
Pragmatic
Renault Clio este bestseller-ul gamei francezilor, iar noua generație introduce o serie de noutăți interesante. Testul de astăzi vizează o motorizare medie pe plaja ofertei Renault: 1.0 TCe de 100 Cp cu transmisie manuală.
-
Tatraurs, luni, 06.04.2020 11:27
La acceleratie,ca vad c-a primit putine stele,de pe zeperf.com,baietii care masoara acceleratiile masinilor pe bune,e mai slab ca o fabia sau un polo pde 90 cai tsi pana la 100 la acceleratie dar nu cu mult. Amuzant ca de la 0-140 le bate renaultul cu o secunda iar de la 0-160 cu 3 secunde(33,8sec pt renault respectriv36,7 pt polo 1.0tsi) iar pana la suta,renaultul din test accelereaza pe buna in 11,3 secunde,cu 0,5 secundr mai slab polo si fabia dar recupereaza bine pe parcurs.
-
fanel, luni, 06.04.2020 11:47
Consumul realizat pe cei 1000km (cati km avea in bord?) mi se pare rezonabil, putea fi mai mic dar cred ati folosit din plin pedala de acceleratie. Posibil ca motoruld e 130CP sa fie chiar mai econom daca este utilizat cu mila.
-
adi_10, luni, 06.04.2020 12:08
Imi pastrez parerea de la testul anterior. O masina foarte interesanta, cu dotari multe si de ultima generatie. VIne clar cu imbunatatiri remarcabile fata de generatia anterioara. Normal ca are si minusuri, masinile de peste 50.000 de euro nu sunt perfecte, ce sa mai vorbim de una care costa 15.000. P.S: ma intristeaza faptul ca in 2020 mai vedem masini fara cotiera fata. Nu e nici practic, nici estetic, nici confortabil
-
Kirotractor, luni, 06.04.2020 12:16
Mă minunez iar amintindu-mi că un BMW Seria 5 (E39 - lansat acu două decenii ce-i drept) era lat tot de 1,80 m ! Iar primul Clio avea doar 1,62 m. Chiar și-așa... expandat însă, masa lui proprie îmi pare cam mare (+100 kg vs. Clio-4 0.9 TCe și +200 kg vs. Mazda 2 1.5 -- care, btw, a consumat doar 5,4 l/100 km în ultimul test-drive AM.) Altfel, mașina pare OK în ciuda relativei lentori, taman bună totuși ca să... stai mai mult p-acasă -- a nu se uita însă avantajele motorașului 1.0 TCe cu injecție indirectă de benzină, implicit cu șanse mici spre nule de cocsare a supapelor. La prima citire mi se părea și cam scumpă, dar m-am sucit comparând cu prețurile altora, echivalente dar c-un segment mai jos. Ca să nu mai vb. de discounturile tipice Renault, cu perspective de dublare în contextul actual. PS / disclaimer -- a se lua ce zic drept păreri de frustrat de către voi, băbăieți realmente frustrați din moment ce nu acceptați decât opiniile voastre și/sau ale bătrâneilor rătăciți prin parcări. (btw, am condus ȘI un DS7 - concluzia mea... de frustrat: cei 225 CP de pe hârtie se simt mai anemici ca 180 CP pe un Peugeot 508, preferabil de departe gogoașei de marketing DS nu doar ca preț.)
-
fanel, luni, 06.04.2020 21:24
Smart Fortwo 180cm cu tot cu oglinzi Toyota IQ 200cm cu tot cu oglinzi am dat exemplu de astea pentru ca ma intereseaza asa ceva
-
Kirotractor, marţi, 07.04.2020 09:09
Clio-5 are fix 2005 mm lățime cu oglinzi incluse. Iar capacitatea real utilizabilă a portbagajului e 250 litri -- cei 391 l oficiali (măsurați prin metoda umpleri cu apă chioară :-)) ar fi fost un truc magic la dimensiunile mașinii. Garda la sol e de negăsit, dar din poze pare bunicică pt. drumuri cu gâlme. Nivel zgomot interior -- 68,5 dBA la 130 km/h, valoare medie spre bună, la fel ca distanța de frânare de la 100 km/h = 35,8 metri. Reprize -- 60-100 (v. a IV-a) cca. 11 s, iar 80-120 în a V-a cca. 19 s, relativ vioaie pt masa proprie efectivă la gol de 1.160 kg (cu șofer conf. normelor ar fi 1.235 kg, deci peste datele din cartea tehnică.) Dincolo de datele astea nemțești merită pomenită însă o valoare sigură, deși aparent subiectivă -- ținuta de drum impecabilă, confirmată nu doar de *elanul* spaniolilor de la km.77. (Puțini știu că, în anii 90, Clio Williams conducea în clasamentul accelerațiilor laterale *g* al *Car & Driver*, la egalitate cu... Porsche 911 Turbo !!!)
-
AndreiRS, marţi, 07.04.2020 14:48
@Kirotractor Garda la sol e 135mm. Luata de pe o lista cu preturi pentru noul Clio. Portbagajul chiar e o gluma, compar cu un Golf 5 cu portbagaj de 350l, care pare muuult mai mare decat al actualului Clio.
Citeste si
-
DRIVE TEST | marţi, 9 septembrieMărimea contează?După ce anul trecut am călătorit la Viena pentru a face cunoștință cu noua generație Citroen C3, acum a venit momentul să ne întâlnim cu fratele mai mare. Se numește Citroen C3 Aircross și promite să aducă tot ce apreciază clienții la un C3, doar că într-un pachet mai mare și mai practic. Citeste tot
-
DRIVE TEST | miercuri, 3 septembrieDeschis spre aventurăTemperaturile ridicate și soarele verii s-au dovedit a fi motivul perfect pentru a testa noul Mini Cooper Cabrio. Indiferent de marcă, model, motor și putere, o mașină decapotabilă îți pune zâmbetul pe buze cum puține o pot face. Avem pentru tine și un video cuprinzător. Citeste tot
-
DRIVE TEST | luni, 25 augustSeducțieNoul Audi A5 este o mașină seducătoare. De ce? Pentru că nu se limitează la a fi admirată, ci te atrage inevitabil, te invită să o descoperi până în cele mai mici detalii. Noi am testat versiunea TDI quattro, iar mai jos îți spunem cum se simte de la volan. Avem pentru tine și un video. Citeste tot
-
DRIVE TEST | marţi, 19 augustCe-am fost și ce-am ajunsPeugeot 5008 și-a început viața acum 16 ani ca un monovolum, într-o perioadă în care segmentul MPV era cât se poate de popular. Din păcate, monovolumele au cedat în fața unui nou trend, care a acaparat într-un mod accelerat piața auto, adică SUV-urile. Deoarece 5008 a fost un model de succes, cei de la Peugeot nu l-au eliminat, ci l-au transformat în SUV odată cu apariția generației anterioare. Iată că acum suntem la a doua generație de când 5008 a schimbat tabăra, iar noi l-am condus pentru a vedea cu ce vrea să își impresioneze clienții. Citeste tot
-
DRIVE TEST | marţi, 5 augustSuflu nouPrin intermediul unui "MY2025", Mazda susține că a rezolvat sincopele SUV-ului CX-60. Noi am testat un exemplar pentru a vedea dacă niponii chiar au îmbunătățit rețeta, sau doar au montat-o într-o farfurie mai atrăgătoare care să îți distragă atenția. Avem pentru tine și un video. Citeste tot
Trei teste cu Renault Clio scrise de trei jurnalisti AM. Doua erau destule. @AM La "Nu ne-a placut" este portbagajul. Eu cred ca este butonul de deschidere al portbagajului, nu portbagajul in sine. "Portbagajul de 391 de litri reprezintă o valoare bună în segment, principala lui problemă fiind aceea că butonul de deschidere este poziționat imediat deasupra numărului de înmatriculare. Astfel, te murdărești ușor pe timp de ploaie." Mie imi place masinuta. Este frumusica si foarte buna de oras. Este draguta. Si culoarea masinii din test este foarte frumoasa. In capitala, Clio a inregistrat un consum de 8.1 litri si un consum mixt real de 6 litri pe portiuni de autostrada si trafic. Cam mult pentru cat de mica este. Dar, masina este chiar ok. Desi, masina asta este facuta sa stea de obicei in oras, pentru ca este de oras. Deci, consumul este important sa fie mai mic. In rest, masina asta va sta in oras si poate cateva iesiri din oras. Dar, consumul este important. Totusi, 8.1 litri este mult. Portbagajul este foarte ok si spatios. In general, subcompactele, au spatiu in spate, la picioare mai mic. Nu este chiar un dezavantaj. Datele de consum din fisa tehnica, nu sunt chiar reale. Intotdeauna va fi un consum mai mare. Mai ales in oras, in trafic. Pe Renault Clio, cel mai bine se potriveste albastrul, dar si portocaliul. Dintre cele trei teste, asta a luat nota cea mai mica. Si acelasi motor, 1.0 100 cai Man5, testat de Bogdan Mirica a luat 4.2 stele. Aceiasi masina, acelasi motor, aceasi cutie de viteze, dar testata de alt jurnalist. Ma indoiesc ca o sa aibe un an intreg. Din cauza Covid-19, vanzarile de masini au scazut foarte mult. Deci de vanzari, nu stiu ce sa spun. Interiorul este foarte dragut si interesant. E bine ca are incarcare prin inductie. Volvo nu are. Una peste alta, masina asta este foarte draguta si buna pentru oras, poate si cateva iesiri. Interiorul a fost imbunatatit, design-ul este mai frumos, farurile imi plac foarte mult. Este o masina chiar buna. Frumos si interesant, si testul, chiar daca este al treilea cu Renault Clio. Este foarte buna de oras. Varianta RS arata foarte bine. Foarte agresiva si cu tendinte sportive. Este interesant de agresiva, de... 11.8 secunde 0-100 km/h, foarte inceata se pare. Viteza maxima este foarte buna, dar putea sa fie mai fasneata. Dar,100 de cai sunt suficienti. Este bine dotata. Pretul este ok.