UPDATE FOTO, INFO: Noul Maserati Levante atacă direct zona ocupată de Porsche Cayenne
Primăvara anului 2016 aduce pe piață un nou SUV premium sportiv. Semnat de Maserati, noul Levante vine cu motoare V6 diesle și benzină și își propune să îmbunătățească radical vânzările mărcii italiene.
Industria auto italiană are în sfârșit un SUV premium cu care se poate lăuda. Noul Maserati Levante se lansează pe piață pentru a concura în segmentul SUV-urilor sport premium, acolo unde cel mai important rival al său este Porsche Cayenne.
În traducere, noul Maserati Levante nu va avea o viață foarte ușoară la nivel de concurență, însă scopul său primar nu este neapărat de a-și depăși rivalii, cât acela de a înmulți vânzările unei mărci italiene care a prins ceva tracțiune după lansarea lui Ghibli (model de segment E care se bate pe piață cu BMW Seria 5, Mercedes Clasa E și Audi A6) într-o gamă care mai conține modelele Quattroporte, GranTurismo și GranCabrio.
Exteriorul noului Maserati Levante este inspirat din cel al conceptului Kubang, pe care italienii l-au prezentat în premieră mondială tocmai în 2011, la Salonul Auto de la Frankfurt. Diferențele dintre prototip și modelul de serie nu sunt majore, însă versiunea de producție se modifică ușor în partea frontală, acolo unde grila frontală dominată de logo-ul Trident este acompaniată de alte elemente clasice prezente pe modelele de serie Maserati: cele trei prize de aer poziționate pe aripile față, montantul C, al lunetei, de formă trapezoidală și portierele cu geamuri fără ramă.
Motorizări V6 între 275 și 430 CP
Sub capotă, noul SUV italian beneficiază de trei motoare, toate având capacitatea de a fi cuplate unei transmisii automate cu 8 rapoarte și toate fiind disponibile în versiune cu tracțiune integrală. În versiunea de bază pe benzină, Levante oferă un V6 Biturbo de 3.0 litri care poate fi regăăsit și pe Ghibli. Dacă pe sedanul de segment E vorbim de un motor care dezvoltă 330 CP, pe SUV-ul Levante puterea sa crește la 350 CP, iar asta îi permite modelului italian să sprinteze de la 0 la 100 km/h în 6 secunde și să atingă o viteză maximă de 251 de km/h. Consumul acestei versiuni: 10.7 litri/100 km.
Același 3.0 V6 este utilizat și per versiunea pe benzină de top, care în acest caz dezvoltă 430 CP. Aceasta are nevoie de doar 5.2 secunde pentru 0-100 km/h, în timp ce viteza maximă este de 264 km/h. Consumul mediu mixt anunțat de Maserati în acest caz este de 10.9 litri/100 km.
În varianta diesel, Levante mizează de asemenea pe un motor de 3.0 litri care scoate 275 de cai putere. Accelerația 0-100 km/h e acoperită în 6.9 secunde, viteza maximă este de 230 km/h, iar consumul este net inferior versiunilor pe benzină: 7.2 litri/100 km.
Seamana destul de mult cu Infinity FX.Poate si fiabilitatea se ridica la acelasi nivel.daca vor totusi sa si vanda.