Oraşul şi consumul

Publicat marţi, 22.11.2011 12:50 de Dragoș Băltățeanu, Foto: Ciprian Mihai

După două săptămâni alături de Hyundai i20 am ajuns să-l cunosc mai bine pe noul nostru prieten motorizat. Îmi place cât de silenţios este motorul în oraş dar culoarea neagră nu este cea mai fericită alegere.

Au trecut deja două săptămâni de când folosesc zilinic un Hyundai i20 negru cu motor de 1.2 benzină. L-am folosit exclusiv în oraş, deocamdată. Traficul de noiembrie nu a făcut bine consumului de benzină dar, din păcate, asta e realitatea oraşului în care trăim. Motorul de 1.2 şi 78 CP este incredibil de silenţios la uz urban şi îşi face simţită prezenţa în habitaclu doar când este turat peste 3.500 rpm. Nu este cel mai puternic motor din lume, cuplul de 118 Nm atins la 4.000 rpm nu îl ajută prea mult când vine vorba de reprize. Viteza maximă pentru i20 1.2 este de 165 km/h iar acceleraţia de la 0 la 100 km/h se face în aproape 13 secunde. Deci nu avem un mic bolid dar avem un automobil bine adaptat traficului urban.

Hyundai i20 are o lungime de 3.9 metri, deci este uşor de parcat în aproape orice loc. Lungimea mică nu înseamnă ce este înghesuit înauntru sau că portbagajul este mic. Dar despre interior vom vorbi într-un episod următor. 

În ceea ce priveşte consumul, acesta a variat destul de mult în funcţie de condiţiile de trafic. Când oraşul este liber, duminica de exemplu, consumul urban a ajuns şi la 7.5 l/100 km. Când am de înfruntat coloanele şi traficul dificil de dimineaţa sau seara din timpul săptămânii, computerul de bord a indicat şi 9.1 l/100 km. Cifra oficială este de 6.5 l/100 km în mediu urban. Rămâne de văzut cât va consuma i20 la drum lung. 

Exterior

Silueta lui i20 este destul de banală. Designerii coreeni nu au vrut să impresioneze cu acest model şi au ales linii clasice. Din anumite unghiuri, Hyundai i20 seamănă foarte mult cu Opel Corsa. Personal, nu am o problemă cu linia de design aleasă. Îmi plac automobilele cu o linie mai discretă şi nu vreau să atrag atenţia în mod special. Însă am o problemă cu culoarea neagră. Nu cred că este cea mai bună alegere pentru acest model. Îl face chiar prea discret şi este extrem de greu să păstrezi maşina curată mai ales acum în luna noiembrie. Praful se vede imediat pe această culoare la doar câteva ore după ce ai plecat de la spălătorie. Aş fi preferat o culoare mai vie sau măcar argintiu.  

Costuri de exploatare test-drive (5.5 lei/litru benzină)

Mod de rulare Kilometri parcurşi Consum mediu Combustibil consumat Costul combustibilului
Urban 305 8.0 litri/100 km 24.4litri 134.2 lei
Extraurban 0 0 litri/100 km   0 lei
TOTAL Ep. 2 305   24.4 litri 134.2 lei
EPISOADE ANTERIOARE
TOTAL Ep. 1 145 8.0 litri/100 km  11.6 litri 63.8 lei
  TOTAL TEST             450

8.0 litri/100 km

            36 litri              198 lei


  • EES, marţi, 22.11.2011 13:03
    consuma mult

    Peste 9% urban pentru motor de 1200 cmc?!!! E totusi clasa mica!

  • antonny, marţi, 22.11.2011 15:59
    care e mai buna ?

    Domnule Dragos aveti in custodie doua masini cu aceasi capacitate 1.2 cmc: i20 si Aveo, se poate sa faceti o comparatie confort /calitate,dotari /pret si consum?

  • adrian popa, marţi, 22.11.2011 16:22
    sub 10

    tot ce e sub 10 litri la suta in oras imi pare un vis frumos mai ales benzina si mai ales cand e rece.

  • LauCalin, miercuri, 23.11.2011 01:19

    Inclin sa-i dau dreptate lui Adrian Popa. In perioada asta, cand plec la munca la 1:00 noaptea si motorul e rece consumul unui motor de 1.4 ajunge lejer si la12 litri. Deci eu zic ca e un consum oarecum firesc.

  • bibi, miercuri, 23.11.2011 08:03

    mai ales ca se ruleaza cu el in bucuresti, mai depinde si cati km are la bord, pt ca se stie, motorul in timpul rodajului papa mai mult.

  • dan, miercuri, 23.11.2011 09:17

    Consumul e foarte decent avand in vedere conditiile de trafic, aberante sunt estimarile producatorilor.

  • Clio, miercuri, 23.11.2011 11:06
    hyundai 1.2?

    Si eu am la 1.6 16v consum 9-10% cand e rece, dar spre deosebire de 1.2 am vreo 30 CP in plus si 3 secunde in minus la acceleratia 0-100

  • cmg_george, miercuri, 23.11.2011 12:43
    Consum

    Toata lumea o bate cu consumul dar se pare ca media este de 8% mai mica decat 8.1%(nesemnificativ defapt) cat am vazut la Aveo nu? deci nimic anormal. Intr-un oras normal (adica nu ca Bucurestiul) si la o temperatura de primavara probabil scoate lejer 7%. In Bucuresti am auzit si de Smart-uri care consum peste 7%. @dan estimarile producatorilor nu sunt chiar aberante, dar sa fi convins ca ele nu includ -5 grade afara si stat 5 minute la semafor. Eu am scos cifrele date de constructor, chiar si in oras fara f mare efort....(este drept ca doar odata asa de test).

  • LauCalin, joi, 24.11.2011 03:56
    @Clio

    Pai da, dar ai motor de 1.6 care e mai mare, are cuplu mai bun inca de la turatii joase. Deci motorul depune mai putin efort sa "traga" indiferent de situatie. Ideea e ca un motor mai mic nu inseamna neaparat si un consum mai mic. Chestia asta am sesizat-o si la tatal meu care are Astra 1.6. :)

  • V., vineri, 25.11.2011 23:06
    Comparati cu Hdi 110 cp

    Citroen C4(2007) hdi 110 cp,consumul mediu pe ultimii 4000 km este 5,9 litri/100 km. Media vitezei 31 km/h. Masina are in bord 50500 km. Pana acum numai revizii la 17000 km. Principal condusa in oras.

  • UnuSimplu, luni, 28.01.2013 15:14

    E normal la un Hyundi i20 1.2 benzina. cumparata pe 1 august 2012(din reprezenanta,0 km). ..sa am consum 10? (pana sa vina iarna aveam 10,deci fara aer si altele).. deobicei e peste 8.. la un drum Bucuresti-Bistrita s.a facut 5 ..mi se pare prea mult 9-10 totusi..la logan 1.6 16 v pe timpul toamnei am 8-9