Brawn propune modificarea regulamentului pentru calificări
Ross Brawn consideră că singura metodă de a-i impulsiona pe piloţi să efectueze tururi în Q3 este posibilitatea de a lua startul în cursă cu cauciucuri noi.
Regulamentul pentru calificări a intrat în atenţia echipelor de top şi a reprezentaţilor Pirelli după ce mai multe echipe au ajuns să nu-şi mai trimită piloţii în ultimul segment cu scopul de a salva pneurile pentru cursă.
Practica a luat amploare în ultimele etape, iar cei de la Mercedes GP au popularizat-o din ce în ce mai mult, însă eventualele schimbări de regulament sunt dificil de anticipat. Ross Brawn, şeful echipei Mercedes GP, crede că singura soluţie este eliminarea regulii prin care piloţii care ajung în Q3 sunt obligaţi să înceapă cursa cu pneurile cu care stabilesc cel mai bun timp cronometrat în acest segment.
"Cred că dacă vrei să elimini (n.r - această practică) trebuie să ai un sistem prin care pneurile pe care le foloseşti sâmbătă în Q3 sunt înlocuite de Pirelli duminică dimineaţă, pentru a nu exista niciun stimulent să salvezi pneuri în Q3. Nu văd multe alte metode prin care putem evita beneficiile care provin din această strategie", a declarat britanicul.
Principalul beneficiu al actualei strategii este că pilotul care pleacă de pe locurile inferioare poate avea o strategie mai bună decât piloţii de top, având astfel mai multe şanse să câştige poziţii în cursă.
Pe de altă parte, Brawn admite că Mercedes nu are nicio şansă se se infiltreze pe primele şase poziţii ale grilei de start, rezervate echipelor de top, motiv pentru care nu ar avea sens ca Michael Schumacher sau Nico Rosberg să efectueze tururi cronometrate în Q3.
"În acest moment există o diferenţă între noi şi cele trei echipe de top şi, prin urmare, este un avantaj pentru noi să încercăm să salvăm pneuri pentru a fi mai buni în cursă. Dacă am micşora diferenţa cu siguranţă am participa. Sunt câteva metode pentru a eradica această practică, dar nu văd într-un mod negativ ce se întâmpla acum. Spectatorii sunt interesaţi să afle cine ocupa pole position-ul, iar cele câteva monoposturi cu pneuri noi din spatele topului 10 diversifica lucrurile. Aşa că există aspecte pozitive", a mai precizat el.
Via | ESPNF1