BMW: "Nu este ilegal sa copiem rotile masinilor Ferrari"

Publicat marţi, 22.01.2008 12:52 de Daniel Popescu

Direcorul tehnic al BMW-Sauber, Willy Rampf, a estimat ca prin utilizarea capacelor aplicate rotilor masinii se castiga aproximativ 2 zecimi de secunda pe un tur de circuit.

"Capacele optimizeaza ventilarea franelor si reduc rezistenta aerului", a declarat germanul pentru Bild.

Echipa germana a respins insa sugestiile ca, prin copierea inovatiei aduse de Scuderia Ferrari, ar putea fi acuzata de spionaj. De asemenea, Toyota si Renault au folosit variatii ale capacelor din fibra de carbon, care au aparut pentru prima oara pe monoposturile Ferrari la finalul anului 2006.

"Exista o diferenta fundamentala intre sporturile cu motor si alte industrii tehnice", explica seful echipei BMW, Mario Theissen. "In sporturile cu motor nu exista patente, astfel ca nu poti sa-ti protejezi ideile dupa ce acestea ies din fabrica si pot fi vazute pe circuit. Astfel, aplicarea ideilor vizibile pe alte masini este un fenomen absolut normal. Gasesti idei la competitori si vice-versa".

Din cauza acestui "spionaj legal", echipele au utilizat un zid inalt de 2 metri la intrarea in garaj. Aceasta practica nu este insa admisa la Marile Premii.