Aveo şi traficul din Bucureşti

Publicat marţi, 25.10.2011 13:30 de Bogdan Mirică, Foto: Ciprian Mihai

Chevrolet Aveo a dat piept cu traficul de toamnă din Bucureşti. Aglomerat, tensionat, agresiv. Am căutat să ne rupem de ce se întâmplă dincolo de geam şi să tratăm totul cu calm vreme de 700 de kilometri.

Au trecut deja două săptămâni de la primul contact cu Chevrolet Aveo, mezinul poposit la noi în redacţie pentru o perioadă de patru luni. Zilele care au trecut ne-au apropiat mai mult de hatchback-ul cu numere de Ungaria, pe care l-am condus până acum doar în oraş. Ne-am acomodat împreună cu traficul de toamnă, extrem de aglomerat, al Bucureştiului. Ne-am întins nervii la maxim, am încercat să ne şi calmăm, dar cel mai important am căutat să ne simţim bine şi relaxaţi indiferent de numărul de semafoare pe care le-am prins pe roşu.

Aveo poate fi considerat fără probleme o maşină urbană. Subcompactul nostru beneficiază de măsurile potrivite şi de o motorizare mică, de 1.2 litri şi 86 de cai putere. Am fost puţin reticenţi la ideea unui motor pe benzină, însă treptat am depăşit concepţia premeditată a apetitului pentru carburant. Cu o exploatare decentă, cu o schimbare a treptelor de viteză după indicatorul din bord şi după o acomodare cu acceleraţia, cifrele au început să scadă.

Motorul şi cutia - Motoraşul de patru cilindri este silenţios, nu strigă în gura mare la turaţii înalte, iar trepidaţiile apar doar atunci când maşina se subturează excesiv. Cutia de viteze, cu cinci rapoarte, este etajată scurt pentru a favoriza acceleraţia, iar timoneria este precisă şi te ajută mult atunci când totul se mişcă în coloană. Demarajul este bun până la 80 de km/h, adică suficient cât să străbaţi în două minute noul Pasaj Basarab. Există însă şi momente în care traficul de pe Ştefan cel Mare sau de pe Iuliu Maniu te scoate din minţi, iar alternarea comenzilor ambreiaj, acceleraţie, frână devine un gest reflex, pe care îl exersezi şi în somn.

Garda la sol - Aveo are o gardă la sol suficient de bună pentru a evita gropile sau bordurile care i se pun în cale. Din păcate, spoilerul frontal beneficiază de o extensie din plastic, care micşorează "unghiul de atac". Ce înseamnă asta? Că e posibil să atingeţi atunci când încercaţi să urcaţi o bordură. Din fericire extensia din plastic este flexibilă şi nu este în pericol de a se despinde.

Vizibilitatea - Aveo are oglinzi laterale bine proporţionate, o lunetă generoasă şi o retrovizoare cam mică, dar suficientă. Suprafaţa vitrată nu pune probleme, iar cel de la volan se poate asigura uşor atunci când vrea să schimbe banda. La parcare Aveo este uşor de manevrat. Montanţii nu incomodează vizual iar dimensiunile îl strecoară repede în multe spaţii înguste.

 

550 de kilometri urbani cu un plin

 

Consumul urban - După două săptămâni alături de Aveo am reuşit să bifăm împreună 710 kilometri de Bucureşti aglomerat sau aerisit, în funcţie de ora la care alegi să circuli: la cântatul cocoşului sau la miezul noţii. Consumul în aceste condiţii s-a oprit la 7.5 litri/100 de kilometri. De când temperaturile au mai scăzut, iar nopţile au devenit din ce în ce mai reci, ne-am apropiat de 7.8 litri/100 de km. Ca o concluzie, am bifat aproximativ 550 de kilometri urbani cu un plin. Ar fi fost bun un sistem start-stop.

Costuri de exploatare test-drive (5.5 lei/litru benzină)

Mod de rulare Kilometri parcurşi Consum mediu Combustibil consumat Costul combustibilului
Urban 430 7.8 litri/100 km 33.7 litri 185.3 lei
Extraurban 0 0 litri/100 km   0 lei
TOTAL Ep. 2 430   33.7 litri 185.3 lei
EPISOADE ANTERIOARE
TOTAL Ep. 1 280   22 121 lei
  TOTAL TEST              710  7.8 litri/100 km
100% extraurban
0% urban 
             55.7 litri              306.3 lei
  • ticker, marţi, 25.10.2011 14:51
    tabel

    Nu e corect tabelul. Mie imi da: 60.5% extraurban 39.5 % urban

  • zarnesteanu, marţi, 25.10.2011 16:06
    @STick(l)er

    Mai greu cu art'mietika huh?

  • adrian_bursuc, miercuri, 26.10.2011 14:44
    tabel corect

    este un consum bun pentru oras, astept si pentru extraurban testul :)

  • just_me, joi, 27.10.2011 01:10

    Hahaha... Ce de urme pe asfaltul din fata Casei Poporului. Era si de asteptat, dupa un asa nebunesc Drift Grand Prix of Romania.