Istorie

Publicat vineri, 02.04.2021 03:15 de Bogdan Mirică

Dacia face istorie cu cea mai accesibilă mașină electrică din Europa. Spring a ajuns în România și l-am întors pe toate părțile. Aflați din testul nostru cum merge motorul de 45 de cai putere și care e autonomia reală.

  • Florin, vineri, 02.04.2021 07:56

    O rușine de mașină !!! Un coteț !!!!!!

  • ACE - Craiova, vineri, 02.04.2021 07:59

    Mie imi aduce aminte de modelul mic de oras RENAULT 5 pe care-l fugareau cu nonsalanta tinerii studenti prin Franta acum 20-25 de ani, bun la toate, destul de accesibil ca pret si bunicel ca fiabilitate. MULT SUCCES DACIA - chiar as vrea sa faci, cat mai curand si primul tau model care sa obtina toate cele 5 stele EURONCAP!!!!

  • Ace-Juvete, vineri, 02.04.2021 09:29

    Subventionand electrotroaca asta,statul ruman subventioneaza industria din China din banii tuturor. Performante demne de anii 50 iar cu consumul? Am un prieten care a lucrat la o mare reprezentanta,toate masinile de drivetest erau cipuite,inclusiv cele aspirate,trageau mult mai bine decat alea pe care le primeai,un alt prieten a crezut ca face o afacere buna cand si-a luat pe sub mana un telefon corean scump care era facut doar pentru a fi expus in magazin,in afara de un ecran mult mai luminos,colorat si bateria mai mare,nu putea sa il updateze sau sa isi intaleze unele programe,ada si Dacia,nu m-ar mira sa aiba un motor mai puternic si-o bateria mai mare in versiunile de fata,de prezentare,sa nu uitam puterea marketingului,a propagandei de vanzare.0-100 in 20 sec,vorba lu' Florin de mai sus de la primul comentariu.

  • dan_grc, vineri, 02.04.2021 09:29

    Mult succes Dacia, dar eu n-o sa cumpar asa ceva, asta inteleg din comentariul lui @ACE. Acest model putea fi asamblat in Romania, nu cred ca erau costurile mult mai mari fata de China, Renault primeste o bila neagra de la mine.

  • Liviu, vineri, 02.04.2021 09:43

    Mare sau mic e un prim pas in directia buna. Se poate mai bine ? Se poate bineinteles. Sper ca in timp pretul sa scada suficient de mult pentru a schimba complet peisajul urban si a aerisi la propriu orasele. Cat despre sufocarea datorita numarului mare de masini problemele oricum vor fi tot mai mari pentru ca ne plac masinile. Sper sa inceapa productia si in tara la noi pentru ca acum primul care castiga e chinezul. Asteptam electrificarea tuturor modelelor, Duster, Logan, etc. Succes :)

  • M_Frank, vineri, 02.04.2021 09:45

    Bine punctat articolul, insa as dori sa nu mai vad remarca de genul "macar ai in standard ABS & ESP". Din cate stiu ESP-ul este o dotare obligatorie din 2015, deci nu e ca si cum Dacia ar fi pus acest pachet (Abs , ESP , EBD) pentru ca tine la siguranta cumparatorilor. Nu ati spus nimic de stergatorul cu un brat sau de singura duza spalator de parbriz .

  • 45 de ponei frumosi, vineri, 02.04.2021 09:57

    Ce ma mira cel mai tare,miile de romani care s-au aruncat inainte cu avansul fara s-o fi vazut-o live,s-o fi testat-o,maxar sa se fi urcat un pic in ea,nici macar teste in presa auto nu aparusera,asa e la mocangeala la romani,ca la Caritas,isi pierd mintile cand e vorba de bani moca.

  • LR, vineri, 02.04.2021 10:00

    Va fi un succes în următorii 2-3 ani. Apoi, depinde cât de repede primește un facelift și ce îmbunătățiri va primi. Succes, Spring!

  • Catalin, vineri, 02.04.2021 10:03

    Renault nu ma convinge cu aceasta strategie.

  • Paul, vineri, 02.04.2021 10:22

    cand dai 7-8k euro pentru o masina electrica noua cu garantie, care sa te coste 9 lei/100km (incarcare priza domestica 13kw*0.7lei), fara cheltuieli neprevazute, fara ulei, ambreiaje, cutie viteza, turbo, etc. ce pretentii de 'lux' mai ai? Doamne da sa se vanda si sa dispara putorile diesel din orase, sa putem si noi respira aer curat.

  • lucian, vineri, 02.04.2021 10:45

    Pentru cei care critică - ”in al criticei domeniu orice om se crede geniu”. Sunt de acord cu Paul

  • @lucian, vineri, 02.04.2021 10:48

    Nu criticam pseudomasina ci subventia ei,daca nu o plateam toti cu banii din taxe nu o critica nimeni.

  • Seriff, vineri, 02.04.2021 10:52

    @Paul daca tu crezi ca masina asta te va salva de putoarea din oras te inseli amarnic, uite un exemplu ca sa vezi de unde provine poluarea adevarata : https://www.youtube.com/watch?v=ikoaXhjizTI, plus multe alte motive, fabrici, uzine, santiere de constructii, iar in clip se arata doar putin din multiplele arderi de deseuri, in realitate sunt mult mai multe, asa ca imi pare rau sa te dezamagesc, dacia spring nu te va face sa respiri aer curat in nici un oras.

  • @Paul, vineri, 02.04.2021 11:01

    In Bucuresti in fiecare noapte si mai ales in we pornesc incineratoarele de deseuri ilegale iar statul roman care ne ia banii pe taxele de poluare se face ca nu le vede. In pandalie cand am stat toti inchisi la parnaie in case,erau senzorii din Bucale pe rosu,toti,cu 0 masini pe strada.Dar tu tine-o pe a ta,ca tragi diesel in nas si hai sa interzicem,sa taxam,sa subventionam.

  • @Seriff, vineri, 02.04.2021 11:03

    O fi in Bucuresti asa, dar Bucuresti nu e singurul oras din tara. Stai tu la semafor in spatele unui diesel si stai apoi in spatele unei masini electrice. Sa imi spui apoi in care din ele iti face placere sa tragi aer in piept. Sau sa te incalzesti mai bine de la caldura emanata.

  • ATB, vineri, 02.04.2021 11:25

    Dacia nu va putea fabrica acest model in RO; platforma CMF-A este implementata doar in fabrici din Brazilia si India (Kwid), iar varianta sa electrica doar in fabrica din China (K-ZE)

  • Alex, vineri, 02.04.2021 11:28

    Chestia asta numita de uni "masina" nu are ce cauta pe sosele, poate doar sa se joace copii cu ea printre blocuri, ca pe alte drumuri te rastoarna vantul, fereasca..

  • @@serif, vineri, 02.04.2021 11:31

    Si solutia ta care e,sa subventionam mai mult industria chinezeasca? Avem de unde,mai facem un imprumut la Fmi,nu?Ca vezi tu,pe electrotroaca asta nu platea nimeni 19 000euro daca nu ne luau cu japca din taxe se la toti.

  • dan_grc, vineri, 02.04.2021 11:44

    Ce se roaga unii sa se vanda, dar sa fie altii ce o cumpara. Cei care au platit avans nu trebuie considerati inconstienti ca n-au vazut-o in realitate, avansul este de doar 100 de euro, daca sunt dezamagiti unii, cred ca lasa de la ei suma asta, nici n-o mai cer inapoi.

  • netam-nissan, vineri, 02.04.2021 11:50

    eu cred că nota dată spune totul: 3,6...

  • @netam-nissan, vineri, 02.04.2021 11:56

    O stea a fost data din oficiu + a doua pentru incurajare ca e nou venita si poate s-a intimidat.

  • Ce pute in Bucuresti?, vineri, 02.04.2021 12:06

    Normele de poluare europene sunt: Norma Benzina NOx Diesel NOx Diesel particule Euro-1 0.97 g/km 0.97 g/km 0.140 g/km Euro-2 0.50 g/km 0.90 g/km 0.100 g/km Euro-3 0.15 g/km 0.50 g/km 0.050 g/km Euro-4 0.08 g/km 0.25 g/km 0.025 g/km Euro-5 0.06 g/km 0.18 g/km 0.005 g/km Euro-6 0.06 g/km 0.08 g/km 0.004 g/km Se observa progresul de la Euro 1 la 6. Un Diesel modern Euro-6 emite noxe cam la fel ca un benzinar, adica 0.06-0.08 grame la fiecare kilometru parcurs. Si 4 miligrame de particule la un kilometru parcurs. Daca stai in spatele unui Diesel (sau chiar al unui Otto) si ala scoate fum e pentru ca ori are avansul grav dereglat ori motorul este foarte uzat (cilindrii-pistoane-segmenti) si arde ulei la greu (papa ulei). Aceste valori (mai ales la Euro 5 si 6) sunt extrem de mici si nu pot fi sesizate decat daca iti faci perfuzii in nari cu gazele de evacuare, ceea ce, bineinteles, numai Edikkk poate. In continuare ICE-urile reprezinta cea mai ieftina solutie de transport. Si deloc nociva asa cum incearca unii propagandisti sa raspandeasca ideea.

  • Dănuț Alin Niță, vineri, 02.04.2021 12:06

    Dacia restructurează forta de munca de la Mioveni, si Titu, dau afara oamenii care nu au pile si relatii.... Rușine putea fi construită în România Rușine Renault/Dacia Rușine !!!!!

  • @Alex, vineri, 02.04.2021 12:08

    @Alex, sigur, ca toti avem nevoie de super-masini cu sute de cai, ca sa stam in trafic la semafoare bara la bara in fiecare dimineata si seara, cat sa ducem copiii la scoala/gradinita si sa mergem la munca si cumparaturi. Nuuu, desi 95% asta facem zilnic, ne luam masini pentru cei 5% in care ''daca o sa am nevoie''? In fine, greu de schimbat mentalitatea. Pana cand nu o sa ma privim masina ca ''succesul in viata'' o sa treaca ceva vreme, si tot diesel sh o sa luam ca sa demonstram ca ''ne-am ajuns''.

  • Edikkk, vineri, 02.04.2021 12:20

    Ideea este aşa 90% din persoane conduc doar în oraş şi maxim 50-100 km pe zi. Nu numai în România ci şi restul Europei. Pe Autostradă face un Bucureşti - Craiova, Braşov, Brăila sau Constanţa la 100 km/h. Nu e de drum lung în general, dar POŢI FACE ŞI DRUMURI LUNGI, nu scrie nicăieri că este interzis !!!! Dar chestia cu ITP, noxe, revizia, distribuţia, schimbător, pedale multe, reparaţii la garaj au dispărut !!! Deci cererea o să fie imensă, garantat. Mult succes chinezoaico. Poate o să te producă şi în România.

  • @edikk, vineri, 02.04.2021 12:48

    :''Pe Autostradă face un Bucureşti - Craiova, Braşov, Brăila sau Constanţa la 100 km/h'',trezeste-te ba din somn,nu exista autostrada pana la Craiova,Brasov,Braila. Si daca ar fi existat,cine ar fi mers cu 100km/h pe ea?Eu cand nu ma grabesc o tin pe la 150-160 pe autostrada,sa va vad cu electrica la fel daca vreti sa nu va treaca viata la volan in plictiseala.Tu si tiristii,asta daca ai carnet.ba baiatule,troaca asta prinde suta in 20 de secunde,ce drumuri lungi visezi,ba?Depaseste tu cu asta camionul incarcata cu bagaje,basca ca dca ai trecut de 70 la ora,te lasa bateria in 40km.Recunoaste ca e un fas scump doar pentru oras si-ti trebuie si a doua masina.

  • Edikkk, vineri, 02.04.2021 13:21

    Pentru cap pătrat "@edikk la 02.04.2021, 12:48" Este clar că nu există autostradă spre Craiova, Brăila, etc şi este clară ideea că să se meargă cu 100 km/h pe naţionale sau autostradă. Nu scrie nicăieri că trebuie să ai minim 130 km/h ca să mergi şi pe autostradă :)))) Ai şi tu un SH diesel şi gata, egou tău zice, "ci tari sînt" :)))) Sunt electrice care lasă maşini sport consacrate în urmă, darămite un SH cu climă bizonică :))

  • Nico, vineri, 02.04.2021 13:27

    7700 euro e pret de bicicleta electrica; insa nu te ninge, nu te ploua, mai iei si 1-2 persoane cu tine + bagaje. Eu zic ca merita banii. Insa fara subventie va fi cam greu. Ne place, nu ne place noi toti platim subventia pnetru cei care isi cumpara :)

  • Laschescu Dorin, vineri, 02.04.2021 13:45

    Sunt total de acord că Spring trebuie fabricată în România, dar nu îmi plac comentariile răutăcioase ale celor care preferă să se plimbe în jafuri SH în loc de Dacii noi...

  • Citizen, vineri, 02.04.2021 13:56

    M-a distrat nota de 3,5 stele la siguranta :)), pe ce baza ati dat nota aia?

  • flo, vineri, 02.04.2021 13:58

    danut alin p__a sunt curios tu ce masina ai ?

  • @Laschescu Dorin, vineri, 02.04.2021 14:10

    Gata boss,acu' vand troaca si-mi iau ceva nou!

  • @tatraurs, vineri, 02.04.2021 14:37

    spre disperarea ta, nu ne trece nicio viata la volan de nicio plictiseala. pentru mine unul, calatoria, oricare ar fi ea, nu presupune nicio graba, niciun stres, totul e de placere, de asta si pe autostrada, cu termica actuala, merg lejer, in intervalul 100-115, unde am, pe langa zgomot redus de la vant, anvelope si motor si un consum optim raportat la viteza. nu mai zic, in multe tari, din europa anglia, spre exemplu, viteza maxima pe autostrada este limitata chiar la 110 km/h, dar chiar si in tari foarte intinse, precum america sau australia , unde poate te-ar ajuta o rulare pe mii de km cu o viteza mai mare, surpriza, limita este tot 110 km/h. nu stiu daca ai ajuns prin america, cel mai probabil nu, acel 110 este o viteza maxima, dar in realitate, se merge frecvent pe autostrazi cu 70-80-90 km/h, mai ales cand sunt incarcate, mai mereu adica, dar se merge constant si fluid si fara stres, pentru ca oamenii aia stiu sa le foloseasca, nu sunt tarani cazuti din copac ca de-alde tatraurs, care vede o autostrada pentru prima data si se scarpina in cap despre banda de accelerare. la fel in franta, anglia, spania. din europa, nemtii, italienii, olandezii si polonezii merg mai tare, au medii de viteza mai mari, dar tot foarte civilizat, predictibil in orice situatie. doar romanache alde tatraurs se grabeste peste tot, are impresia ca ii trece viata daca nu depaseste limitele legale de viteza. zi-ne, ai facut vreodata un calcul sa vezi cat castigi ca timp daca mergi cu 150-160 km/h continuu (dar oricum asta e imposibil pentru ca mereu te va incetini altul pe banda rapida care depaseste pe un altul si mai lent) fata de o viteza mai mica, sa zicem constant cu 110 km/h? cu siguranta nu ai facut, dar iti spun eu...nu castigi mai nimic, doar cateva minute la capatul calatoriei, pentru ca portiunile de autostrada din romania sunt relativ scurte si sunt pline de agitati ca tine care fragmenteaza fluiditatea traficului. deci tu o vei tine practic tot drumul franand si accelerand si nu castigi mai nimic la timp, plus ca iti uzezi aiurea masina si apoi comentezi ca tuta in targ ca sunt masinile proaste si consuma mult, cand de fapt tu habar nu ai sa conduci eficient si anticipativ. toate astea din cauza ca tu si de-alde tine sunteti agitati din fire si nu aveti rabdare sa va asumati un lucru cap-coada. mergeti ca apucatii pe doar cativa km, va vad agitati si fara rabdare peste tot, in magazine, la coada la casa in supermarketuri, la masa la restaurant, mancati si beti ca nehalitii, chiar si la chestii de distractie tot agitati sunteti, sa nu va treaca viata pe langa voi. nu aveti rabdare nici in vacante, mereu pe perpeleala, pe disperare, mai mult ca sigur si cu femeia termini treaba tot la repezeala, 2-3 minute maxim si gata, ca asta ti-e firea, altfel simti ca trece viata pe langa tine. adevarul e ca tu treci pe langa viata, pentru ca nu stii sa o traiesti. nu a avut cine sa te invete, iar acum e mult prea tarziu sa mai deprinzi ceva in sensul asta.

  • @@tatra, vineri, 02.04.2021 14:51

    Cand prind nesimtiti ca tine mai ales pe a doua banda care merg mult prea incet si nu vor sa se traga pe prima,dupa un flash si un claxon prelungit,ii lovesc usor din mers in bara din spate,sa vezi ce fete socate fac papagalii.Aici vorbeam de o caruta subventionata care nu prinse mai mult de 125,ce ma intereseaza exemplele tale cu America sau Anglia? La noi ai 130,la germani pe multe portiuni ai cat vrei tu sa ai.

  • @14:37, vineri, 02.04.2021 15:10

    Iar a scos Calingura(chiulasa bengoasa) capul din vespasiana,acolo unde taie in fiecare zi bilete la un leu si intreaba oamenii daca mai doresc hartie. Mai bipedule,nu stiu cu cine te-ai certat tu mai sus si ce te-a deranjat,cer e ca mereu tii sa ne arati cat de barbat esti atunci cand incepi sa te legi de prietene,neveste si mame.Mergi omule cu cat vrei tu cu masina,da-te jos si impinge-o daca asta te face pe tine fericit,crezi ca intereseaza pe careva cu ce viteza mergi cu boilerul tau pe autostrada?

  • alex_cu_a_mic, vineri, 02.04.2021 15:12

    As putea intelege entuziasmul pentru Spring daca ar fi costat 8-9k euro. Pentru dublul sumei asteia, ma abtin ca ajung repede in pacate. Aceleasi sentimente le am si fata de stimulul pentru achizitia de electrice.

  • Dănuț Alin Niță, vineri, 02.04.2021 15:36

    @ Flo o marcă evaluată mult peste căruța de Dacia !!! :))))

  • Sa o rozi, vineri, 02.04.2021 18:21

    @ @@tatra.faci pe naiba tu p autostrada. Nu te mai crede in nfs, ciudatule mancator de muci. Am curaj sa pun pariu cu oricine, pe orice, ca in 2 ani, spring va fi cea mai vanduta masina electrica din Europa

  • Nita, vineri, 02.04.2021 18:29

    @sa o mesteci,tu vrei sa te intorci la caruta si cal? Pe ce punem pariu ca nu si unde?

  • Teodor, vineri, 02.04.2021 20:40

    Eu nu renunț la Diesel ul meu. Merg 1300 km cu el la fiecare încărcare care durează doar 5 min. Pana nu îmi oferă 1000 km un electric, nu ma vad în vreunul. Iar poluarea diesel nu este deloc ATÂT de nocivă pe cât se tot face propagandă de-a dreptul nazistă. Nu a fost o suta de ani, nu va fi niciodată un produs negativ. Sunt doar vorbe aruncate cu nocivitatea exagerată. Și nu știți deloc, dar absolut deloc DE CE. Totul este doar economie și afaceri. Azi este rândul lui diesel sa fie nociv, după ce toate resursele planetare au fost vândute cu bani grei contra datorii mari externe, Chinei. Războiul diesel ne rupe pe noi, ca să nu consumăm ce este destinat altcuiva. Simply bussines.

  • Fanel_, vineri, 02.04.2021 21:51

    .... "dupa un flash si un claxon prelungit,ii lovesc usor din mers in bara din spate" Nici de 1 aprilie n-ar fi mers povestea asta. Si ma indoiesc sincer ca exista 31 de dobitoci care sa-ti aprobe comportamentul. Dar mai stii?

  • M_Frank, vineri, 02.04.2021 22:09

    Majoritatea blamați subvenția. Va readuc aminte (sau ii informez pe cei care au datorii către stat neplătite) ca NU sunt doar banii VOSTRI, sunt si banii celor ce cumpăra acele mașini si au contribuit cu sume importante la buget. Ați comentat la fel despre celelalte programe verzi cu subvenționare pentru fotovoltaice sau panouri solare? Dați dovada de "minte îngusta". PS: "Daca as fi pentru o zi președinte" v-as trimite la scoală (nu pentru gramatica, pentru un curs de "cum sa") Post scriptum 2: nu e vorba se școala veții

  • @m_frank, vineri, 02.04.2021 22:28

    Ok,am inteles ,facem ciocul mic si ne platim in continuare cu mai mult spor muncitoresc darile.Propun sa ii scutim timp de un an de plata Tva-ului si a impozitului pe cei care cumpara electrice chiezesti,ce zici de idee?Intr-o buna zi cred ca o sa ajungi presedinte,cu toate ca pare imposibil,o sa-l depasesti clar la intelect pe schiorul de acum.PS Esti sigur ca astia care comenteaza impotriva pe aici nu platesc taxe pe an si de 50 de ori mai mult decat tine?Sau oi crede ca doar saracanii fac gat pe aici,cine stie...

  • inexorabil, vineri, 02.04.2021 23:53

    Te distrezi pe cinste…Bogdane. Nu? Chiar ai ce citi pe-acilişé :) Atunci prinde-o şi pe-asta din şezlong: pentru “bijuteria” în speţă, nici nu mă dau jos din pat…Ca să deschid laptop-ul (doar nu credeaţi: ca s-o zbughesc spre showroom). Mmmmm, ce fain, no! Cu această ocazie, am (re)învăţat un principiu înviat fănelistic: festina lente! Cică inclusiv în “tandreţuri” cu iuby!? Mă rog, eu, unul, am crescut sub impulsul răcnetului lui Reese adresat Connorancei (“Faster! Drive faster!”) şi stiţi ceva?...Terminator capătă un contur tot mai real, aşa că avem nevoie de…tensiune/ardoare dinamică/cinetică. Deci, nu pe Calea Moşilor.

  • Tiermaker 2021, sâmbătă, 03.04.2021 00:20

    Vw Koenigsegg Jeep Smart Volvo Rolls Royce Lucid Fiat Lotus Infiniti Iveco Subaru Maserati Lamborghini Suzuki Opel Seat Lancia Honda Lexus Lada BMW Maybach Rivian Hyundai Alpine Audi Range Rover Jaguar Ram Acura Chevrolet Tesla Toyota Renault Land Rover Cadillac Lincoln Polestar Kia Corvette Mercedes-Benz Dacia Ford Chrysler Pagani Bentley Alfa Romeo Aston Martin Porsche Buick Nissan Mustang Bugatti Mini Mitsubishi McLaren Ferrari DS Dodge Samsung Renault Ssangyong Mazda Citroen Skoda

  • inexorabil, sâmbătă, 03.04.2021 01:17

    Recenta “coloană a infinitului” se fracturează în dreptul lui Range Rover, Mustang şi Corvette, care n-au figurat niciodată ca mărci în sine (Corvette nici măcar ca “sub-brand” al lui Chevrolet, deşi “rumorile” ne anunţă că amorţiţii Mărioarei s-au lăsat vrăjiţi de “succesul” lui Mustang Mach-E şi, deci, s-ar gândi s-o comită şi ei, numai că baza de pornire a viitoarei e-aberaţii ar trebui să fie…Camaro, precum susţine şi Motor Trend, adică o autoritate pă cultură “automobilitică”, băi Mafioso!). Aşadar, acesta să fie principiul tău călăuzitor: “Mă fac de râs, deci exist!” ?

  • Vali, sâmbătă, 03.04.2021 09:26

    O masina pe masura pretului. Cu siguranta va avea succes. Nu se produce in Romania pentru ca bateria si materia prima e la mama ei in China. Sunt atatea alte masini produse in China: BMW IX3 de exemplu. Aici nu comenteaza nimeni cat costa si de ce la banii astia nu se produce in Germania? Ca s-au grabit unii sa o comande fara sa stie ce face. Si norvegienii au dat buzna la BMW IX, tot fara sa stie cum se misca sau cata autonomie reala are. Deci se vinde un brand. Kia a primit multe comenzi pentru EV6 vreo 21000 comenzi intr-o zi. Ce diesel se mai lanseaza ca sa atraga atat interes???

  • inexorabil, sâmbătă, 03.04.2021 11:08

    Mafănel dixit: “Extraordinar! Inexopixu’ ne ţine teoria băţului de chibrit despre profitul pe care îl urmăresc societăţile comerciale”. Inexopixu’ dixit: Fantastic! Mafănelu’ se indignează pe marginea noutăţii că nemţii dă Driapta produc “automobile” în China de mai bine de 30 de ani, nota bene, când maoismul era în floare şi, deci, o mierleai mai uşor, dacă te puneai de-a curmezişul faţă de politica Partidului unic.

  • dan_grc, sâmbătă, 03.04.2021 11:18

    Mai hatere, Bmw iX nu este made in China, ci X3 electric, persisti cu dezinformarile, iX va fi produs la Dingolfing. Modelul electric Kia a primit acele comenzi in Coreea de Sud, mori in fiecare zi de grija Bmw si a dieselului.

  • inexorabil, sâmbătă, 03.04.2021 11:44

    Văleu, Dane, tu realizezi că stai cu semnul egalităţii în mână? Carevasăzică aşa: perseverare autem diabolicum cu iX şi la Electrikkk, şi la Mafănel…Acum să tragă un cocoş (sau chiar o curcă) concluzia de rigoare (dar să nu-i omită pe @inexorabil, Cifre, Emoticoane şi inexopixu’). PS. Bre Kikkki Frikkki, pân’ la urmă ai brodit-o cu GTI-ul? Aşa-i că este paralel la infinit cu TDI?

  • @Inexorabil, sâmbătă, 03.04.2021 12:50

    Mafanel e : calingura,chiulasa bengoasa,hunter,7363628,@inexopixu,antinazi,putinica si cel mai des @.Un singur descreierat corporatist plin de sine dar si de ura si incredibil de orgolios,exact ca taurul in arena :)

  • Marxu, sâmbătă, 03.04.2021 13:45

    Nu inteleg entuziasmul: "- Dacia a făcut, Dacia a dres.." In afara de siglă pe care, intr-adevăr scrie Dacia doar că este marcă a grupului Renault și nu a României, ce avantaje avem noi ? Că din taxele noastre, adică din subvenție, banii pleacă în China în loc să fie investiți în uzinele Dacia din țară? Renault putea pune orice emblemă pe mașina asta electrică. E doar o strategie de marketing pentru a încuraja plata ecobonusului.

  • Giani, sâmbătă, 03.04.2021 16:34

    O caricatura foarte scumpa

  • @dan_grc, sâmbătă, 03.04.2021 20:29

    Sunt 2 subiecte distincte, daca poti face diferenta: una e IX3 Made in China si al subiect e faptul ca norvegienii au comandat IX (cel facut in Germania) fara sa fi vazut vreun test cu el. Deci Dorele: IX3 (cel denumit de tine X3 electric): https://www.autoevolution.com/news/here-comes-the-chinese-made-bmw-ix3-first-one-rolls-off-the-lines-149595.html IX e alt model si sper sa nu dezinformezi tu poporul cum face BMW cu cifrele de vanzari.

  • rov, luni, 05.04.2021 11:23

    Dragi colegi, Eu am un Tiguan Allspace si deabia astept sa-mi vine Spring-ul pentru oras. Fata Tiguan am remarcat(intuit) urmatorele beneficii: 1. Costuri consum la un sfert 2. Parcare mai usoara 3.Uzura mica la rece (distante scurte 2-3 Km) 4. Ecologic 5. Se conecteaza display-ul masinii la android auto... Tiguanul desi a costat 47.000 euro, dupa un an a expirat conectarea gratuita si trebuie platiti peste1000 lei deblocarea...sa astepte!!!- jegosii... Fratilor de asta am luat Spring(am comandat) PS Romanilor autentici care deplang ca nu se fabrica in Romania sa se uite la ce produse cumpara ei, ...numai de ''BRAND'', dar care sunt facute toate in CHINA. E plin de firme germane cu produse din CHINA care chiar mint ca sunt facute in germania si romanii autentici si patrioti cumpara in disperare...iar daca le propui un produs romanesc...zic aaa vreau nemtesc :)))

  • Goos, luni, 05.04.2021 11:35

    Am precomanda pt. o masina. E o masinuta perfecta pt. mine, fiindca merg 90% in oras si stau la casa, deci o las peste noapte la incarcat si dimineata e bateria la 100%. Practic merg gratis cu masina asta, ma costa cat 1,5 litri de benzina la 100km, nu mai schimb uleiuri, lichide de servodirectie, kituri de distributie etc. Practic motorul nu necesita nici un fel de intretinere. In 2 ani scot cei 7700 de euroi dati pe ea si merg gratis. N-aveti decat sa turbati de oftica, cu vechiturile voastre diesel dupa care curge fumul negru.

  • Seriff, luni, 05.04.2021 11:40

    @rov pai concluzia e clara, e o masina ok pentru cine mai are un tdi de 50.000 euro pentru drum lung si evident pentru cine sta la casa.

  • andrei, luni, 05.04.2021 11:57

    exact. asta e a doua sau a 3-a masina, nicidecum prima. iar faptul ca se dau vouchere din banii tuturor...pai sa avem iertare pe logica asta, ca de ce se dau, pentru mine personal nu ar trebui sa se faca nicio sosea care nu imi trebuie MIE, personal, niciun program care nu imi e mie, PERSONAL, de folos si tot asa. pe logica asta nu s-ar face nimic niciodata pt ca e imposibil sa faci ceva care sa ii fie util absolut fiecarui cetatean.

  • Seriff, luni, 05.04.2021 13:04

    @Goos, felicitari, chiar nu ne interseaza, mai bine ne zici ce masina ai ca a doua masina, adica aia diesel cu care te duci la mare si la munte. Lasa ipocrizia cu '' vechituri cu fum negru'' cand sti bine ca si tu ai sau ai avut o masina diesel.

  • vali42, luni, 05.04.2021 13:11

    Am un diesel euro 6, o caruta 4x4, cumparata de noua. Am folosit zilele astea in Bucuresti aplicatiile ce iti permit inchirierea de masini hibrid/electrice si am mers cu Yaris(h) si Zoe(e). Pentru oras, genul asta de masinute sunt cea mai buna varianta. Iar Spring e clar cea mai buna varianta de a2a masina. Caruta 4x4 doar pt weekend-urile din afara orasului si vacante, atat.

  • ironie!?, luni, 05.04.2021 14:17

    Cate locuri are? 2? bancheta aia din spate ce rol are? Portbagaj are?

  • Seriff, luni, 05.04.2021 16:42

    @Vali42 Pai cam asta e rolul acestor masini, doar ca lumea nu intelege, sunt niste masinute strict de oras, pentru drumuri lungi si fara griji de incarcare exista masini termice, asa ar trebui sa fie.

  • rov, luni, 05.04.2021 17:44

    Apropo de discutia cu subventia de 10.000 euro pentru masini electrice... Felicit statul roman pentru initiativa, daca 6000 de masini electrice circula in oras( si...Spring e de oras fata de Tesla de exp), e un beneficiu enorm pentru toti locuitorii cu sau fara masini. Trebuie sa ne uitam la beneficiul colectiv, asa si programul rabla, ofera bani celor care au o masina veche si la prima vedere se poate zice ca nu-i benefic pentru cei care nu au detiut si nu vor sa detina masini(cca 50% din populatie) Sunt inechitati mai mari in societatea romaneasca, nu mai avem trotuare si nici spatii verzi intre blocuri...ce vina au cei 50% dintre romani care nu detin masini ca orasul s-a betonat?? Doar cu impozit foarte mare auto (eventual in functie de taxa de poluare), taxa de parcare mare(corecta) si facilitati de parcari in afara orasului( e plin de campuri parasite) s-ar rezolva problema... Dar cine sa faca asta in Romania, unde fiecare gandeste doar pentru el( si limitat), iar majoritatea politicienilor ar da si foc la tara doar doar sa ramana ei, vesnic la butoane.

  • @Seriff, luni, 05.04.2021 17:59

    Da ai dreptate, daca nu merg cu Spring-ul, merg cu TDI-ul prin oras... Dar am comandat 7 bucati Dacia Spring de fapt, vor substitui 2 TDI-uri in oras, in schimb 5 vor inlocui total alte 5 Loganuri de 2-3 ani euro 6, daca prind subventia la ele. Daca nu prind subventia, agentii mei de teren tot cu Loganul vor alerga prin oras, GAZANDU-VA (dar finut totusi...euro6)...:)))

  • Seriff, marţi, 06.04.2021 13:16

    Felicitari pentru achizitie, asteptam feedback despre ele.

  • Chiuloasa_bengoasa, miercuri, 07.04.2021 15:40

    @Bogdan,cum justifici cele 4 stele la interior si cele 3,5* pentru tinuta de drum? Hinda E ar trebui sa aiba 9 stele pentru interior. Altfel, o masina care se va vinde pe rupte. 6000 de comenzi fara ca oamenii sa se urce in ea arata pe de-oparte apetitul romanilor pentru masini ieftine, irelevant cum merge, cum se conduce, siguranta, etc. Este ieftina. Parizerul masinilor electrice. And we love parizer.

  • Chiuloasa_bengoasa, miercuri, 07.04.2021 15:45

    @rov felicitari, buna alegere! Fix la asta ma gandeam si eu zilele trecute, sa cumpar pentru angajati. Momentan am contract cu Spark pt Skoda CityGo-E. Dar tare ma bate gandul si pe mine...

  • Dan, luni, 12.04.2021 15:49

    Eu sunt fan masini electrice in oras, dar nu pot fi deloc fan al acestei jucarii. In general, Dacia parca s-a pus la ambitie sa scoata motoare din ce in ce mai anemice. Am ajuns sa ne gandim cu veneratie la motorul 1.6 16V de 105CP de pe vechile loganuri. Acum 1.0 aspirat sa traiasca. Iar cu electrica asta? De ce sa avem si noi un 120-130CP si sa ne placa cum se simte in oras? NU, mai bine 45CP iar in modul ECO 31CP!!! Cred ca a inebunit Lupu', vorba vechii reclame. Tineti-o tot asa fratilor, sa facem masini electrice (bune in cazul altor producatori) care sa mearga ca melcul din punctul A in punctul B, iar apoi autonomia sa nu ne mai permita sa ne intoarcem din punctul B inapoi in punctul A. S-o lasam acolo si sa ne vedem de treaba. Sa asteptam Nissan Ariya, ca tot sunt din acelasi concern. Mai scump, evident, dar stim o treaba.

  • Goos, vineri, 09.07.2021 15:47

    Am testat si eu Dacia Spring, cateva zeci de km prin oras. Am ramas placut surprins sa nu observ, pana la 60km/h, nici o diferenta sesizabila fata de Loganul meu cu putere (pe hartie) dubla, dar cuplu identic. Probabil ca se simte cam la fel fiindca cuplul e disponibil instant, nu mai trebuie sa turezi motorul ca la o benzinara. Pozitia de condus e cam inalta, dar la 1,87m am avut destul loc, nu am atins plafonul. Spatiul pe locurile din fata e absolut decent, iar portbagajul mi s-a parut enorm fata de dimensiunile masinii. Regenerarea se face destul de bine (va fi mai buna pe masinile din versiunea finala), se poate obtine lejer o autonomie de peste 250km in oras. In concluzie, mi se pare o masina excelenta de oras si pt. zonele limitrofe, mai ales daca stai la casa si o poti lasa la incarcat peste noapte.

  • MHG27, luni, 12.07.2021 10:57

    Dacia Spring=7,500EUR/44CP=170 EUR/CP Mustang Mach-e(baza)=51,800-10,650-5,000(aprox red de la dealer)=36,000EUR/269CP=134EUR/CP. Nici nu luam in calcul diferenta de tehnologie, interiorul, materialele folosite, dimensiunile masinilor si toate cele. Dacia Spring este ceva scos din joben pentru a respecta standardele UE. De aia nici nu e facuta aici, ca nu au avut interesul sa creeze infrastructura necesara la Mioveni, desi diferenta de pret nu cred ca era atat de mare intre noi si China. Nici nu e o masina gandita de la 0, ci efectiv luat un model Renault si pus brandul Dacia. Nu inteleg numarul mare de comenzi pe aceasta masina de 3.7 m lungime si 44 de CP.