Abandonul copilăriei

Publicat joi, 08.04.2021 13:34 de Constantin Ciobanu, Foto: Mihai Dăscălescu

BMW a pășit hotărât în lumea electricelor abia odată cu înființarea brandului „i”, care ne-a adus modele iconice precum i3 și i8. Acum, e timpul pentru maturizare și pragmatism. Prima dovadă, noul iX3.

  • Andrei Leșu, joi, 08.04.2021 14:02

    Daca acu' vreo cinci-zece ani le-ai fi spus fanilor ca Bmw o sa inceapa sa vanda masini cu sute de cai putere dar cu viteza maxima de 180km/h,te-ar fi trimis in periplu la Sapoca via Balaceanca si Voila.

  • ds, joi, 08.04.2021 14:11

    Dacă în loc de 64082 euro cat este iX3 aș opta pentru o Kia e-Niro care are "doar" 204 cp, aș mai ramane cu 18588 euro. Adică suficient și pentru un Spring și de restu' un concediu.

  • Kirotractor, joi, 08.04.2021 14:19

    Atât de bine / plastic scris testul de C. Ciobanu, că parcă a-nceput să-mi placă ”vechitura” asta cu noutatea-n ștecher. :-) Serios acum, invazia limbajului lemnos și-n presa auto pare la fel de ”unstoppable” ca a zombilor la Hollywood și e reconfortant să nu mai (re)citești la infinit triada ”primește, promite, pregătește” cu descrierea tabletelor neapărat ”generoase” plus gestionările resurselor gradual-sustenabil-responsabile de rigoare. Despre mașină, nimic de zis - nici de bine, nici de rău, ea fiind (cred) soluția cea mai ieftină/profitabilă de tranziție bavareză spre Brava e-Lume Nouă, cam obligatorie se vede deși nu pare.

  • Seriff, joi, 08.04.2021 16:49

    Nu e rea, dar tot un 2.0 d de 190 cp te duce fara nici un stres 1000 de km autonomie fara cautat prize prin kaufland-uri.

  • Fanel_, joi, 08.04.2021 22:53

    adevarul este ca daca n-ai 1000km autonomie nu poti trai la fel e si cu painea feliata

  • Gigi, joi, 08.04.2021 23:30

    Treaba sta asa: E BMW!!! Nu conteaza ca e Made in China, nu conteaza ca e limitata la 170km/h, nu conteaza autonomia. E masina germana si e BMW, e de ajuns. @Cei cu suferinta de 1000km: sunteti soferi de tir sau taximetristi? Mergeti zilnic cate 1000 km? Daca incarcati masina noaptea acasa va trezeste din somn?

  • Seriff, joi, 08.04.2021 23:53

    @Gigi, nu mergem zilnic 1000 km, dar preferam sa pierdem 2 minute la o alimentare nu ore intregi, nu avem unde incarca masini noaptea fiindca stam la bloc, imi pare rau ca nu avem toti vile, plus ca unii mai facem si drumuri lungi gen Bucuresti - Oradea, Bucuresti- Botosani si tot asa si preferam sa facem plinul cand plecam si atat nu sa cautam kaufland-uri prin cine stie ce orase.

  • Fanel_, vineri, 09.04.2021 00:54

    Si totusi de ce am ajuns sa vorbim despre tractoare diesel cand in articol este vorba despre o electrica?

  • @Flanel, vineri, 09.04.2021 07:02

    Ce sa mai vorbim despre electrice? Concluzia e trasa de mult. Sunt niste porcarii scumpe, proaste si nefolositoare. Trebuie sa fii cu iq scazut si foarte putina scoala (gen Edik) ca sa pui botul la propaganda oficiala.

  • @seriff, vineri, 09.04.2021 09:22

    Nu cred ca BMW s-a gandit la Romania cand a lansat vreo masina electrica. Germanii spera ca romanii vor alege mult timp dieselurile lor sh. In tarile mai civilizate ai incarcare electrica si la benzinarii. Faci o pauza de cafea si in 30 minute se incarca masina pentru vreo 200-300 km. Difera tara, infrastructura, posibilitatile materiale. De aceea Romania e unde e si altii ajung departe. De aia in Romania isi permit cei ce fura, de aia multi romani pleaca la munca afara.

  • @@seriff, vineri, 09.04.2021 10:09

    Pai te-ai gandit ca poate la unii nu le place cafeaua? Sau poate ei o beau in 10 minute. Ce facu in restul? Te uiti ca curca-n lemne? Nu cred ca alte tari ajung mai departe cu electrica. Ia uite aici cam cum se comporta o masina electrica la drum mai lung (nu lung). https://www.youtube.com/watch?v=_n7YyuqY_uU Ce parere ai? Sincer. Merita?

  • Fanel_, vineri, 09.04.2021 12:24

    @07:02 clar, desteptaciunea s-a ales doar la fanii termicelor. A zis-o un grup de cercetatori britanici.

  • ACE - Craiova, vineri, 09.04.2021 13:18

    Masinile electrificate (BEV sau PHEV) au parcurs si continua fazele unei cresteri naturale, asemeni unui om obisnuit: 1. Etapa 2013-2018 (copilaria) - autonomii pentru BEV de cca. 200-400 km; - autonomii pentru PHEV de cca. 25-40 km 2. Etapa 2019-2021 (adolescenta) - autonomii pentru BEV de cca. 400-600 km; - autonomii pentru PHEV de cca. 40-60 km. 3. Etapa 2022-2026....2030(maturitatea) - autonomii pentru BEV de cca. 600-800-1.000 km - autonomii pentru PHEV 60-100 km O urma si senectutea?!

  • ICE - Buzau, vineri, 09.04.2021 13:33

    @ACE lasa vrajeala. Principalul dezavantaj al BEV este timpul de incarcare nu autonomia. Incerci sa deturnezi atentia si nu e frumos. La timpul de incarcare nu s-a facut nimic inca. Niciun progres. Oricum cand ai un drum de 600km sa zicem, opresti o data sa bei o cola si sa mananci ceva. Chestia e ca trebuie, desi nu vrei, sa stai o ora, doua, trei, etc. cat trebuie sa incarci. Poate tie iti place viata pe langa chargere insa mie nu. Chestia 2 e ca la drum intins si pe autostrada bateria se duce mult mai repede decat in oras. Trebuie sa opresti de 2 ori deci o sa ajungi la sfantu asteapta. Sunt curios. Ai incercat vreodata un drum cu BEV, de exemplu Sibiu-Constanta sa vezi cum e? Nu cred. Daca aste e maturitatea inseamna ca ne-am ars.

  • Seriff, vineri, 09.04.2021 13:45

    Pai daca e facuta pentru nemti, adica aia care fac 40.000 km pe an, din care 90% sunt facuti pe autostrazile alea fara limita, sunt curios ce parere or avea sa faca naveta cu o masina care la vitezele lor de autostrada, adica foarte mari consuma bateria foarte repede.

  • X, vineri, 09.04.2021 13:53

    Sunt deja masini pur electrice care se incarca cu o cantitate uriasa de energie electrica din prizele publice ultra-rapide: Vezi cazul Porsche Taycan Turbo S: Charging Point Max. Power Power Time Rate CCS (350 kW DC) 262 kW † 183 kW † 20 min 810 km/h https://ev-database.org/car/1116/Porsche-Taycan-Turbo-S#charge-table Ce mai inseamna capacitatea unei baterii de 100 kWh cand iti incarci masina electrica cu o putere electrica de 180-200 kW si poti parcurge la volan sute de km fara griji timp de 2-3-4 ore de condus continuu?! Tesla instaleaza astazi in Romania (Timisoara si Bucuresti dar urmeaza multe altele curand) statii electrice Supercharger de 250 kW - cele mai noi si cele mai puternice statii electrice ale firmei din lume!

  • @X, vineri, 09.04.2021 15:08

    adica ne recomanzi sa ne luam Taycan?! Bine frate, m-ai convins. Abia astept sa incarc Taycanul la Superchargerul Tesla de la Timisoara. Cap ai, minte ce-ti mai trebuie.

  • Seriff, vineri, 09.04.2021 15:31

    Si mai sunt si alte lucruri evident pe care nimeni nu le spune, faptul ca iti trebuie o aplicatie Plug & Share ca sa cauti statii, plus inca o aplicatie pentru fiecare statie in parte, cont pentru fiecare aplicatie in parte, bani pe acel cont si surpriza poate aparea oricand, adica sa fie statia ocupata, sa nu mearga statia sau mai frumos sa nu iti mearga tie aplicatia ca error 404, sunt destui oameni care au patit lucrurile astea, ca nu e ca la benzinarie, unde sti sigur ca alimentezi si platesti cu cardul sau cu cash, asa ca intreb ce om normal e dispus sa isi asume bataia asta de cap si pentru ce?

  • Gheorghe, vineri, 09.04.2021 18:18

    @Sheriff Asa cum invatam la scoala sa scriem si sa citim asa vom invata si sa incarcam o masina electrica. Nu este deloc complicat.

  • Klaus Schwab, vineri, 09.04.2021 22:10

    Mai baieti,nu va mai certati atat,v-am promis marea resetare,n-o sa mai pupati masini,proprietate privata,libertate,nimic. Cica o sa fiti fericiti cu asta,decretez. Masini electrice vreti pe viitor? :)))))))

  • Fanel_, vineri, 09.04.2021 22:35

    cand va aud cu autostrazile alea fara limita. Babaieti sunt doar segmente de autostrada fara limita. In majoritea cazurilor ESTE LIMITARE la 130km/h si radere cu fotocamere cat cuprinde. Sa numai vorbesc de lucrarile de intretinere permanente care duc la ambuteiaje si pierderi enorme de timp. mai scoateti-va capul din povestile de adormit copii

  • @fanela, sâmbătă, 10.04.2021 09:43

    da ba fanele, adevarul e ca de la atatea santiere, restrictii si camere traversezi Germania mai incet ca Romania. Doamne! de unde le scoti?

  • Ciprian, sâmbătă, 10.04.2021 17:32

    Din punctul meu de vedere, mare problema a unei electrice este in urmatorul scenariu. Eu ma duc des la munte, las masina pe forestier, ma duc spre o cabana, fac un traseu, ma intorc la masina si acasa. Cum fac cu electrica? Nu pot lasa masina la incarcat pe forestier si nu vreau sa stau 1h sa incarc masina la intoarcere. De aceea ajuta o autonomie mare, undeva pe la 600-700km la viteze decente(nu de max 80km/h). Acum, electrica nu-mi ofera confortul necesar, cel putin la drum extraurban. In oras e alta discutie.

  • X, duminică, 11.04.2021 07:58

    Compania Tesla monteaza prize electrice publice de 250 kW pentru ca, cele mai accesibile modele pe care le vinde in Europa (dar nu le produce - inca - pe Batranul Continent), se pot incarca astfel: - Model 3 - 120 kW - Model Y - 250 kW. Nu trebuie sa-ti iei neaparat o masina Porsche care se poate incarca cu 180-200 kW, poti face acest lucru si cu o Tesla Model Y care costa la jumatate sau chiar mai putin decat bolidul nemtesc. Atat: 1. tehnologia incarcarii rapide, de la prizele publice, cu puteri electrice foarte mari (250 kW, 300 kW, 350 kW - poate 400 kW ceea ce este deja ceva fantastic) precum si 2. tehnologia suport de incarcare a bateriilor de acumulatoare dedicate masinilor electrificate vor evolua curand spre noi standarde de incarcare, la: - 800V (exista deja pe piata sau sunt prezentate cu intrare in perioada 2021-2022 peste 7-8 modele BEV), - 900V (Lucid are deja modelul Air cu acest tip de incarcare iar masina a facut acum cateva zile un tur de prezentare a masinii, pe strazile din New York, excelent primit de public) si - este foarte probabil sa ajungem si la 1.000V sau mai mult, astfel incat incarcarea unei masini electrice BEV sa devina la fel de banala precum cea a unei masini conventionale ICE. Pana si bunicii de 60-70 de ani - care au fost reticenti la inceput cu telefonul de tip smartphone - cu toti s-au obisnuit sa utilizeze astfel de modele, au abandonat telefoanele cu butoane si au trecut la noile generatii pentru a discuta sau a-i vedea pe cei dragi. Primele prize electrice publice de incarcare in curent continuu - care aveau o putere de 50 kW (aparute prin 2013), au evoluat in doar cativa ani la 100, 125 kW, 150 kW, 200 kW, ajungand acum, la inceputul anului 2021, la 250 kW si 300/350 kW.

  • Seriff, luni, 12.04.2021 15:07

    https://www.youtube.com/watch?v=_n7YyuqY_uU Las si eu asta aici. Pentru cine se indoieste ca sunt proaste masinile astea.

  • Seriff, luni, 19.04.2021 11:35

    Pentru astia care mi-au dat manutze rosii, sunt curios, s-a mintit cu ceva in clipul ala? Sau adevarul doare?