Analiza: Evolutia lui Mihai Marinescu în sezonul 2010 al Formulei 2
Automarket face o analiză a performanţelor obţinute de pilotul roman Mihai Marinescu în sezonul 2010 al competiţiei Formula 2.
După câteva sezoane petrecute în Formula BMW şi Formula Renault 3.5 Series, braşoveanul Mihai Marinescu a făcut pasul în 2010 spre Formula 2.
Alături de GP2 Series şi GP3 Series, Formula 2 este o competiţie care poate asigura o ascensiune rapidă spre lumea bună a Formulei 1, având totodată şi avantajul necesitaţii unui buget relativ redus, de 275.000 de lire sterline. Chiar dacă de câteva ori a fost la un pas să rateze anumite curse din cauza dificultăţilor financiare, Marinescu a reuşit în cele din urmă să participe la toate cele nouă etape ale sezonului, principalul sprijin venind din partea companiei KG Clean.
Pentru a justifica banii sponsorilor, Marinescu s-a aflat constant sub presiunea de a obţine rezultate bune, însă privit în ansamblu sezonul 2010 a fost mai degrabă unul mediocru. Plecat cu speranţe de a obţine constant clasări pe podium, Marinescu a fost trădat în debutul sezonului de numeroase defecţiuni tehnice, iar în a doua parte a anului nu a mai reuşit să ţină pasul cu rivalii săi, terminând de regulă la jumătatea plutonului.
Iată radiografia completă a sezonului pentru fiecare cursă în parte:
ETAPA 1: SILVERSTONE, 16-18 APRILIE
Marinescu a reuşit să câştige puncte de la prima prezenţa în competiţie, terminând cursa inaugurală pe locul şapte, după ce a plecat de pe poziţia a noua a grilei de start. El a continuat evoluţiile bune şi în cursa de duminică, când a sosit pe locul opt după ce a ocupat a 10-a poziţie pe grila.
ETAPA 2: MARRAKECH 30 APRILIE - 2 MAI
Marinescu şi-a pus mari speranţe în obţinerea unui podium la Marrakech, însă lucrurile au decurs prost pentru pilotul nostru. Plecat de pe locul 12 al grilei în cursa de sâmbătă, el a reuşit să urce pe locul cinci, însă a fost nevoit să abandoneze după numai şapte tururi din cauza unei defecţiuni tehnice la monopost. A sperat să-şi ia revanşa în cursa de duminică, când a plecat de pe locul şase, însă o nouă defecţiune la monopost l-a trădat chiar la start, motiv pentru care a fost nevoit să intre la boxe şi a terminat pe ultimul loc la două tururi în urma învingătorului.
ETAPA 3: MONZA, 21-23 MAI
Marinescu a obţinut la Monza cel mai bun rezultat din calificări în acest sezon, plecând de pe locul trei al grilei de start în cursa de sâmbătă. Chiar dacă a pierdut la start câteva poziţii, romanul a rămas în centrul atenţiei graţie un duel spectaculos cu Clarke şi a terminat în cele din urmă pe locul cinci. De pe această poziţie a plecat şi în a doua cursă, însă de data aceasta a fost nevoit să abandoneze, din nou din motive tehnice. Monopostul său a rămas blocat pe grila de start, iar ulterior pilotul a intrat la boxe pentru remedierea defecţiunilor, terminând pe locul al 16-lea şi ultimul.
ETAPA 4: ZOLDER, 18-20 IUNIE
După rezultatele mai puţin satisfăcătoare din Maroc şi Italia, Marinescu reuşeşte o nouă dublă clasare în puncte. Deşi a luat startul din pitlane, el a efectuat numeroase depăşiri şi a urcat până pe locul opt, câştigând astfel şase puncte. În cursa de duminică a obţinut locul şase după ce a plecat de pe nouă, profitând la maxim de problemelor câtorva piloţi din faţa sa. Din păcate, circuitul belgian a fost ultimul pe care Marinescu a obţinut puncte în ambele curse ale unei etape de F2.
ETAPA 5: ALGARVE 2-4 IULIE
Marinescu a terminat pe 13 prima cursă pe teren portugez, câştigând două poziţii fată de locul ocupat pe grila graţie a doua abandonuri. Ulterior, romanul a terminat pe locul cinci cursa de duminică, câştigând patru poziţii la start în urma unor incidente colective. La finalul cursei a fost însă promovat pe locul patru după penalizarea italianului de Marco, obţinând astfel cel mai bun rezultat din acest sezon.
ETAPA 6: BRANDS HATCH, 16-18 IULIE
Aflat în Marea Britanie, Marinescu a terminat prima cursă pe locul 12, după ce a câştigat trei poziţii la start, însă şi-a trecut în cont opt puncte în cursa de duminică după ce a terminat pe locul şapte. Ulterior, el a fost promovat o poziţie în urma penalizării lui Dean Stoneman, terminând astfel pe locul şase.
ETAPA 7: BRNO, 30 IULIE - 1 AUGUST
Plecat de pe poziţia a 11-a a grilei de start în prima cursă, iar în turul doi a fost implicat într-un duel în urma căruia a ieşit în decor, iar unul dintre japoanele de demarcaţie de pe margine a rămas blocat intre eleron şi braţul de suspensie. Din acest motiv, romanul a slăbit ritmul şi a fost depăşit de toţi ceilalţi piloţi, terminând pe locul al 17-lea şi ultimul. În a doua cursă, el a fost aproape de o clasare în puncte, însă nu a fructificat locul 10 de pe grila de start şi a terminat pe 11.
ETAPA 8: OSCHERSLEBEN, 3-5 SEPTEMBRIE
Marinescu a anticipat startul în prima cursă din Germania şi a fost penalizat cu un drive-through, motiv pentru care, deşi plecat de pe locul 10, a ocupat la final doar pe 13. El a avut însă mai mult noroc în cursa de duminică, când a plecat de pe locul opt şi a terminat pe şase.
ETAPA 9: VALENCIA, 17-19 SEPTEMBRIE
Marinescu a obţinut locul 13 în cursa de sâmbătă de la Valencia, câştigând patru poziţii în prima parte a evenimentului. Ulterior, el şi-a trecut în cont opt puncte în ultima cursa, după ce a terminat pe locul 6, o poziţie mai sus comparativ cu cea ocupată pe grila de start.
CLASAMENT GENERAL:
În urma rezultatelor obţinute pe parcursul sezonului, Mihai Marinescu a ocupat locul 11 în clasamentul general cu 68 de puncte, la 10 puncte în urma ocupantului locului 10. Spre comparaţie, campionul Dean Stoneman a câştigat de aproximativ patru ori mai multe puncte, şi anume 284.
Iată rezultatele complete obţinute de Marinescu în sezonul 2010 al Formulei 2:
Etapa | Cursa 1 |
Cursa 2 |
Silverstone | 7 | 8 |
Marrakech | abandon | 14 |
Monza | 5 | 16 |
Zolder | 8 | 6 |
Algarve | 13 | 4 |
Brands Hatch |
12 | 6 |
Brno | 17 | 11 |
Oschersleben | 13 | 6 |
Valencia | 13 | 6 |
slabe sanse sa il vedem mai departe in GP2!numai printr-o minune sa aiba la dispozotie banii,mai ales pe criza asta!