Suflu nou

Publicat miercuri, 12.08.2015 13:50 de Sebastian Toma, Foto: Ciprian Mihai

Am testat în România varianta 2.0 TDI Style a lui Skoda Superb. Noua generație a modelului ceh de clasă medie este diferită de predecesoarele sale, dar împarte aceleași valori și puncte forte.

  • dan_grc, miercuri, 12.08.2015 14:30

    Cu această generație, Superb devine cu adevărat o alternativă la Passat după părerea mea, dacă aș dori ceva de la VAG acum, cu siguranță Superb e pe primul loc, spațiul în spate e la nivelul clasei de lux, bine dotată, chiar dacă nu arată la fel de bine ca Mondeo și Mazda6, are atuuri incontestabile.

  • tyd, miercuri, 12.08.2015 15:04

    in sfirsit un superb care arata normal la exterior

  • ABC, miercuri, 12.08.2015 15:07

    @dan_grc: au tinut interiorul mai simplu/modest pentru a face un loc pe piata si pentru Passat. Sunt surprins de performantele aratate, avand in vedere ca Skoda pluseaza cu spatiul in primul rand. In orice caz, superba.

  • dan_grc, miercuri, 12.08.2015 15:29

    @ABC Așa este, dar diferența mai mare la interior în favoarea Passat este doar la versiunea cu ceasuri digitale în principal, în rest la varianta cu ceasuri clasice nu mai pare mult mai modern.

  • @Automarket, miercuri, 12.08.2015 15:58

    Punctaj exagerat pentru o Skoda. Deja nu mai vedeti padurea de copaci.

  • Casim Andronache, miercuri, 12.08.2015 16:05

    @Dan Grecu, unde mah este Passat in avantaj ? Tu ai testat omule masina aia ? Ai vazut ce plastice are la interior ? Nu-i de tine domeniul auto. Superb arata mult mai bn ca Passat, iar spatiul este de segment full-size, insa nu poti veni de fiecare data cu aceleasi motoare invechite si demodate.

  • Crystyann, miercuri, 12.08.2015 16:09

    @@Automarket : Daca ai veni si cu niste argumente ar fi excelent. Ai condus masina? Macar te-ai uitat la poze? La scuipat ne pricepem cu totii... PS: Masina este foarte frumoasa ( este parerea mea si este subiectiva ). Mi se pare ciudat sa pui la punctele slabe ruliu pronuntat in mod comfort ( atata timp cat ai si mod normal si sport ). Ca punct in minus pentru moment este pretul ( probabil o sa mai scada ) si partea de asistenti gen "line assist " care iti trag ciudat de volan in timpul mersului. Bine ca se dezactiveaza. In rest, mi se pare un model echilibrat si pe gustul meu.

  • Crystyann, miercuri, 12.08.2015 16:11

    @Casim - motoarele sunt aceleasi ca si pe Passat - mai putin 2.0TDI biturbo de 240CP ( care oricum nu cred ca ar fi adus mai multe vanzari deoarece ajungea peste 45.000 EUR.

  • sandu, miercuri, 12.08.2015 16:13

    misto masina. consumul e unul f bun pentru o masina de marimea asta. inca odata 2.0tdi isi spune cuvantul.

  • Casim Andronache, miercuri, 12.08.2015 16:15

    @Sandu, fii sigur ca e si ''real'' consumul. Adica la un stil de condus subturat, acolo unde motorul va avea de suferit pe durata de exploatare.

  • sandu, miercuri, 12.08.2015 16:38

    au scris ca nu l-au menajat

  • Steff, miercuri, 12.08.2015 16:53

    O masina buna pentru distante mari parcurse cu minim 4 pers. Deschiderea portbagajului e un trademark Skoda util cand vrei sa incarci un carucior de copil, sau chiar o bicicleta. Se putea face un interior mai frumos, dar manca painea Passatului. Carcotasii vor spune ca e scumpa, desi majoritatea nu si-au cumparat niciodata o masina noua, la care sa conteze cei 500-1000 euro in plus. In 4-5 ani se vor cauta multi prin buzunare/sosete/saltele pt ~10.000 euro, pe care sa-i dea pe un Superb TDI dotat binisor.

  • un oarecare, miercuri, 12.08.2015 17:40

    Frumos Superbul, insa se afla sub Toyota Avenss din toate punctele de vedere la fiabilitate. GARANTAT !

  • mowgli, miercuri, 12.08.2015 17:52

    @un oarecare GARANTAT de cine ? De Ivanoff ? Si chiar daca se alfa sub Avensis la fiabilitate, probabil e deasupra la orice altceva. Sunt sigur si ca ai testat si Superb-ul si Avensis-ul, le detii probabil pe amandoua si ai facut un minim de 100.000 de km ca sa ai o parere atat de ferma. Esti un norocos.

  • eee, miercuri, 12.08.2015 18:28

    ok, nu am condus-o, nu ma pot pronunta, dar sunt convins ca e peste vechea generatie, care era foarte buna. au reparat problema vechii generatii, designul exterior execrabil, si au venit cu un design adevarat, nu doar forme ajustate. Acuma insa, vechea generatie era parca mult mai "plina" inauntru, asta pare cam "cheala" chiar si pe o versiune aproape de top cum e asta ... ceea ce nu imi place, mai ales la banii astia vreau sa simt o masina mai tehnologizata la interior ...

  • Andy, miercuri, 12.08.2015 20:52

    Design clasic un pic sters, atat la interior cat si la exterior insa dotari si preturi corecte pentru ceea ce ofera. E o alternativa pentru orice masina de clasa D de pe piata. Personal insa, daca as cauta in momentul de fata asa ceva, clar m-as indrepta spre Mazda 6 sau as astepta sa vad ce va oferi si Renault Talisman.

  • Stefan, miercuri, 12.08.2015 21:11

    Skoda Superb a fost testat anul acesta si are 5 stele la siguranta.

  • Ivanoff, miercuri, 12.08.2015 21:25

    HA, ce haios. Nici macar nu am comentat la stirea asta si deja vad ca pseudonimul meu e prezent in com-ul lui @moUcly ''amicul'' . Nu am pomenit eu niciodata ca Avensis este peste Superb, si asta fiindca Avensis noul model nici macar nu a aparut pe piata . Cand se va lansa lista de preturi si voi vedea ca varianta low costa tot ''17.600'' ca si generatia precedenta ( prezenta ), atunci chiar voi spune ca este net superior Superbului ca raport calitate/pret/fiabilitate. on topic : Imi place Skoda Superb pt practicabilitatea de care da dovada, dar daca ar fi sa ma leg de ceva, acela ar fi designul destul de asemanator cu Octavia 3, doar ca e umflata cu pompa , ''mai limuzina'', ca si papusile ''Matrioska''. La interior destul de stearsa: in sensul ca pare prea trist, nu iti trezeste nici un interes ca te aflii intr-o limuzina business. Iar pretul, mult prea mare pt dotarile si performantele care le oferite Mazda 6 2.2 D 175CP costa 31.490 € ( tot cu cutie manuala ), si cu 25 de cai in plus care fac sa se simta si la acceleratie : 0-100 in 7,9 sec . Asta ca sa nu maio zic de faptul ca vine cu niste dotari de care acest Superb nici nu dispune, gen : HUD , Sistem Audio Premium BOSE cu 11 difuzoare, faruri cu matrice LED ( full ), finisaje de inalta clasa, si multe altele. Deci ? Va avea viata grea . Asta ca sa nu zic ca in 2016 la sfarsit se va lansa o noua generatie Mazda 6, care va fi mai buna, mai tehnologizata, si mult mai premium . PS; Stiu ca adevarul doare pt unii, dar nah, asta e.

  • @Ivanoff, miercuri, 12.08.2015 21:58

    Ivanoff, nu mai dezinforma: comparatia se face intre 2.2 de 150 CP de la Mazda 6 si 2.0 TDI de aceeasi putere. Daca vrei sa compari varianta de 175 CP corect ar fi sa o faci cu varianta de 190 CP de pe Superb. In ambele variante Skoda matura pe jos cu Mazda, chiar daca japoneza are o motorizare mai mare. Spre exemplu (iau info pt. cutia manuala), varianta de 150 CP de pe Mazda accelereaza in 9 s, vit. max. 210 km/h, consum 3.9 litri/100 km vs Skoda 150 CP cu acceleratie de 8,8 sec si vit max. de 220 km/h si consum de 4 litri/100 km. La motorizarile de 175 CP vs 190 CP lucrurile stau asa: Mazda accelereaza in 7,9 sec, vit. max de 223 km/h si consum de 4,5 litri/100 km vs. 7,6 sec, vit. max 235 km/h si consum de 4.6 litri/100 km si asta dintr-un motor mai mic ce se traduce prin impozite, asigurari et co. mai mici. De ce as lua Mazda, cand tehnic si dpdv al functionalitatii Skoda este peste? Iar aberatiile ca Mazda e premium ma amuza teribil. Fa un drive test si o sa vezi ca e sub majoritatea modelelor din segment pe zona de insonorizare, functionalitate si solutii de conectica.

  • hazard, miercuri, 12.08.2015 22:07

    masina anului!

  • lorinczi.thomas, miercuri, 12.08.2015 22:07

    @Automarket: "Noua generați este mai scumpă decât vechiul model", thank you mr obvious. Chiar nu aveti ce argumente negative sa mai dati? Va ajuta ifanov Pai..., da, e mai scumpa pentru "ca e mai plina de tehnologii", materialele sunt mai calitative, totul in sine e mai bun decat la fostul Superb. Presupun ca stiti lucrul asta. Mai toate generatiile noi au pret mai mare la echiparile echivalante decat fostele, "Dăăă". Si va rog, nu comparati pretul noului Superb, generatia tocmai iesita de pe masa de proiectare, cu pretul vechiului Superb, scazut de dealeri ca sa scape de stocurile ramase.

  • lorinczi.thomas, miercuri, 12.08.2015 22:55

    P.S: Vechiul Superb a fost lansat in 2008, cu foarte putin timp inainte ca efectele crizei sa loveasca puternic constructorii auto, care au marit preturile. Luati in calcul si asta

  • MPT, miercuri, 12.08.2015 23:20

    Are toate sansele sa fie un best seller mai ales la noi. Probabil va fi sub Mirai la vanzari dar oricum va trage la titlu:)

  • Sebastian, joi, 13.08.2015 10:04

    @Stefan Corect. Mulțumim pentru sesizare.

  • Nelu.Pantofaru, joi, 13.08.2015 11:37

    Stiu ca pare greu :)), dar de data asta inclin sa ii dau putina dreptate lui Ivanoff pentru comparatia lui. Desi Skoda cu modelul asta chiar ofera performante bune si poate cel mai important lucru, spatiul. Are totusi concurenti pe masura, care se lupta fara probleme de la egal la egal. Pentru ala de mai de sus in care spunea ca skoda matura cu mazda, ce pot sa mai zic, diferenta de 0,2 sec la acceleratie, rupe ce sa mai... (penibil)

  • Crystyann, joi, 13.08.2015 12:50

    @Sebastian. Daca tot ati pus la minusuri ruliu in mod confort, de ce nu ati trecut si "prea rigida in mod sport" ? Si la capitolul pret 95% din masinile nou lansate sunt mai scumpe ca generatiile trecute pentru ca este normal ca la final de cariera sa fie mai ieftine...Iar directia poate fi si ea intarita sau inmuiata... Deci cele 3 minusuri nu stau in picioare...restul nu comentez

  • 5, joi, 13.08.2015 13:14

    O alternativa interesanta la breack

  • mowgli, joi, 13.08.2015 13:19

    Nu inteleg toata dezamagirea asta pentru acel minus dat ruliului in modul confort. Daca masina are un ruliu pronuntat, excesiv, chiar si in modul confort, acest comportament merita mentionat ca fiind un dezavantaj si posibil chiar si un risc pentru siguranta. Modul confort nu scuza un sasiu prost sau o suspensie setata prost. Vorbesc in general, nu spun ca asta ar fi cazul Skodei, dar cred ca minusul ala e justificat, mai ales comparand cu alti concurenti din acelasi segment.

  • Parerea mea, joi, 13.08.2015 14:35

    pentru autor (si pentru automarket in general): Nu este prima oara cand dati dovada de superficialitate in redactarea unui articol. sa va dau un exemplu apparent minor: spuneti ca Skoda este singura masina "de volum" care ofera umbrella si in plus doar Rolls Royce mai face asta+oare de ce nu au oferit 2 umbrele? Passatul meu din 2006 avea si el o umbrella in usa.Asta nu era "masina de volum" sau era un Rolls deghizat? Dragilor, daca va uitati pe configuratorul skoda ati fi observant sa sunt "2 umbrele in usile fata". Chestii minore in aparenta, pentru cei interesati denota insa o tratare suprficiala. Pretul: de curiozitate mi-am configurat o skoda superb de 150cp, ambition (style are o serie de dotari inutile -din punctul meu de vedere - sau care nu merita diferenta de 35000 euro) cu tractiune integrala, navigatia mai ieftina, tapiterie ventilate, xenoane, hayon electric, culoare alba, parsolar: 32800 euro. In mod normal un 5% discount ar trebui sa primesti, daca mai bagi si un tichet rabla se duce pe la 30500. Cu asemenea configuratie, pretul este foarte bun si putem trece peste aspectul auster din interior. Singura mea problema este ca mie imi place si am nevoie de un break, deci mai am de asteptat.

  • Crystyann, joi, 13.08.2015 14:57

    @mowgly - Am mers cu Super-ul in mod comfort - abia se simt gropile cu jante 19". Si intr-adevar, daca o duci la limita se simte ruliu dar...e setata in mod COMFORT si este firesc sa fie asa. Mai ai la dispozitie modurile NORMAL, SPORT, ECO sau INDIVIDUAL. Eu consider ca atata timp cat vrei comfort iti asumi si o stabilitate mai putin buna pe virajele luate sportiv. Daca singurul ei mod de setare era COMFORT atunci DA, era un mare minus.dar asa, cand iti da voie sa iti alegi, de ce sa fie un minus? Din contra, consider ca modul COMFORT la masina asta poate fi un plus fata de altele care nu au sasiu adaptiv

  • @Crystyann, joi, 13.08.2015 15:15

    Nu sustin niciunul din modele, doar dau niste info : Superb 2.0TDI 150CP - 8,8 s / 100 Mazda 6 2,2 / 150CP - 9,1 s / 100 Superb 2.0TDI 190CP - 8,0 s / 100 Mazda 6 2,2/ 175 CP - 7,9 s / 100 Din punctul meu de vedere diferentele sunt nesemnificative - La aceasta clasa de masini nimeni nu este interesat ca " face suta" cu 2 zecimi de secunda mai repede. Ce superficiali sunteti.

  • Crystyann, joi, 13.08.2015 15:22

    Cel de sus sunt tot eu, fara @.. Ma uitam acum pe cifrele celor 2 modele si vedeam abordari diferite ale felului cum sunt construite motoarele : la Superb cuplul motor estemai mic de cat la Mazda 6, dar pe o plaja mai mare de turatie, iar puterea la Superb intervine mai jos si pe o plaja de 500 rot ( 3.500-4.000 turatii ) de cat la Mazda ( puterea maxima este la 4.500 rot ) . Deci motorul de pe Superb pare la prima vedere mai elastic si mai usor de condus in plaja de cuplu optim...

  • lorinczi.thomas, joi, 13.08.2015 21:15

    @Sebastian Toma, a trecut o zi de la comentariul meu. In loc sa stergi definitiv tampenia aceea, doar ai adaugat "e"-ul mancat initial, care oricum nu era mare chestie. Ai putea sa zici in schimb ca poate e cam scump pentru emblema Skoda si ca ar putea canibaliza VW Passat.

  • Mda, vineri, 14.08.2015 00:12

    Mai bine faceti test drive cum am facut si eu intre motoare similare intre Mazda si Skoda sau VW ( tot aia e) , mai ales cel care reprezinta un interes pentru voi. Pe mine unul nu m-a impresionat deloc motorul pe benzina testat de mine de la Mazda. Am observat cam ce spune Crystiann mai sus cu plaja de putere care este foarte limitata , la fel si plaja de cuplu. Cel de la VW mi s-a parut clar mai puternic si mai constant in putere , asta fiind si datorita turbinei . Cuplul incepea de jos cc 1700rpm si tinea pana sus , iar CP maxim il primeai mai devreme si pe o plaja mai lunga. Aici vorbesc de benzina nu de motorina. Daca analizati curba de putere si cuplu , se intelege clar despre ce vb aici.

  • Crystyann, vineri, 14.08.2015 08:24

    @Automarket : DUpa ce ati schimbat punctajul al siguranta la 5 stele nu ar fi trebuit sa creasca punctajul total ? Ca mie imi da o crestere mica de punctaj spre 4,5... Sau nu trebuie sa iasa la egalitate cu Mazda ca....nu trebuie? :)

  • Mecanicu', vineri, 14.08.2015 18:06

    Cu siguranta Skoda Superb este o masina buna insa nu de primul loc, va fi in permanenta in urma lui VW Passat....da sunt un posesor de passat b8 fabricatie 2015 si din momentul in care am deschis portiera skodei superb am simtit diferenta de calitate, la fel la interior, scaune fata, pozitie de condus, materiale etc Hai sa fim seriosi un VW poate fi mai bun doar daca Audi nu si-a actualizat modelele , la fel skoda sau seat poate fi mai buna doar daca vw nu si-a actualizat modelele...restul e discutie

  • cristi, marţi, 18.08.2015 11:40

    nu mai cumparati masini din afara europei. mai bune nu sunt, urate sunt cu mult fata de europene. mai bine va mutati acolo. skoda nu face cele mai frumoase masini dar sunt practice. vrei ceva mai frumos, alegi seat. vrei putin mai calitativ, iei vw. vrei premium, iei audi. vorbeam de gama VAG.

  • costin, sâmbătă, 19.12.2015 22:49

    @cristi: nu or fi mai bune cele din afara europei, dar ce sa vezi ca sunt mai fiabile prin clasamentele germane si nu numai; nu or fi nici frumoase dar daca seatul e frumos e clar, chiar ca ar trebui sa ne mutam in alte parti.

  • tmn, marţi, 18.10.2016 21:42

    eu am superb nou din 2010 bine lucrat satisfacut total pana nu iese la pensie nu o schimb.dar la schimbare sigur e tot un superb nu mare publicitate ca marca dar callitate cu siguranta gasesti la ia.