Brawn: "Echipele vor copia noul sistem de evacuare Renault"

Publicat miercuri, 02.02.2011 16:31 de Daniel Popescu

Ross Brawn consideră că echipele rivale vor copia în scurt timp noul sistem de evacuare introdus de Renault pe monopostul R31.

Renault a captat atenţia întregului paddock datorită noului sistem de evacuare introdus pe noul monopost R31, prin care gazele de eşapament sunt evacuate prin partea frontală a plăcilor laterale ale caroseriei.

Iniţial, presa internaţională a speculat că rivalii vor avea dificultăţi în copierea sistemului, însă analizele ulterioare au relevat faptul că sasiul nu trebuie modificat pentru a replica aceasta inovaţie. Tocmai din acest motiv, Ross Brawn, unul dintre cei mai reputaţi ingineri din paddock-ul Formulei 1, anticipează că echipele de top vor implementa la rândul lor soluţii mai mult sau mai puţin asemănătoare cu cea introdusă de Renault.

"Probabil că vom vedea unele echipe cu diferite soluţii înainte să ajungem în Bahrain (n.r - prima cursă a sezonului). Am văzut că Ferrari are diverse opţiuni. Sunt câteva lucruri pe care le poţi face pentru a obţine avantaje din energia gazelor de eşapament", a declarat şeful echipei Mercedes GP.

Chiar dacă ideea adoptată de Renault vă fi copiată de rivali, şeful Eric Boullier este încântat că echipa sa de ingineri a adus în paddock o soluţie inovatoare prin care performanta generală a monopostului va fi îmbunătăţită.

"Întotdeauna este riscant. Dar sunt fericit că am avut câteva designuri creative pe monopost. Cu siguranţă sprijinim echipa noastră tehnică pentru că vrem să fim rapizi, vrem să fim în frunte. Vrem să găsim diverse metode pentru a obţină mai multă forţă de apăsare aerodinamică sau puncte de performanţă. Am ales această cale pentru că am crezut, chiar la începutul lui 2010, că putem găsi performanţa în acest mod", a explicat francezul.

În urma dezvăluirilor lui Brawn, şansele ca Renault să reprezintă una dintre marile surprize ale sezonului 2011 au scăzut proporţional, mai ales ca eficienţa noului sistem nu a fost încă demonstrata pe circuit.

Via | Daily Telegraph

  • apacheF1, miercuri, 02.02.2011 18:06
    ceau

    nu stiam exact ce este atunci cand au lansat monopostul,insa ma bucur ca am fost primul care l-a remarcat!

  • mad79, miercuri, 02.02.2011 18:09
    salutare

    problema cu aceasta'inovatie'este ca se risca supra incalzirea motorului,daca nu este facut sistemul bine pana la capat!

  • diesel08, miercuri, 02.02.2011 19:32
    Brawn in fapt minimalizeaza..

    When asked if Mercedes GP would need to adopt a Renault-type design, Brawn said: "I don't think so. I think you'll see probably a number of teams with different solutions before you get to Bahrain. "I saw Ferrari, and they had some different options. I think there are a few different solutions you can do to get the benefit from the exhaust energy. So I think you'll see a lot of different solutions before Bahrain."-parca suna mai putin dramatic decat textul articolului de mai sus..

  • daniel.popescu, joi, 03.02.2011 08:54
    @diesel08

    Dap, baietii de la Daily Telegraph au scos unele fraze din context...

  • razvanis, joi, 03.02.2011 09:44
    @daniel

    Si voi nu ati scos din context, sau nu ati nuantat traducerea sa fie mai senzationala?