top au reuşit să învingă opoziţia echipelor mici în priovinta anumitor reduceri de cheltuieli, întrucât acestea au considerat că restricţiile asumate în 2009 au fost prea severe comparativ cu adevărata situaţie financiară a Formulei 1.

Via | GMM

  • Icemanflavi, joi, 30.09.2010 14:09
    NASPA

    Se umple F1 de Virgin racing si Hispania... NASPA din punctul asta de vedere.

  • michael_schumacher, joi, 30.09.2010 14:33
    Schumy fan 4 ever

    Formula1 NU este un sport pt cei saraci. Nu a fost si nu va fi vre-o data. Echipele mari intotdeauna vor fi in top la capitol si vor reusi performante bune. Cu mici exceptii in ultimii 10ani a existat o regula BUGET = PERFORMANTE. Ma indoiesc totusi ca unii vor tine cont de aceste reguli, ok suntem in recesiune, dar asta nu inseamna ca trebuie sa scadem nivelul de performante si dezvoltari cu care F1 ne-a obijnuit. Ce ar fi daca si noi fanii si telespectatorii in general am opri televizorul in mijlocul cursei timp de 10minute. Teoria de la baza acestei masuri a fost ca "niveland" bugetele masinile vor avea performante similare, insa este clar pt toata lumea ca la o masina de F1 este suficient ca un singur apendice aerodinamic sa nu fie la locul lui si se duce toata aerodinamica masinii si in consecinta timpii si performantele. Tind sa cred ca este mai mult de ochii lumii.