Prima revizie

Publicat joi, 29.12.2011 12:00 de Dragoș Băltățeanu, Foto: Ciprian Mihai

Hyundai-ul i20 pe care îl am în grijă a împlinit un an de când este înmatriculat. Iar acest lucru înseamnă un singur lucru: revizie.

Profitând de faptul că în perioada sărbătorilor nu mi-am făcut planuri mari, am decis ca după Crăciun să duc Hyundai-ul i20 la prima revizie din viața lui. Și pentru că a împlinit un an de când a fost înmatriculat. Prima revizie la modelele Hyundai i20 se face la un interval de 15.000 km sau la un an de zile. Apoi reviziile se fac din 20.000 în 20.000 km sau la intervale de 12 luni. Exemplarul negru pe care îl am în grijă are 9.500 km parcurși într-un an de zile.

Am programat revizia la dealerul Hyundai Motor din bulevardul Expoziției nr.2 și m-am prezentat aici imediat după Crăciun. Mă așteptam să nu fie prea multă agitație în această perioadă dar service-ul era plin de automobile venite la revizie.

Programarea era pentru ora 10, am ajuns mai devreme deoarece traficul a fost aproape inexistent. Portarul mi-a dat un cartonaș pe care a trecut numărul de înmatriculare și numărul de kilometri la bord și m-am prezentat la recepție service. După o așteptare de 5 minute am fost preluat de un recepționer. La 9.50 mașina era deja predată pentru revizie.

Am profitat de ocazie să facem câteva fotografii în service în timp ce mașina era pe elevator. Zona de așteptare de la service este destul de mică dar ai la dispoziție un geam imens pe care poți să privești în timp ce mașina ta este pe mâinile mecanicilor.

Prima revizie pentru un i20 benzină 1.2 constă în schimbarea uleiului, a flitrului de aer, testarea electronică a motorului și verificarea plăcuțelor de frână. Dacă este necesar și clientul dorește se poate schimba și filtrul de polen.

Așadar au fost puși patru litri de ulei 10W-40, a fost schimbat filtrul de aer și motorul a fost testat. Totul a costat 540 lei (TVA inclus). Din această sumă, manopera a fost 241 lei. Am decis și schimbarea filtrului de polen. La i20 acest filtru este alcătuit din două bucăți. Prețul este destul de mare, cele două filtre costând 380 lei (TVA inclus). Însă nu e obligatoriu să îl schimbi. Plăcuțele de frână sunt uzate doar 15% deci nu vor fi schimbate decât undeva la peste 40.000 km iar antigelul rezistă până la -35 grade Celsius.

În ceea ce privește cele două săptămâni ce au trecut de la ultimul raport, am mai parcurs câteva sute bune de kilometri, toate în București. Numărul de kilometri parcurși aproape s-a dublat și asta se datorează agitației de sărbători. Vizite, cumpărături, goana după brad. Hyundai i20 se dovedește a fi un partener aproape perfect pentru traficul urban. Până pe 24 decembrie consumul de benzină a urcat și la 9 l/100 km din cauza traficului dificil. Consumul a scăzut simțitor imediat ce Bucureștiul s-a eliberat de trafic. Am avut chiar și o medie de 7.5 litri la o sută de kilometri parcurși exclusiv în oraș. După anul nou voi scoate Hyundai-ul și la drum lung.

 

Costuri de exploatare test-drive (5.5 lei/litru benzină)

Mod de rulare Kilometri parcurşi Consum mediu Combustibil consumat Costul combustibilului
Urban 735 8.25 litri/100 km 60.6 litri  333.5 lei
Extraurban 0 0 litri/100 km  0 litri  0 lei
TOTAL Ep. 4
735   60.6 litri 333.5 lei
EPISOADE ANTERIOARE
TOTAL Ep. 1 145 8 litri/100 km  11.6 63.8 lei
TOTAL Ep. 2 305 8 litri/100 km  24.4 134.2 lei
 TOTAL Ep. 3  320  7.85 litri/100 km  25.12 litri 138.16 lei 
TOTAL TEST
           1.505
 8 litri/ 100 km             121.72 litri
            669.46 lei
  • ScorpyonVAG, joi, 29.12.2011 12:17
    @

    540lei ? Parearea mea este ca este foarte scump service-ul la o asemenea masina. Aproape cat la un Passat 2.0TDI. La Logan este in jurul la 300Lei, la prima revizie de un an.

  • brck, joi, 29.12.2011 12:27
    oil2w

    10w40 ulei la nici 10000 de km??????ceva nu e in regula,ori uleiul a fost ales prost ori motorul de pe masina chiar se uzeaza ff rapid si necesita ulei mai gros

  • antonny, joi, 29.12.2011 12:45
    *****

    Dupa ce in testul 3 comentam/contestam si spuneam de km putini ,ca nu vedem si noi o masina la revizie ,dupa ce toata lumea spunea si ma critica "domne te grabesti ..........uite sa intamplat ceva Felicitarii Domnule Dragoş Băltăţeanu pentru acest test in care ati introdus o revizie acestui model si aratand ce se schimba si preturile pe care reprezentanta le percepe .....Pacat ca masina are prea putini km poate cu timpul o sa vedem ceva mai mult ........ Poate tineti cont si propunerea mea din testul 1 sau 2 in care rugam o comparatie pentru cele 2 masini de 1200 cmc Hyundai i20 / Chevrolet Aveo dupa terminarea testului

  • dragos.baltateanu, joi, 29.12.2011 13:00
    @antonny

    La urmatorul episod o sa ai o surpriza. :)

  • antonny, joi, 29.12.2011 13:04
    *****

    @SCORPYON .....mai intereseaza-te cat costa o revizie la passat 2.0 tdi si apoi scrie .... pret passat 2.0 tdi in februarie 2011 la reprezentanta costa 1100 ron wow oare e audi .......la acelasi motor revizia la audi costa 1200 ron si asta ca difera filtru de motorina ....... deci pretul pe care il dai tu cam atat costa consumabilele , si apoi de ce sa nu cumperi o honda 2.2 care te costa tot atat o revizie .........

  • sandman, joi, 29.12.2011 13:57
    revizie

    deci in total a fost 920ron? cu tot cu filtrul de polen

  • Marian, joi, 29.12.2011 14:04

    Bai frate dar e de aur filtru ala de polen? E cu marihuana? Cu aroma de coca? E produs pe plantatii in Columbia si adus de traficantii de droguri? Pana la urma ar trebui sa fie o simpla bucata de carton ondulat ...

  • Eu2, joi, 29.12.2011 14:19
    revizie

    Cam la orice masina filtrul de polen costa mult,nici eu nu prea inteleg de ce,unele au doar o mizerie de hartie. Iar faza cu uleiul iar e ciudata, la o masina asa de noua. Daca acum pui 10w40,dupa 100k km ce-i torni,smoala full minerala?

  • serd, joi, 29.12.2011 16:26
    Manopera!!!!!

    Mi se pare exagerat costul manoperei!Nesimtit de-a binelea! Aproape ca egaleza costul pieselor!

  • cozappz, joi, 29.12.2011 17:47
    Revizie 90.000 Km

    Ca si domnul din articol, azi am facut si eu revizia la o Octi Tour (1U) 1.9 diesel. Revizia de 90k este considerata una mare, in care se schimba "toate filtrele" plus cel de combustibil dar fara placutele de frana. Pentru ca instalatia de aer conditionat avea un iz ciudat, am inclus si o "spalare". Pret 920,68 lei. Avantaj i20, antigelul la mine tine numai pana la -33grade Celsius ;) Avantaj 1U, vechimea aduce si diverse reduceri.

  • livia, joi, 29.12.2011 17:57
    filtru polen

    la golf 6 1,6tdi mi-au schimbat filtru de polen la a treia revizie la 56000km si a costat undeva la 85 ron+manopera,trebuie sa fi nebun sa dai 380ron pe un filtru ca doar nu e filtru de particule........nu e prost cine cere e prost cine da

  • ion, joi, 29.12.2011 18:01

    masina mea are imediat 10ani si280000km si folosesc acelasi ulei ca masinuta asta , la aproape 10000km ma gandeam ca foloseste un 0w35 sau 5w40

  • Thor, joi, 29.12.2011 20:00
    Thor

    Folosesc ulei semi sintetic Valvoline 10w40 de 16 lei litru. Smecher motoru' smechera masina :)) Ce janghina

  • de stiut, joi, 29.12.2011 22:19
    @ScorpyonVAG

    Prima revizie la Logan benzina e 200-250 RON

  • razvamos, joi, 29.12.2011 22:39
    revizie 1 an

    seat ibiza - aceleasi operatiuni costa 280 RON tva si manopera incluse, pe factura ,

  • alex, joi, 29.12.2011 22:42
    5 year triple care

    asta inseamna 5 ani garantie, aceasta garantie extinsa se plateste in revizii care sunt cu 100% mai mari decat la concurenta care ofera 4 ani garantie, deci cine iese mai bine cand tragi linie?

  • ScorpyonVAG, vineri, 30.12.2011 09:08
    @

    @antonny: aici este vorba de prima revizie. Ia intereseaza-te cat costa prima revizie pe forumul VW, AUDI, etc !

  • antonny, vineri, 30.12.2011 11:31
    *****

    @scorpyon .....eu am dat pretul pentru o revizie de baza si cred ca se schimb la fiecare revizie pachetul asta ....... revizie de baza. Adica: schimb filtre (aer, polen, combustibil, ulei), schimb de ulei, plus pretul manoperei.

  • Coni_D, vineri, 30.12.2011 13:23

    Mai, cunoscatori penibili! Ce tot o "ardeti" cu tipul uleiului folosit? Un anumit tip de ulei se foloseste in functie de cum este construit un motor de producator SI NU dupa rulajul lui. Sunt o gramada de motoare la care se foloseste 10W-40 din fabrica. Sunt foarte putine cazuri in care trebuie sa folosesti alt tip de ulei, decat cel dat de producator, dat fiind rulajul foarte mare. Asa ca nu mai fiti voi carcatosi penibili si inventanti legende stupide, cum ca daca foloseste 10W-40, nu stiu ca fel de motor e. Astea-s teorii inventate de voi, forumisti cu 10 km pe zi de mers cu masina si experienta zero. Sunt motoare care au folosit 10W-40 de noi, cu 300-400 000 km fara probleme, care va "ingroapa" motoarele voastre "deosebite" si "performante", ce folosesc uleiuri mai putin vascoase. Ce teorie conspirativa au scos ei! Motorul e "varza" ca foloseste nu stiu ce tip de ulei :)).

  • Eu2, vineri, 30.12.2011 18:36
    http://www.mpmoil.nl/index.php?id=products::recommendation&type=168114

    Daca prostia ar durea,s-ar auzi niste urlete de la plaiesu Coni_D.. Din fericire(oare?) nu doare, deci avem si noi liniste. Da ma tu exemplu de un motor de generatie noua care iese din fabrica cu 10W-40 si eu ma mut in moldova. Mai ales sa pui la un motoras de 1,2 NOU!!! asa ceva..

  • pt astia cu dureri, vineri, 30.12.2011 18:50
    sau poate si astia de la castol sunt "cunoscatori penibili"

    http://www.castrol.com/castrol/iframe.do?categoryId=9024084&contentId=7044829

  • bolovan, vineri, 30.12.2011 22:30
    Gramada

    Buei....multi destepti cu recomandarile de ulei...si vorbesc tata...dar forbesc de te doare capu. Poate-i recomandat sa mai citit inainte sa vorbiti. Uite un minim necesar: http://www.upmpg.com/tech_articles/motoroil_viscosity/

  • andrei, sâmbătă, 31.12.2011 13:54
    @ Eu 2

    Citat din articol: "Așadar au fost puși patru litri de ulei 10W-40, a fost schimbat filtrul de aer și motorul a fost testat." Stai cumva in Moldova?

  • Eu2, duminică, 01.01.2012 21:03
    andrei

    Citeste din nou ce am zis eu,sau nu cunosti diferenta dintre fabrica si prima revizie? Dar nu mai are rost.. s-o lasam asa,fiecare sa puna in masina noua ce vrea..eventulal ulei de dacie 1300 ,si sa fie cat mai gros,iarna ajuta..

  • andrei, marţi, 03.01.2012 13:36
    @ EU2

    Ba stiu. Doar ca se pare ca tu crezi ca Hyundai pune un tip de ulei cand scoate masina din fabrica si altul cand o aduce la revizie. Ceea ce nu prea cred. Dar cine stie?

  • altu', joi, 05.01.2012 12:11
    hyundai

    1 Reviziile in garantie sunt o cale de a umple buzunarele dealerilor. Filtrele alea sunt doar un exemplu de manarii care le fac acestia; cautati piese fie si "originale" la ALTI comercianti. Veti fi (poate) surprinsi sa gasiti preturi de pana la 3-4-5 ori mai mici!!! 2 Umbla o "legenda urbana" (sau poate e chiar asa?) ca intentionat dealerul pune un ulei prost in garantie (motorul tine si cu asta cat sa iasa din perioada de garantie) (ca oricum, dup-aia nu prea mai calca multi pe la ei, la scorurile practicate!!) Si nici nu se strica in primul an post garantie; si cand se strica (prematur?) e din cauza ca "nu ati servisat-o in service "autorizat"", adica ala scump, al dealerului. Si daca sunteti fraieri si va duceti tot acolo, gasesc ei alte motive... Drumuri bune!

  • joegiorgica, marţi, 17.01.2012 19:18
    cost revizii hyundai

    dupa 1 ian 2012....costul reviziilor e si mai mare...ora de manopera ma refer ...nu se mai dau acele "bonusuri" de fidelitate...chipurile nu mai sunt ajutati de firma mama!!...tarif ora de manoera aproape 30 de euro cu tva,,,,hmmmm