Alonso: "Esenţial este să câştigăm puncte în toate cursele"
Fernando Alonso susţine că trebuie să câştige puncte importante în toate cele cinci curse care au mai rămas pentru a avea şanse la titlul mondial.
Fernando Alonso a revenit în lupta pentru titlu după ce a câştigat Marele Premiu al Italiei, apropiindu-se la numai 21 de puncte de liderul Mark Webber.
Totuşi, ultimele cinci circuite care găzduiesc curse în acest final de sezon se potrivesc caracteristicilor monopostului Red Bull Racing, motiv pentru care dublul campion mondial admite că este esenţial să obţină constant rezultate bune, chiar dacă nu va câştiga alte Mari Premii.
"Cred că acest rezultat ne oferă mai multă încredere şi o bună motivaţie pentru întreaga echipă. Vom continua să muncim din greu şi nu ne vom da bătuţi - o cursă sau o cursă proastă poate modifica foarte mult punctele în campionat. Acesta a fost un weekend bun, Spa a fost un weekend prost, trebuie să găsim consistenţă în ultimele cinci curse. Asta va fi esenţial. Acest rezultat este o bună motivare pentru noi, dar în următoarele cinci curse sunt cele care contează", a declarat spaniolul la conferinţa de presă.
Alonso a fost depăşit la start de Jenson Button şi a rămas la aproximativ o secundă în urma pilotului McLaren, însă a sugerat că nu s-a gândit în niciun moment la posibilitatea de a-l depăşi pe circuit. În schimb, a analizat momentul prielnic pentru a intra la boxe, admiţând că mecanicii echipei au contribuit decisiv la obţinerea victoriei.
"Ne gândeam la posibilitatea de a intra la boxe. Fie intram cu un tur mai târziu, fie cu un tur mai devreme. A trebuit să găsim alegerea potrivită la momentul potrivit. Când am văzut că Button a intrat, am mai avut un tur pentru a forţa înainte să mă bazez pe mecanici. Cred că turul meu a fost mai mult sau mai puţin bun, nimic special, dar pitstop-ul a fost superb", a adăugat el.
În urma victoriei din Italia, Alonso a urcat pe locul trei în clasament, la 21 de puncte de Webber şi la 16 puncte de Lewis Hamilton.
Via | FIA
Monza este un circuit unde aderenta aerodinamica conteaza cel mai putin. Acolo s-a potrivit cel mai bine masina Ferrari, dar McLaren a fost foarte aproape. Vin insa circuite cu altfel de configuratii aerodinamice unde Ferrari scartaie si unde red Bull se potriveste cel mai bine. Asa ca ....