Renault Latitude

2.0 dCi 175HP Luxury CVA6
de Mircea Meșter, Foto: Ciprian Mihai, vineri, 23 decembrie

Cu Latitude prin Bucureşti

Au trecut trei săptămâni de când Renault Latitude a intrat în garajul nostru. Trei săptămâni în care ne-am obişnuit deja cu cea mai mare maşină din portofoliul Renault, chiar dacă nu am învârtit-o decât prin oraş. Dinadins. Pentru a înţelege aşa cum trebuie maşina produsă de marca franceză, ne supunem pe noi înşine la cazne pe care de obicei nu le-am ataca. Iar cel mai bun exemplu este provocarea de a merge în primele săptămâni ale testului cu o maşină de aproape cinci metri lungime printr-un oraş foarte aglomerat, care aşteaptă zăpada, goleşte magazinele în avancronica unui Crăciun anunţat şi nu ştie când a citit ultima dată Codul Rutier.

PRIMA IMPRESIE: LATITUDE E MARE

Cinci metri. 4.9 metri, mai exact. Cifre care nu anunţă o maşină care să se potrivească într-un oraş european. Din fericire, Bucureştiul este un oraş european exclusiv geografic şi eventual politic deocamdată, astfel că peisajul traficului nu te lasă să te simţi ca nuca-n perete. Avem sedanuri mari pentru că sunt iubite de cei care vor să epateze, avem SUV-uri mari din aceleaşi considerente, avem în general maşini care se amestecă pe stradă cu cele mici, astfel că apariţia unui Renault mare nu este nici ciudată, nici ieşită din context. Deci, cel puţin din punct de vedere estetic, un Renault Latitude alb de segment mediu spre mare ca dimensiuni nu reprezintă un barbarism care să strice arhitectura traficului urban bucureştean.

Problema e că trebuie să uiţi de locurile de parcare pe care, în mod normal, le-ai fi atacat fără probleme. Maşina intră, nu e asta o problemă, ajutată de senzorii de parcare şi mai ales de camera pentru marşarier, elemente care nu au motive să lipsească din dotările unei maşini civilizate în 2012. Pentru confortul dumneavoastră psihic. Problema e că la parcările în spic te trezeşti că nu ai cum să ieşi, pentru că locul e prea strâmt. La parcările perpendiculare cu bordura te trezeşti că maşina rămâne cu fundul afară şi că ai vrea să-l poţi rabata ca pe oglinzi. Rămân parcările laterale, dar aici trebuie să te asiguri că maşina încape. Ar fi bine ca, dacă vă orientaţi spre un Latitude, să fiţi siguri că aveţi un loc de parcare asigurat la bloc sau la casă şi că biroul nu e pe străduţe înguste.


Pe de altă parte, m-am bucurat de portbagaj atunci când am avut de dus acasă două fotolii-puf imense care au încăput fără probleme în hăul care se deschide în spate. Sau când Dragoş a avut de dus un pachet destul de voluminos de la Ikea (de 189 de centimetri lungime), rabatând bancheta. E adevărat că o deschidere de tip hayon ar fi facilitat încărcarea, dar să dăm sedanului ce-i al sedanului. 

SUSPENSII ULTRA-CONFORTABILE, DIRECŢIE IMPRECISĂ

Suspensiile şi direcţia - elemente despre care simt că vom mai discuta aici - sunt ciudate, dar excelente în oraş. Parţial. Şi spun "parţial" pentru că direcţia nu-ţi oferă feedback-ul normal, pare mult prea asistată şi ai nevoie de timp să te obişnuieşti cu ea. Suspensiile - foarte moi, orientate exclusiv spre confort, sunt însă mană cerească într-un oraş în care gropile de câţiva centimetri stau ascunse în bălţile formate după ploile din decembrie sau în care liniile de tramvai îţi cer nervi şi rinichi tari. Nu simţi aproape nimic nici măcar sonor. Vom vedea însă în continuare ce se va întâmpla atunci când vom scoate maşina din oraş.

MOTOR ŞI CUTIE: AŞTEPTÂND ŞOSELELE

Motorul are 175 de cai putere, dar cutia automată nu îi lasă să se exprime la adevărata lor valoare în oraş. E adevărat, nu prea ai nici ocazii de a vedea la lucru asta. Dar e clar că automata este un plus în oraş, câteva drumuri printr-un Bucureşti plin făcându-mă să-mi doresc o astfel de cutie pe viitoarea mea maşină personală. Manualele sunt ok şi rămân pe maşinile de test. Consum? 11.6 litri. O medie pe parcursul celor peste 600 de kilometri parcurşi. Marea majoritate cu încălzirea pornită fără milă, cu masaj în scaune, cu încălzire în scaune. 

Un alt punct forte al lui Latitude 2.0 dCi: este un model diesel care reuşeşte să încălzească în timp record habitaclul. Rar am mai întâlnit dieseluri care să se mişte atât de rapid la capitolul ăsta, iar avantajul este clar în dimineţile şi serile care se învârt în jur de zero grade. Nu mai vorbesc de încălzirea în scaune, pentru care un inginer, undeva prin anii '80, ar fi trebuit să primească un bonus gras.


COSTURI DE EXPLOATARE (5.6 lei/litrul de motorină)
Mod de rulare Kilometri parcurşi Consum mediu Combustibil consumat Costul combustibilului
Urban 447 11.6 litri/100 km 51.8 litri 290 lei
Extraurban 0 - -
TOTAL Ep. 2 447   51.8 litri 290 lei
EPISOADE ANTERIOARE
TOTAL Ep. 1 187   21.7 121.5 lei
  TOTAL TEST              634  11.6 litri/100 km
0% extraurban
100% urban 
             73.5 litri              411.5 lei

  • 2-10, vineri, 23.12.2011 15:25
    11.6 consum?!?

    447km pacursi cu 38.5 litri, aplicam regula de 3 simpla si da 8.6l/100km. De unde 11.6? E grele matematicile.... Ma face sa ma intreb, sigur ati testat voi masina?

  • antonny, vineri, 23.12.2011 16:08
    *****

    In comparatie cu ce modele se incalzeste habitaclul mult mai repede ????

  • serd, vineri, 23.12.2011 16:28
    consum??

    Nu prea bat cifrele cu consumul afisat de voi,eu vad un consum sub 10 la 634 km parcursi si 55 de litri consumati! Probabil ati mai avut ceva dinainte si asta e consumul afisat de calculator!

  • LSM, vineri, 23.12.2011 18:20
    ?

    Am impresia ca Renault a vrut sa faca o masina pt Asia si-au scapat-o in Europa. Nu pot sa spun ca este urata dar nici frumoasa. Cred ca Renault a cautat un concurent pt Skoda Superb, au reusit amandoua arata tern

  • sandman, vineri, 23.12.2011 19:42
    latitude

    masina arata groaznic! cum 11.6? pt un diesel?? ok, are cutie automata, si ce?

  • Alex, vineri, 23.12.2011 22:17
    Consum

    Consumul este de 8,6 In prima parte al tabelului avem doar km in urban, iar la finalul tabelului avem 100% extraurban

  • Eu2, vineri, 23.12.2011 22:47
    pt sandman

    sandman-dar tu ce masina conduci batmane,cumva nespecificata? Cat ai vrea sa consume un motor de 2 disel numai in traficul din B? Daca ti se pare mult 11,8 inseamna ca n'ai depasit stadiul de cotizant la ratb,asta daca ai privelgiul de a sta in B. Te faci naibi de ras cu astfel de comentarii,singura chestie groaznica la latinude e ca nu ti-o permiti si nu e pt tine.

  • Alx, sâmbătă, 24.12.2011 09:39
    idee

    eu spun sa testati si incalzirea in habitaclu la toate modelele acum :) .. iarna! luati una bucata cronometru, dimineata si seara urcati in masina si asteptati pana indica temperatura "ideala"... nu stiu incercati sa aplicati si teste "neobisnuite" care probabil le va face un client la un moment dat .... stiti cum e regula: "A MEA E MAI BUNA" :))

  • sandman, sâmbătă, 24.12.2011 13:27
    @eu2

    conduc un 2.0tdi 170cp, care in bucuresti nu ia mai mult de un 9 % in trafic super aglomerat. deci lasa-ma cu frantuzismele tale

  • Eu2, sâmbătă, 24.12.2011 15:01
    @sandman

    Asa ..si pt doi litrii in plus la 100 km in B unde in perioada asta s-a circulat la nr de ore petrecute in trafic nu km,brusc masina devine "groaznica". Eu ma uit in pozele publicate si vad o masina care iese din peisajul mohorat plin de corse,astre,sandero etc. La cat de mare este,cu toate briz brizurile in functiune(masaj incalzire scaune etc) -nu mi se pare un consum mare urban.

  • unckle, sâmbătă, 24.12.2011 21:15

    consumul este de 8.6 ... mai greu cu matematica, doar trebuie inversati termenii raportului @incalzire - ne intalnim si facem un concurs ... a mea baga caldura din secunda in care are gaze calde in esapament :P Cum este masina ca "feeling" fata de concurenta? .. ca tre sa fie ceva special ca sa merite 30000E :)

  • renault 11, duminică, 25.12.2011 14:28
    renault latitude

    nici dracu nu va lua renault la 30000 de euro multi vor cumpara a6 ala argintiu(din germania,ce credeati??? ) din dreapta renault- ului(a 3a a masina din dreapta) bineinteles ca l vor lua cu motorul ala de 140 de cai,ca la ala de 2,7 "E TAXILI MARI !!!" (ce conteaza ca pica volanta si injectoarele intr o veselie,trebuie sa "dam bine pe sticla")

  • renault 11, duminică, 25.12.2011 14:38
    renault latitude

    @sandman 2,0 tdi fie 140 fie 170 consuma mai mult de 9% in bucuresti!!!!!!!!!!!!!!!!! fara sa o forjezi !!!!!!!!! am o octavia de 4 ani (2.0 tdi)si stiu ce dracu vorbesc!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • Banu, duminică, 25.12.2011 22:45

    frumoasa incercare de la reno dupa atatea lagune care arata ca porcu si interioare cu 3 butoane si-un ecran de pager au scos in sfarsit o masina care oricand la orice ora face pipi pe passat. asta e parerea mea nu ma astept s-o impartaseasca cineva. e chiar tare masina chiar daca eu prefer insignia fata de orice concurent din clasa pentru ca e o masina absolut delicioasa. cel putin la 30000 de mii daca stii ce sa cauti te alegi cu o bijuterie atat tehnic cat si ca design si thenologie.

  • unckle, duminică, 25.12.2011 22:55

    avand in vedere ca masinile cu motoare euro5 incep sa implineasca 2-3 ani ... varsta la care nemtii cu bani de A6 o cam schimba .. nici nu l-as condamna pe vre-unu ca se duce si da 20k pe un A6 2009 in loc de una noua din clasa "premium wanna-be" pt un motor de 2000cmc euro5 taxa este mai mult simbolica .. te costa mai mult motorina si taxele de drum din tarile prin care treci

  • Bau-Bau, luni, 26.12.2011 09:56
    Renault

    O masina frumoasa la un pret decent cu dotari si performente peste multi concurenti. Desigur masina aste este pentru cei care vad dincolo de fumul TDI.......

  • zeuss, luni, 26.12.2011 22:52

    Cu latitude prin bistrita, nu detaliezi nimic ? :d am vazut-o in fata blocului si ma gandeam de unde imi e cunoscuta :))

  • Victor, marţi, 27.12.2011 16:49

    Doamne Dumnezeule masina asta are un consum oficial comunicat de catre constructor de 8,6%,deci cam cat cel al unui X5,Q7,Touareg sau ML,masini de peste 2 tone si motoare de 3l cu puteri de peste 240 CP...da stai ca m-am linistit,alea sunt motoare Euro 6 bine sunt si mai scumpe da asta e,acum masina asta sta foarte prost la capitolul consum,nici nu inteleg cum de a intrat in normele de poluare Euro 5,pt ca are un nivel al eficientei mai apropiat de Euro 4,un sedan de 1,7 tone cu un motor diesel de 2l si 150-200 CP,CV automata ar trebui sa consume undeva intre 6,5-7,5l in regim urban,dar masina asta..8,6..jalnic

  • mda, marţi, 27.12.2011 17:29
    Victor

    altu care face frigu prin statii..

  • CM, marţi, 27.12.2011 17:31
    Reno... :))

    Ma lasati fratilor cu masina voastra? nu prea cred k s compara cu un Passat (DSG) sau Insignia, alea au consumuri mai mici, cutii d viteze mult mai bune, calitate peste Renaultu asta. dak va uitati p forumuri o sa vedeti cum cade Meganu... asa k... asta e o masina dak vrei sa ai ceva diferit d masinile germane: ex: BMW seria 7 vs. Maserati Quattroporte... e doar un exemplu, astea sunt la alta categorie.

  • CM, marţi, 27.12.2011 17:34
    Inca ceva

    Am mai auzit p unu: "...daca ai privilegiu de a sta in Bucuresti" ce privilegiu frate? park ai sta in Berlin sau New York =)) te faci d ras!

  • suporter, miercuri, 28.12.2011 00:19
    hmmm

    Victoras tata stai jos ai nota 3 pentru azi.Cu siguranta tu erai ala din statia de metrou cu consumurile de 6,5-7,5... referitor la latitude e o masina "asa si asa" cu conditia sa fi trecut de metehnele meganului din 2004-2007.

  • NDY, miercuri, 28.12.2011 17:48
    tipic Romanesc

    Vorbim doar ca se ne aflam in treaba. Fiind un model nou nu prea ii stii istoricul, asadar nu prea ai dreptul sa-ti dai cu parerea pana nu mergi cu ea. Macar un drive test! Motorul este putin cam zgomotos, consumul este bun pentru traficul nostru, mai ales din Bucuresti. Dotarile sunt acceptabile inca din prima versiune de echipare. Ca si dotare optionala importanta este doar trapa panoramica.

  • LauCalin, sâmbătă, 31.12.2011 01:52

    Este vorba despre Renault, hai sa ne luam de par. Chiar daca e vreme de sarbatoare. :)) Deci masina asta, tinand cont de cat costa si ce ofera nu e tocmai scumpa. Ganditi-va ca o Honda Legend sau un Passat CC de exemplu (ca se bate cu asa ceva, nici vorba de Insignia, Passat sau A6... :)))... ma scuzati, nu ai cum sa nu razi) sunt mai scumpe. Inainte sa judecati o masina ganditi-va si la pretul ei. Latitude e un produs global, a fost construit in ideea de a fi ceva considerat referinta si pretul cel mai bun. Nu e tocmai usor sa faci asa ceva, e poate chiar imposibil. Haideti sa lasam vanzarile si fiabilitatea sa decida daca masina asta merita banii. sa vorbesti de fiabilitate dupa cateva luni si nici 50000 de km e pierdere de vreme ;)

  • MSt, marţi, 03.01.2012 07:49
    Sa lasam timpul sa decida

    Fiind un model nou nu putem sau nu avem voie sa ne dam cu parerea despre fiabilitatea lui. Ce putem sa constatam este ca masina arata bine pentru unii, rau pentru altii, depinde de gust, si, mai mult, putem sa ne uitam la lista de dotari, care e destul de lunga si complexa si...cam atat. Trebuie precizat ca este o masina orientata catre confort,deci,daca vreti liniute si drumuri virajate va orientati catre altceva. E Renault si cam de aici pot aparea dubii avand in vedere fiabilitatea scazuta dovedita pana acum. Nu vreau sa fiu carcotas, spun numai ca sper ca Latitude sa schimbe aceasta perceptie legata de marca frantuzeasca. Atuuri are, sa vedem ce va spune testul rulajelor la noi in tara,unde infrastructura cere mai de graba Hummer decat masini compacte. In rest...un an mai bun tuturor.

  • unckle, marţi, 10.01.2012 13:50

    acum ca s-a terminat concediul si a inceput sezonul de sters comentarii deranjante ce ar fi daca cineva se apuca sa sterga comentariile legate de faptul ca s-a gresit calculul de consum si sa modifice draq articolul pentru ca este PENIBIL SA TIPE O TARA INTREAGA LA VOI SI SA VA SPUNA CA PARCURGAND 634km CU 54,6litri MASINA A AVUN UN CONSUM DE 8,6l/100km .. ce draq.. un pic de atentie ;) cum sa zici ca masina consuma 11.6% .. insemna ca a consumat 73.5litri pe cei 634km