WRC renunță la motoarele hibride în 2025
Conducerea Campionatului Mondial de Raliuri a anunțat oficial că va renunța la motoarele hibride începând cu sezonul 2025. Totodată, a fost anunțat și un regulament tehnic nou pentru sezonul 2026.
Campionatul Mondial de Raliuri, cunoscut mai simplu sub numele WRC, a intrat în epoca hibridă în 2022. Vechile mașini de categoria World Rally Car au fost înlocuite cu noile mașini Rally1. Acestea sunt cele mai rapide mașini de raliu din istorie, fiind mai rapide pe probele speciale chiar și decât mașinile din legendara Grupă B, clasa de vârf între 1982 și 1986.
Chiar dacă noile mașini Rally1 sunt foarte spectaculoase, dezvoltarea lor este foarte costisitoare. Din cauza acestui factor, noul regulament tehnic introdus în 2022 nu a reușit să atragă producători noi în competiție. Drept urmare, conducerea WRC a decis să renunțe sistemele hibride începând din sezonul 2025. Astfel, mașinile Rally1 de anul viitor vor fi propulsate doar de un motor termic de 1.6 litri.
În prezent, motoarele hibride ale mașinilor Rally1 dezvoltă peste 500 de cai putere. Cel mai probabil, odată cu eliminarea sistemului hibrid, puterea va fi redusă undeva la circa 350 de cai putere. De asemenea, tot de anul viitor, aceste mașini vor avea o greutate mai mică, dar și o reducere a elementelor aerodinamice și a restrictorului de aer din motor.
Din sezonul 2025, mașinile sub egida regulamentului Rally2 vor putea fi dotate cu așa-numitul WRC Kit. Acesta va consta într-un restrictor de aer mai mare, o evacuare mai mare, o cutie de viteze operată prin padele și un eleron nou.
O schimbare majoră a regulamentului tehnic va avea loc în 2026. Mașinile Rally1 vor fi revizuite pentru a reduce costurile de dezvoltare, precum și complexitatea lor. Noul regulament va permite echipelor să dezvolte mașini noi cu caroserii de concepție proprie, bazate pe modele de stradă din segmentele B, C, SUV-uri compacte și chiar concepte.
De asemenea, puterea motoarelor va fi limitată la 330 de cai putere, iar eficiența aerodinamică va fi și aceasta redusă. Pe lângă acestea, mașinile vor avea și limitatoare de viteză pentru a reduce dezvoltarea și costurile. La fel cum este cazul în Formula 1, FIA va introduce un cost cap. Costurile pentru fiecare mașină nu vor avea voie să depășească 400.000 de euro. La final, echipele din WRC vor fi obligate să scoată la vânzare mașinile sale imediat după finalul unei etape.
Actualul regulament, cu modificările pentru 2025, va exista și în 2026, alături de regulamentul complet nou. În încheiere, WRC dorește să introducă și o categorie pentru mașini de raliu electrice.
via Motorsport