Alonso castiga magistral in Singapore
Fernando Alonso s-a impus magistral in prima cursa pe timp de noapte din istorie, profitand de numeroasele incidente petrecute in timpul cursei!
Plecat in cursa doar de pe locul 15, Fernando Alonso a profitat in mod inteligent de incidentele petrecute pe pista in timpul cursei si a reusit sa se impuna intr-o maniera senzationala in Singapore, aducand prima victorie pentru Renault din acest sezon.
Dublul campion mondial a avut sangele rece necesar pentru a ramane in frunte in ultima parte a cursei, in ciuda evenimentelor petrecute pe circuit.
Marea perdanta a cursei a fost Scuderia Ferrari, care a ratat prezenta in puncte dupa o grava eroare la realimentarea monopostului lui Massa, dar si din cauza abandonului lui Raikkonen cu numai 4 tururi inainte de final. Esecul total al Scuderiei a propulsat McLaren pe primul loc in clasamentul constructorilor, dupa ce Hamilton a reusit sa se claseze pe locul 3. Britanicul s-a distantat astfel la 7 puncte in fata lui Massa in clasamentul pilotilor.
Locul 2 a fost ocupat de Rosberg, care a reusit sa revina pe podium pentru prima oara dupa MP al Australiei.
START FARA EMOTII PENTRU LIDERI
Startul primei curse pe timp de noapte din istoria Formulei 1 a fost lipsit de incidente majore, in ciuda configuratiei foarte dificile a circuitului.
Felipe Massa a avut un start excelent si a reusit sa-si mentina prima pozitie obtinuta in calificari. Lewis Hamilton a incercat sa schiteze un atac la adresa brazilianului, insa nu a reusit sa puna in pericol locul ocupat de rivalul sau.
Kimi Raikkonen si Robert Kubica si-au mentinut si ei pozitiile 3 si, respectiv, 4. Nu la fel de norocos a fost Heikki Kovalainen, care a avut din nou probleme la start. El a fost depasit de Sebastian Vetttel si Timo Glock, coborand astfel pana pe locul 7.
Nico Rosberg si Kazuki Nakajima au coborat si ei cateva locuri, facilitand aparitia lui Jarno Trulli in primii 10. Fernando Alonso a reusit sa castige 3 pozitii la start si a ajuns pe locul 12, in timp ce clasamentul a ramas aproape neschimbat in spatele plutonului.
TRULLI, VERIGA SLABA
Intr-un timp relativ scurt, pilotii din frunte au reusit sa-si creeze distante linistitoare fata de adversari, chiar daca pista a fost "bombardata" cu numeroase "ramasite".
In turul 6, Rosberg a demonstrat ca depasirile sunt posibile chiar si in Singapore, reusind sa treaca intr-o maniera impresionanta de Trulli. Germanul a urcat astfel pe locul 9, dupa ce a franat violent la capatul unei linii drepte.
Trulli a dat insa semne vizibile de slabiciune in Singapore, fiind depasit ulterior si de Alonso printr-o manevra magistrala. Trulli a confirmat astfel ca nu se afla in apele sale pe circuitul asiatic.
SAFETY-CAR-UL CARE A SCHIMBAT CURSUL JOCULUI
Alonso a efectuat prima intrare la boxe in turul 12, iar trei tururi mai tarziu coechipierul sau, Nelson Piquet Jr, a consemnat primul abandon al cursei. Brazilianul a pierdut controlul volanului si s-a izbit violent cu partea dreapta-spate a masinii de zidurile de protectie. Piquet Jr a iesit teafar din masina, iar safety car-ul si-a facut aparitia pe pista.
Masina de siguranta a aparut insa pe circuit intr-un moment complet nepotrivit, cand pilotii aveau nevoie sa realimenteze. Barrichello a ramas pe pista fara combustibil, in timp ce Kubica si Rosberg au intrat la boxe cu riscul major de a fi penalizat.
HAOS TOTAL LA BOXELE FERRARI
La scurt timp dupa deschiderea pitlane-ului, pilotii din frunte au intrat in masa la boxe. Massa a fost primul pilot la boxe, insa sistemul electronic de afisaj al Scuderiei Ferrari a dat din nou gres, aratand culoarea verde ianinte ca mecanicii sa isi termine treaba.
Crezand ca are cale libera, Massa a plecat cu furtunul de realimentare dupa el si a revenit pe trasa din pitlane chiar in fata lui Hamilton, fiind la un pas sa il acroseze pe pilotul britanic. Dandu-si seama de ceea ce s-a intamplat, Massa a oprit monopostul inainte de iesirea de pe linia boxelor.
Intre timp, mecanicii au realimentat masina lui Raikkonen, iar apoi s-au indreptat in graba sa remedieze defectiunea lui Massa. Mecanicii au avut nevoie de cateva zeci de secunde pentru a indeparta furtunul de combustibil de pe monopost.
IERARHIE COMPLET SCHIMBATA
Intrarea safety car-ului pe pista a schimbat insa in mod substantial confirguratia clasamentului general. Rosberg a devenit astfel lider, intrucat a efectuat realimentarea foarte devreme, in timp ce urmatoarele doua locuri au fost acontate de Trulli si, incredibil, Giancarlo Fisichella.
De altfel, acestia au fost singurii piloti care nu au efectuat pana in acel moment nicio oprire la boxe. In spatele pilotului Force India s-a format un pluton compact de nu mai putin de 12 masini, diferenta de timp dintre ele fiind de mai putin de o secunda. Hamilton a revenit pe pista doar pe locul 8, in timp ce Raikkonen a ajuns pana pe 15 ca urmare a haosului creat la boxe de mecanici Ferrari.
PENALIZARI FARA NUMAR
Massa a revenit pe circuit pe ultimul loc, insa dupa numai cateva tururi comisarii de cursa i-au aplicat o pedeapsa de tip drive-through intrucat a plecat de la boxe cu furtunul de realimentare atasat de monopost. Ulterior, Rosberg si Kubica au primit si ei cate o penalizare de 10 secunde la boxe pentru ca au efectuat realimentare in momentul in care acest lucru era interzis.
Kubica si-a ispasit penalizarea in turul 28, revenind pe circuit pe locul 15, in spatele lui Raikkonen. La scurt timp a fost randul lui Rosberg, dar germanul a profitat de avansul substantial pe care si-l crease si a revenit pe locul 4, in fata lui Coulthard. Imediat, Fisichella a efectuat prima intrare la boxe si a revenit pe circuit pe ultimul loc, in acelasi timp in care Mark Webber a abandonat.
PROFILAREA UNUI PODIUM TOTAL INEDIT
Noul lider al cursei a devenit Jarno Trulli, urmat de marele invins al calificarilor, Alonso! Intrarile succesive la boxe i-au permis lui Hamilton sa urce pana pe locul 5, in fata sa ramanand Rosberg si Coulthard. Trulli a intrat la boxe in turul 33 si a revenit pe 8, permitandu-i lui Alonso sa preia sefia cursei.
Acesta a reusit sa se distanteze la peste 12 secunde de Rosberg, devenind un favorit cert la castigarea cursei, in functie viitoarele opriri la boxe. Coulthard s-a mentinut pe locul 3 insa nu a reusit sa tina pasul cu Rosberg. Hamilton, aflat imediat in urma scotianului, nu a reusit sa ameninte pozitia ocupata de pilotul Red Bull. Rosberg a intrat la boxe, urmat la cateva tururi de Alonso. Spaniolul a reusit sa revina pe circuit tot pe primul loc, chiar in fata lui Coulthard si Hamilton.
Un tur mai tarziu, Hamilton a reusit sa treaca de Coulthard, insa cei doi au intrat la boxe in turul 42. Numeroasele intrari la boxe l-au propulsat pe Raikkonen pe locul 3, insa campionul mondial a fost nevoit sa intre la boxe pentru realimentare cu numai 11 tururi inainte de final si a revenit pe circuit pe locul 5.
DIN NOU SAFETY CAR
Cateva secunde mai tarziu, Adrian Sutil s-a lovit frontal de parapeti si a ramas blocat pe circuit, fiind jenat de Massa, care tocmai pierduse controlul volanului in acel viraj. Safety car-ul si-a facut din nou aparitia pe pista, iar distantele dintre piloti s-au contopit imediat cu 10 tururi inainte de final. Masina de siguranta a iesit de pe pista dupa cateva tururi, iar lucrurile au revenit la normnal, fara ca ordinea in frunte sa se schimbe.
DEZASTRU PENTRU FERRARI
Cu numai 4 tururi inainte de final, Kimi Raikkonen a pierdut controlul volanului in sicana care a pus numeroase probleme pilotilor si s-a izbit de parapeti. Abandonul campionul mondial echivaleaza cu un dezastru pentru Scuderia Ferrari, care nu a reusit astfel sa castige niciun punct in Singapore.
SINGAPORE, LOCUL IDEAL PENTRU PRIMA VICTORIE A LUI ALONSO IN 2008
Finalul cursei a fost lipsit de emotii pentru Alonso, care a obtinut astfel prima victorie in sezonul 2008 in cea mai importanta cursa a anului. Spaniolul va ramane in istorie drept pilotul care a castigat prima cursa in nocturna din istoria Formulei 1.
Podiumul a fost completat de Rosberg si Hamilton, in timp ce Timo Glock a obtinut un excelent loc 4 pentru Toyota. Sebastian Vettel a confirmat forma excelenta pe care o traverseaza si a incheiat cursa pe locul 5, in fata lui Nick Heidfeld si David Coulthard. Ultimul punct pus in joc a fost acontat de Kazuki Nakajima, in timp ce Massa a terminat doar pe locul 13. Alti doi piloti de top care au ratat prezenta in puncte au fost Kovalainen si Kubica.
Prima cursa din Singapore a consemnat 6 abandonuri, trecute in dreptul lui Raikkonen, Trulli, Sutil, Webber, Barrichello si Piquet. Totusi, Raikkonen a fost considerat clasat pe locul 15, intrucat a parcurs peste 90% din distanta totala a cursei.
Ca de obicei, cel mai bun timp al cursei a fost realizat de Raikkonen, finlandezul fiind cronometrat cu 1:45.599 in turul 14.
PTR ADMINI de Montoya03 28.09.2008, 14:07 bai fratilor ce punctaj e asta eu am 24 de puncte la antrenamente 2 si am avut in echipa pe Alonso ,Kimi ,Nakajima, Ferrari , Renault, Williams .VA ROG SA-MI RECALCULATI PUNCTAJUL.astept un raspuns din partea dvs.