ANALIZA: Ferrari, cea mai buna echipa in testele de la Valencia
Ferrari beneficiaza de cel mai rapid si fiabil monopost dintre cele sapte prezente in testele de la Valencia, potrivit unei analize realizate de Automarket.
Circuitul Ricardo Tormo din Valencia a gazduit in aceasta saptamana prima sesiune de teste din aceasta iarna, oferind echipelor prezente sansa de a lua pentru prima oara pulsul noilor monoposturi.
Chiar daca evaluarea setarilor si acomodarea noilor piloti au fost principalele obiective ale echipelor, timpii realizati pe circuit si fiabilitatea monoposturilor pot reprezenta o buna baza de plecare pentru analizarea performantelor noilor masini, cu atat mai mult cu cat testele sunt interzise in timpul sezonului.
Automarket va ofera o analiza detaliata a performantelor celor sapte echipe prezente pe circuit, centrata pe trei caracteristici esentiale care pot fi cuantificate mai mult sau mai putin obiectiv: cei mai buni timpi, numarul de tururi parcurse si numarul de probleme tehnice inregistrate pe parcursul celor trei zile.
TOPUL CELOR MAI RAPIZI PILOTI
Loc
Pilot
Echipa
Timp
1
Alonso
Ferrari
1:11.470
2
Massa
Ferrari
1:11.722
3
Kobayashi
BMW-Sauber
1:12.056
4
de la Rosa
BMW-Sauber
1:12.094
5
Hamilton
McLaren
1:12.256
6
Kubica
Renault
1:12.426
7
Schumacher
Mercedes GP
1:12.438
8
Alguersuari
Toro Rosso
1:12.576
9
Rosberg
Mercedes GP
1:12.899
10
Button
McLaren
1:12.951
11
Petrov
Renault
1:13.097
12
Barrichello
Williams
1:13.377
13
Hulkenberg
Williams
1:13.669
14
Buemi
Toro Rosso
1:13.823
15
Paffett
Mclaren
1:13.846
Chiar daca a debutat la Ferrari in aceasta saptamana si a pilotat monopostul o singura zi, Fernando Alonso si-a demonstrat din plin abilitatile de adaptare dupa ce a stabilit cel mai bun timp al sesiunii de teste de la Valencia. Spaniolul a realizat timpul de referinta al saptamanii dupa ce a fost cronometrat cu 1:11.470 la numai cateva minute dupa intrarea pe circuit si se anunta deja drept un rival de temut pentru coechipierul sau Felipe Massa in lupta pentru suprematie in garajul Scuderiei. Revenit dupa accidentul din luna iulie, brazilianul a avut insa o prestatie buna, fiind singurul pilot care, alaturi de Alonso, a coborat sub pragul psihologic de 1:12.000.
In schimb, situatia pare sa fie ceva mai clara in tabara celor de la McLaren, acolo unde Lewis Hamilton a profitat de experienta pe care a acumulat-o alaturi de echipa pentru a se impune fara emotii in fata lui Jenson Button. Campionul mondial a fost cu peste 7 zecimi de secunda mai lent decat Hamilton, insa mai are la dispozitie trei sesiuni de teste pentru a se adapta noului monopost MP4-25.
La Mercedes GP, Michael Schumacher s-a impus relativ usor in fata lui Nico Rosberg, in ciuda absentei de pe circuit din ultimii trei ani. Septuplul campion mondial este considerat deja de mass-media drept adevaratul lider al echipei, in timp ce Rosberg ar putea ramane in umbra mult mai cunoscutului sau coechipier.
Dueluri foarte aprinse se anticipeaza insa la BMW-Sauber si Williams. Revelatia Kamui Kobayashi a fost sensibil mai rapid decat veteranul Pedro de Rosa si si-a castigat deja simpatia fanilor, astfel ca japonezul ar putea fi una dintre surprizele placute ale sezonului. La randul sau, debutantul Nico Hulkenberg a reusit sa se mentina in plasa veteranului Rubens Barrichello si ar putea profita de anii petrecuti la Williams ca pilot de teste pentru a se impune in cadrul echipei, in ciuda lipsei sale de experienta. Lucrurile par total dezechilibrate la Renault, unde Robert Kubica si-a impus statutul in fata debutantului Vitaly Petrov, dar si la Toro Rosso, unde Jaime Alguersuari a inregistrat un timp mult mai bun decat Sebastien Buemi.
TOPUL CELOR MAI BUNE ECHIPE
Loc
Echipa
Timp
1
Ferrari
1:11.470
2
BMW-Sauber
1:12.056
3
McLaren
1:12.256
4
Renault
1:12.426
5
Mercedes GP
1:12.438
6
Toro Rosso
1:12.576
7
Williams
1:13.377
Ferrari este echipa de referinta a primei sesiuni de teste din aceasta iarna, iar Scuderia a obtinut un timp cu peste o jumatate de secunda mai bun decat urmatoarea clasata. Performanta pare sa confirme ca italienii au trecut peste numeroasele probleme inregistrate in sezonul precedent, iar decizia de a dezvolta foarte timpuriu monopostul F10 tinde sa fie una decisiva in acest sens.
Surpriza saptamanii a fost insa BMW-Sauber, care a obtinut locul 2 in fiecare dintre cele trei zile de teste. Rezultatul este cu atat mai surprinzator cu cat echipa a fost la un pas sa nu fie prezenta pe grila de start, iar absenta sponsorilor ar putea afecta negativ viitoarele dezvoltari ale monoostului.
Intre timp, monopostul McLaren a fost cu aproape o secunda mai lent decat cel al rivalilor de la Ferrari, ceea ce este destul de surprinzator in contextul rezultatelor foarte bune obtinute in ultima parte a sezonului 2009. In schimb, Renault a dat primele semne de revenire dupa campaniile ratate din ultimii ani, reusind un timp chiar mai bun decat Mercedes GP.
Echipa germana pare inca in cautarea celor mai potrivite solutii pentru Schumacher si Rosberg, dupa ce timpii din aceasta saptamana au fost neconvingatori prin prisma locul 5 ocupat in acest top. Toro Rosso a ramas in coada plutonului, insa prezenta celor de la Williams pe ultima pozitie reprezinta o surpriza, mai ales ca echipa a dezvoltat monopostul FW32 de la zero.
Va reamintim insa ca aceste date trebuie privite cu precautie, intrucat timpii realizati pe circuit in teste sunt dificil de interpretat, in primul rand din cauza faptului ca echipele nu dezvaluie cantitatea de combustibil utilizata. In plus, pilotii se concentreaza mai debraga pe alegerea celor mai bune setari decat pe stabilirea unor timpi reprezentativi.
TOPUL CELOR MAI FIABILE MONOPOSTURI
Loc
Echipa
Tururi
1
Ferrari
353
2
Williams
303
3
Mercedes GP
280
4
McLaren
276
5
Renault
263
6
BMW-Sauber
250
7
Toro Rosso
222
Fiabilitatea monoposturilor este un parametru ce poate fi analizat cu mai multa obiectivitate decat timpii, intrucat vizeaza numarul de tururi parcurse pe circuit, date furnizate de toate echipele. Ferrari domina autoritar si la acest capitol cu 353 de tururi in cele trei zile de teste, fiind urmata de Williams cu 303 tururi.
Mercedes GP si McLaren isi impart locurile 3 si 4 prin rezultate foarte apropiate, in timp ce Renault se pozitioneaza pe locul 4 cu 263 tururi. Surpriza BMW-Sauber ocupa doar locul 6 in acest clasament, insa trebuie luat in calcul faptul ca monopostul C29 a petrecut timp pretios in garaj in ultima zi dupa ce Pedro de la Rosa a avut un mic acrosaj cu Nico Hulkenberg. In schimb, Toro Rosso a efectuat cele mai putine tururi, in primul rand din cauza unor probleme tehnice detaliate mai jos.
Pentru evidentierea fiablitatii monoposturilor pot fi luate in calcul si problemele tehnice dezvaluite de echipe, cu mentiunea ca gravitatea acestora este subiectiva. In plus, echipele pot ascunde anumite probleme, informatiile de mai jos fiind preluate din comunicatele de presa lansate de fiecare dintre acestea.
Astfel, Ferrari, BMW-Sauber si McLaren sunt singurele echipe care nu au comunicat niciun fel de problema tehnica la noile monoposturi, in timp ce Renault a intampinat o problema minora cand Robert Kubica s-a oprit pe circuit la finalul celei de-a doua zile de teste. La randul lor, cei de la Mercedes GP au avut o problema minora la sistemul hidraulic, insa acest lucru nu a afectat in mod decisiv programul echipei. Nu acelasi lucru se poate spune despre Williams, care a avut probleme la acceleratie si la sistemul electronic in doua zile diferite ale testelor.
Cea mai afectata echipa a fost insa Toro Rosso, care a pierdut o mare parte din prima zi de teste in urma unor probleme la cutia de viteze.
Urmatoarea sesiune de teste va avea loc in perioda 10-13 februarie pe circuitul de la Jerez, acolo unde vor debuta cel putin alte trei echipe: Red Bull Racing, Force India si Virgin Racing.
Usor irelevant topul cu fiabilitatea...si as dori sa fiti obiectivi in totalitate cand e vb posturi tendentioase. Daca pe-al meu l-ati considerat tendentios, atunci ar trebui sa dispara peste 75% din posturile fiecarei stiri.