Avancronica Raliului Germaniei: Cine se ridică împotriva lui Loeb, regele asfaltului?
Sebastien Loeb este principalul favorit la victorie în Raliul Germaniei, prima etapă de WRC a sezonului care se desfăşoară integral pe asfalt şi locul unde francezul a obţinut opt victorii.
După două raliuri desfăşurate parţial sau integral pe zăpadă (Monaco şi Suedia) şi alte şase consecutive pe macadam, Raliul Germaniei de la sfârşitul acestei săptămâni va fi prima etapă din actualul sezon al Campionatului Mondial de Raliuri care are loc integral pe asfalt.
În plus, ediţia din acest an are şi o dublă semnificaţie: Raliul Germaniei împlineşte 30 de ani de existenţă şi 10 ani de când a fost inclus în calendarul WRC. Succesul de care s-a bucurat acest eveniment în ultimii ani a determinat organizatorii să păstreze formatul raliului şi pentru ediţia din acest an.
Astfel, chiar dacă 14 dintre cele 15 probe speciale au suferit unele modificări minore, structura raliului rămâne în mare parte aceeaşi. Raliul va începe propriu-zis vineri cu primele şase probe speciale din regiunea viticolă Mosel înainte de a aborda de două ori celebra probă specială Panzerplatte cu o lungime de 46.54 km din apropierea unităţii militare de la Baumholder pe parcursul zilei de sâmbătă. Duminică, echipajele vor reveni la Mosel, însă finalul este programat pe străzile oraşului Trier cu ocazia Power Stage-ului care aduce puncte suplimentare pentru piloţi.
Chiar dacă se desfăşoară integral pe asfalt, piloţii nu vor avea deloc o misiune uşoară, întrucât cele mai multe trasee sunt pe drumuri înguste şi rapide care pedepsesc sever eventualele greşeli. În plus, vremea are potenţialul de a încurca şi mai mult planurile, întrucât pilotajul pe un asfalt umed în condiţiile explicate mai sus devine şi mai periculos.
LOEB, PRINCIPALUL FAVORIT
În ultimul deceniu, Raliul Germaniei a devenit sinonim cu Sebastien Loeb. Nici nu este de mirare: începând din 2002, atunci când a fost inclus pentru prima oară în calendarul WRC, Loeb a câştigat toate ediţiile raliului, cu excepţia celei de anul trecut, când o pană i-a servit victoria pe tavă coechipierului său din acea perioadă, Sebastien Ogier. Astfel, octuplul campion mondial şi-a trecut în cont nu mai puţin de opt victorii în Germania în perioada 2002 - 2010 (în 2009 raliul nu a avut loc), astfel că postura de favorit de este una cât se poate de firească. Totuşi, pilotul celor de la Citroen prefera să rămână cu picioarele pe pământ în privinţa unui nou succes.
"Îmi place foarte mult acest raliu pentru că mulţi prieteni sunt acolo pentru a mă susţine şi pentru că am câştigat de opt ori. Dar asta nu înseamnă că este uşor, în special dacă plouă. Noroiul ajunge pe traiectoria ideală şi asta schimbă radical aderenţa, motiv pentru care maşina este greu de controlat pe aceste drumuri înguste şi rapide".
Până în prezent, coechipierul său Mikki Hirvonen a ieşit în evidenţă doar prin victoria din Raliul Portugaliei care ulterior i-a fost retrasă din cauza încălcării regulamentului tehnic de către Citroen, motiv pentru care principalul pericol pentru Loeb pare să vină din tabăra rivalilor de la Ford. Petter Solberg, singurul component al echipei de uzină Ford care mai are şanse reale la titlul mondial, evită însă să facă pronosticuri.
"Nu am multă experienţă cu Fiesta RS WRC pe asfalt, dar mă simt bine şi va fi interesant să vedem cum ne comparăm cu rivalii în Germania. Cea mai mare provocare este suprafaţa schimbătoare şi nivelul aderenţei, iar Baumholder este de departe cea mai periculoasă probă, în special dacă plouă. Cheia este să stăm departe de probleme".
Pe lângă echipele de uzină, Raliul Germaniei va marca şi prezenţa a numeroşi alţi piloţi. Qatarianul Nasser Al-Attiyah revine în WRC după o absenţă de trei luni cauzată de prezenţa la Jocurile Olimpice de la Londra acolo unde a câştigat o medalie de bronz la tir şi, la fel ca şi belgianul Thierry Neuville, va urca la volanul unui Citroen DS3 WRC. De cealaltă parte, Ott Tanak, Evgeny Novikov, Mads Ostberg şi Martin Prokop vor concura cu Ford Fiesta RS WRC, în timp ce australianul Chris Atkinson va urca în Mini atât în Germania, cât şi în celelalte patru raliuri ale sezonului.
PROGRAM
Conform regulamentului sportiv, în Raliul Germaniei nu va exista nicio sesiune de calificări, întrucât etapa se desfăşoară pe asfalt, iar piloţii vor pleca pe traseu în probele de vineri în funcţie de poziţia pe care o ocupa în clasamentul general. Pe parcursul celor 15 probe, piloţii vor parcurge 368.63 km cronometraţi, în timp ce distanţa totală parcursă este de 1113.59 km.
Nr. | Proba | Distanta | Start |
---|---|---|---|
Ziua 1 - 24 august 2012 | |||
SS1 | Mittelmosel 1 | 24.9 | 11:48 |
SS2 | Moselland 1 | 22.79 | 12:36 |
SS3 | Grafschaft 1 | 21.23 | 13:29 |
SERVICE PARK | |||
SS4 | Mittelmosel 2 | 24.9 | 17:17 |
SS5 | Moselland 2 | 22.79 | 18:05 |
SS6 | Grafschaft 2 | 21.23 | 18:58 |
SERVICE PARK | |||
Ziua 2 - 25 august 2012 | |||
SS7 | Stein and Wein 1 | 26.54 | 08:58 |
SS8 | Peterberg 1 | 9.37 | 10:01 |
SERVICE PARK | |||
SS9 | Arena Panzerplatte 1 | 46.54 | 11:52 |
SERVICE PARK | |||
SS10 | Stein and Wein 2 | 26.54 | 15:43 |
SS11 | Peterberg 2 | 9.37 | 16:46 |
SERVICE PARK | |||
SS12 | Arena Panzerplatte 2 | 46.54 | 18:37 |
SERVICE PARK | |||
Ziua 3 - 26 august 2012 | |||
SS13 | Dhrontal 1 | 30.76 | 10:13 |
SS14 | Dhrontal 2 | 30.76 | 12:36 |
SS15 | SSS Circus Maximus Trier | 4.37 | 14:21 |