Alonso şi Massa mai au un singur motor nou pentru ultimele şase curse

Publicat luni, 30.08.2010 18:05 de Daniel Popescu

Fernando Alonso şi Felipe Massa mai pot utiliza un singur motor nou în ultimele şase curse ale sezonului fără să fie penalizaţi pe grila de start.

Ferrari se apropie vertiginos de momentul în care ambii săi piloţi vor suferi penalizări de câte 10 poziţii pe grila de start, întrucât numărul de motoare disponibile pentru acest final de sezon s-a redus dramatic.

Conform regulamentului sportiv, fiecare pilot poate utiliza opt motoare pe sezon, începând de la al nouălea motor urmând să fie penalizat cu 10 poziţii pe grila de start pentru fiecare unitate suplimentară.

În primele 13 curse ale anului, Fernando Alonso şi Felipe Massa au utilizat câte şapte motoare, ceea ce înseamnă că mai au la dispoziţie o singură unitate nouă pentru ultimele şase Mari Premii. Situaţia este cu atât mai complicată cu cât circuitul de la Monza, gazda Marelui Premiu al Italiei de peste două săptămâni, este recunoscut ca unul dintre cele mai solicitante pentru motoare, din cauza vitezelor maxime atinse pe liniile drepte.

Singura veste bună pentru Ferrari este că în ultima cursa a anului, ce va avea loc în luna noiembrie la Abu Dhabi, Alonso şi Massa vor putea utiliza un motor mai vechi, din setul de opt regulamentare.

Potrivit datelor publicate în raportul tehnic al FIA la finalul cursei de la Spa-Francorchamps, Renault este echipa cu cea mai bună situaţie din acest punct de vedere, întrucât Robert Kubica şi Vitaly Petrov au utilizat numai câte cinci motoare până în prezent.

Toţi ceilalţi piloţi de pe grila de start au folosit câte şase motoare şi mai au alte două unităţi proaspete pentru ultimele şase curse. Singura excepţie este Pedro de la Rosa, care a utilizat în Belgia al nouălea motor furnizat de Ferrari celor de la BMW-Sauber, motiv pentru care a şi fost penalizat cu 10 poziţii pe grila de start.

Via | FIA

  • maryo37, luni, 30.08.2010 18:55

    Acum o sa observam cat de fiabile sunt motoarele Ferrari.. Cred ca si-au pregatit motoarele pentru sfarsitul campionatului si daca au facut asta tin sa-i felicit. Au mai multe date despre motor.

  • KalEl, luni, 30.08.2010 21:39
    AHHAHAAHAHAHAHAHAHAH

    nu e nicio problema. zeul alonso va pedala inspre victorie. oricum o sa faca plangere la fia, ce e cu regulamentu asta ? cum sa ii interzica lui sa schimbe motoru fara penalizare? niste nemernici

  • F1_Zone, luni, 30.08.2010 22:22
    ...

    ... i se intampla intr-un sezon cand si-a distrus sansele la titlu. Problema cu motoarele chiar nu mai conteaza. E relaxat omu'.

  • hasu, luni, 30.08.2010 23:01
    motoare

    cineva este pe linga subiect.....

  • hasu, luni, 30.08.2010 23:29
    motoare

    si la mine nu e concordanta intre subiect si comentariu ... din nou ...

  • coman_norbert, marţi, 31.08.2010 02:35
    Motoarele Ferrari

    Motoarele italienilor ard și pe modelele stradale... Noul lor produs Ferrari 458 Italia ia foc de la cine știe ce... Până la ora aceasta au ars 10 mașini iar oficialii de la Maranello nu au încă un răspuns în ceea ce privește cauza incidentelor.

  • WestMclaren, marţi, 31.08.2010 07:09
    Ferrari si motoarele

    Nu pot sa cred ca nici unul din cele sapte motoare pe care le-au utilizat pana acum nu mai poate fii folosit. Totusi vorbim de Ferrari. Eu cred ca au o strategie pusa la punct inca din startul sezonului, care poate ca s-a dat un pic peste cap.

  • camil_1, marţi, 31.08.2010 08:55
    unul castigator

    Deci, pe Ferrari am eliminat-o din F1 Champ la castigarea MP al Italiei. Mai raman McLaren si Red Bull, nu stiu pe care sa o pun!

  • maryo37, marţi, 31.08.2010 16:16
    @@@

    @coman_norbert Ca sa cumperi un Ferrari 458 Italia, la inceput s-a dorit ca sa ai sau sa faci niste cursuri de pilotaj sportiv... Ca sa fii in stare sa controlezi masina. Pe urma s-a renuntat la ideea asta, banii erau mai importanti. Cine a venit cu banii si-au tras bolid. Gandeste-te la arabii aia care umbla cu camila si se urca in Ferrari, ce crezi ca fac aia? Distrug motorul si pe urma se intreaba de ce! Singurul raspuns: Trebuie sa stii sa conduci un Ferrari. Iar echipa care face masinile de strada, nu dezvolta in acelasi loc cu echipa de F1, Scuderia Ferrari, practic sunt 2 echipe, sunt filiale separate. Doar ca Ferrari pune pe masinile de strada tehnologia testata in cursele de F1, ale Scuderiei Ferrari. In schimb, masinile de strada sunt construite diferit decat monoposturile, iar inginerii nu colaboreaza prea mult. Nu cred ca Ferrari da informatii despre motor. Va face o rocada. Au setat motoarele pentru diferite circuite si acum pe final da maximul din ele... Daca Reb Bull a inceput in forta, cred ca pe final Ferrari si McLaren vor depasi Reb Bull la performanta. @camil_1 Daca tu crezi ca motorul va fi o problema pentru Ferrari LA EI ACASA, atunci tin sa te anunt ca deja ai pierdut... @WestMclaren Cine a zis ca nu poate sa le foloseasca? Au la dispozitie 8 motoare care pe parcursul campionatului mondial le pot schimba cum doresc... Alonso la Monaco n-a fortat motorul, Massa n-a facut-o in atatea curse... Cei de la Ferrari au pastrat motoarele si au toate datele in legatura cu motorul, vor stii foarte bine pe circuit sa le foloseasca, cat randament va da si asa mai departe...